Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت:با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات لازم در حوزه توسعه مراکز انرژی‌های تجدید پذیر در استان اصفهان توانستیم با احداث نیروگاه خورشیدی ساختمان منطقه ۸ شهرداری اصفهان در سال جدید ۲۸ نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت اسمی ۲۳۰ کیلو وات برق در استان راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:امروزه اهمیت بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی‌ خورشیدی از موضوعات فراگیر و قابل توجه نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت:با توجه به مصوبه هیت دولت در مورد تکلیف بهره گیری ۲۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان‌های اداری به همین خاطر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سهم شهرداری اصفهان در اجرای این مصوبه برای بیش از ۱۰۰ باب ساختمان داری و خدماتی در حدود ۳۰۰ کیلو وات برق می‌باشد.

امیری تاکید کرد: این میزان اجرای طرح‌های انرژی‌های تجدید پذیردر استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد:بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از اولویت‌های شهرداری اصفهان برای اجرایی این طرح‌ها می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان یادآور شد:همچنین نیروگاه بازار مرکزی میوه و تره بار و نیروگاه خورشیدی باغ گل‌ها اصفهان هم در سال جاری با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

امیری ادامه داد: خوشبختانه استان اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون توانسته اقدامات و ظرفیت‌های بسیاری را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر اجرایی کند.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد همکاری‌های لازم بین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف انجام چنین اقداماتی را در حوزه انرژی‌های خورشیدی در کتابخانه‌ها و مراکز علمی شهر اصفهان فراهم اوریم.    انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی های تجدید پذیر نیروگاه خورشیدی شهرداری اصفهان انرژی خورشیدی انرژی های تجدید پذیر نیروگاه خورشیدی شهرداری اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان