Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک مسئول برجسته عراق گفت که آمریکایی‌ها در جلسه نخست مذاکرات با بغداد بیشتر از آنکه به دنبال تحقق اهداف فوری باشند، به دنبال خرید زمان بودند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک مسئول برجسته عراق گفت که آمریکایی‌ها در جلسه نخست مذاکرات بیشتر به دنبال خرید زمان بودند.
این مسئول عراق که به نام او اشاره‌ای نشده است، در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که بیانیه پایانی نخست جلسه گفت‌وگوی بغداد- واشنگتن با دقت و هوشیاری زیاد تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود که در جلسه نخست دو طرف توافق کردند که نباید بحران سیاسی برای مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با اردوگاه سیاسی مخالف حضور آمریکا در عراق، به وجود آید.
این منبع همچنین گفت که بیانیه مشترک پایانی به منزله حل‌وفصل سیاسی بود و چیز جدیدی نداشت اما ممکن است گروه‌های سیاسی مخالف حضور آمریکا در عراق تا حدودی راضی و ساکت کند و همسو با مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از عراق باشد.
وی تصریح کرد که «به نظر می‌رسید آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال خرید زمان در عراق هستند تا اینکه به دنبال تحقق اهداف فوری باشند».
از سوی دیگر «مختار الموسوی» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که بزودی میزبان یک هیأت مذاکره‌کننده عراق برای اطلاع از جزئیات گفت‌وگوها با بغداد خواهیم بود.
او در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» اظهار داشت که بایستی پایان دادن به حضور آمریکا در عراق بر اساس مصوبه پارلمان عراق سریعا حل‌وفصل شود و نباید این قضیه تا پایان گفت‌وگوها به تعویق بیفتد.
وی اشاره کرد که نگرانی‌هایی درباره اینکه گفت‌وگوها با آمریکا برای تحقق منافع آمریکا و ابقای نیروهای آن به مدت طولانی در عراق باشد، وجود دارد.
الموسوی همچنین تأکید کرد که چنانچه دولت عراق در پرونده پایان حضور نظامیان بیگانه در عراق تعلل کند در آن صورت موضع قاطع و شدیدتری اتخاذ خواهیم کرد و همه راه‌ها و گزینه‌ها از جمله سلب اعتماد از دولت روی میز خواهد بود چرا که حاکمیت عراق خط قرمز است.

هدف راهبردی عراق در مذاکرات؛ خروج کامل نظامیان آمریکایی
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، تاکید کرد گفتگو‌های راهبردی با آمریکا برمبنای حفظ استقلال و حاکمیت ملی این کشور انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، تاکید کرد خروج نظامیان آمریکایی از عراق، اصلی‌ترین هدف هیئت مذاکره کننده عراقی در گفتگو‌های راهبردی با آمریکا است.
احمد الصحاف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، در پاسخ به این سوال که چرا در سخنان منسوب به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در مورد لزوم خروج همه نظامیان آمریکایی با بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد در مورد کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق، تناقض وجود دارد؟ گفت: در عمل هیچ بحث و مشکلی در بیانیه مشترک یا سخنان نخست وزیر وجود ندارد. بیانیه مشترک بر این اساس تدوین شده است که طرف آمریکایی پایبندی و ادامه تلاش خود برای خروج نیروهایش از عراق را با هماهنگی دولت اعلام کرده است. سخنان نخست وزیر هم در همین چارچوب و با استناد به مصوبه پنجم ژانویه مجلس عراق بود که بر خروج نیروهای بیگانه از عراق تاکید کرد. این موضوع، هدف اصلی بود که تیم گفتگوهای راهبردی عراق بر اساس آن عمل کرد.
 
-ادامه حضور نظامی آمریکا نقض حاکمیت ملی عراق بشمار می رود
الصحاف در پاسخ به این سوال که آیا هدف، خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق است؟ افزود: با استناد به حاکمیت ملی کامل عراق، هماهنگی با دولت عراق و ابراز موضع عراق درباره همه نیازهایش و با توجه به چالش‌هایی که عراق در شرایط فعلی با آن‌ها روبروست، عمل می‌شود.
عبدالکریم هاشم معاون وزیر امور خارجه عراق که ریاست گفتگو‌های راهبردی را برعهده دارد، در جلسه مقدماتی گفتگو‌ها با طرف آمریکایی در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که عراق در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 شاهد تحولاتی بود که دولت وقت عراق را بر آن داشت تا بر لزوم پرداختن به ماهیت روابط با آمریکا و استناد به گفتگو‌های راهبردی برای تعیین مجدد اهداف مشترک در سایه توجه به حاکمیت ملی کامل عراق تاکید کند. در بیانیه مشترک به ادامه خروج نیرو‌های آمریکایی تا رسیدن کامل به اجرای مقررات مربوط به مصوبه مجلس عراق برای خروج کامل نیرو‌های خارجی از کشور، اشاره شده است و شاید به برنامه‌های آموزشی و تبادل کمک‌های پشتیبانی و تبادل تجربیات محدود شود. باید به این موضوع اشاره کنم که باید توجه کنیم ماهیت گفتگو‌های راهبردی، مشمول مسایل گسترده‌ای در روابط با واشنگتن در زمینه‌های انرژی، اقتصاد، مالی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و نیز بهداشتی می‌شود.
تیم گفتگو‌های راهبردی عراق، تصور کلی درباره ماهیت چالش‌هایی که در مرحله فعلی با آن روبرو هستیم، در سایه شیوع ویروس کرونا و کاهش رشد اقتصاد جهانی در پی پایین آمدن بهای نفت، ارائه کرد. عراق همچنین با چالش‌های داخلی روبروست. دولت الکاظمی، دولت اصلاحات است و می‌خواهد نقش مهمی در این مرحله ایفا کند. در بیانیه مشترک، استناد به مصوبات نهاد‌های قانونگذاری در عراق و نیز نامه‌های ارسال شده به شورای امنیت در این باره، اشاره شده است.
 
-مذاکرات راهبردی با آمریکا طولانی و فراگیر است
وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و سازوکار آن، خاطر نشان کرد: نشست روز گذشته، سرآغاز گفتگو‌های راهبردی بود که طول خواهد کشید و در آن، منافع عراق و نیز منافع آمریکا، در نظر گرفته خواهد شد. کمیته عالی هماهنگی که تدابیر اجرایی این گفتگو‌های راهبردی را پیگیری می‌کند، به طور مستمر به کار خودش ادامه خواهد داد. موضوع مهم آن است که عراق در روابط با همه شرکا و دوستان خود به ویژه آمریکا، توازن را حفظ کند. تیم گفتگو‌های راهبردی عراق همچنین به تحولات مهمی پرداخت که در راس آن‌ها ارائه توصیفی از منابع قدرت عراق در زمینه امنیتی بود. این تیم تاکید کرد قدرت عراق در مبارزه با تروریسم و عقب راندن آن، با تکیه به ارتش، پلیس و بسیج مردمی، پیشمرگه و نیرو‌های داوطلب از عشیره ها، بود. این‌ها عوامل قدرت عراق هستند. عراق همچنان تجربه موفقی در مبارزه با تروریسم در زمینه فکری و نیز در صحنه میدانی است. شاهد آن بودیم که طرف آمریکایی، چالش‌های مرحله فعلی را که دولت عراق با آن روبروست، تا حد زیادی درک می‌کند. در بیانیه مشترک، از تلاش‌های دولت مرکزی عراق قدردانی شده است.
 
-آمریکا خواستار خروج تدریجی از عراق است
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: آمریکا تاکید کرد که موضع آن، خروج مستمر و تدریجی از خاک عراق است و این کار با هماهنگی، تماس و بر اساس تفاهم‌ها با دولت عراق صورت خواهد گرفت. پایه و اساس همه این‌ها هم مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیرو‌های بیگانه از کشور است. توافقنامه چارچوب راهبردی بین آمریکا و عراق، بیانگر منافع مشترک دو کشور است و درباره تعهدات برابر سخن می‌گوید. گفتگو‌های راهبردی برای تثبیت توافقنامه چارچوب راهبردی است که بین دو کشور وجود دارد. هیئت‌های بلندپایه هماهنگی بین دو طرف به کار خودش ادامه خواهد داد.
 
-بازگرداندن آثار باستانی به عراق
گفتگو‌هایی در ماه ژوئیه آینده برای تثبیت مهمترین برنامه‌ها و اجرای نتایج گفتگو‌هایی که روز گذشته آغاز شد، صورت خواهد گرفت. آثار باستانی، آرشیو عراق مربوط به حزب منحله بعث که شامل بیش از 10 میلیون سند مهم است به عراق باز گردانده خواهد شد. نتایج گفتگو‌های راهبردی، در پی تلاش‌های گسترده همه نهاد‌های عراقی به دست آمد. همه کلماتی که در بیانیه مشترک ذکر شده با دقت تدوین شده است تا بیانگر منافع عراق باشد و شامل تعهدات دوجانبه باشد.

توافق برای کاهش نظامیان آمریکایی در عراق
آمریکا و عراق در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود نسبت به کاهش نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کردند.
دولت عراق و آمریکا بامداد جمعه با انتشار بیانیه مشترکی در خصوص گفتگو‌های راهبردی میان دو کشور که عصر پنجشنبه برگزار شد، بر کاهش نیرو‌های آمریکایی از عراق تأکید کردند.
بر اساس این گزارش، دو طرف در بیانیه‌ای مشترک پس از آغاز گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن، اعلام کردند که ایالات متحده به دنبال ایجاد پایگاه‌های دائمی یا حضور نظامی دائمی در عراق نخواهد بود.
دو طرف همچنین توافق کردند که آمریکا طی ماه‌های آینده کاهش حضور نظامی خود در عراق را ادامه خواهد داد.
همچنین آمریکا بر احترام گذاشتن به حاکمیت و امنیت منطقه‌ای عراق و تصمیمات مربوط به نهاد‌های قانونی و اجرایی این کشور تاکید کرده است.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در سخنانی اعلام کرد که در گفتگو‌های راهبردی آمریکا و عراق بر لزوم اجرای تصمیم پارلمان این کشور و همچنین دیدگاه مرجعیت درباره عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق تاکید شد.
 
اختلاف نظر درباره نتایج و اهداف گفتگو‌های واشنگتن و بغداد
دور اول گفتگو‌ها میان واشنگتن و بغداد در حالی آغاز شد که اختلاف نظر‌های گسترده درباره علت برگزاری این گفتگو‌ها و نتایج و اهداف آن به وجود آمده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، گفتگو‌های آمریکا و عراق در میان جنجالی درباره نتایج، مضمون و اهداف آن آغاز شد، در حالی که برخی آن را فشار آمریکایی محض و برخی گفتگویی برابر خواندند.
دور اول گفتگو‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس غیر علنی برگزار شد، به بحث درباره پرونده‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اختصاص یافت.
برهان المعموری، نماینده پارلمان عراق درباره این گفتگو‌ها به العالم گفت: «به هیچ طرف و کشوری اجازه نمی‌دهیم در امور داخلی عراق دخالت کند و این مسئله‌ای است که عقیده دارم همه بر روی آن اتفاق نظر دارند. ما مصوبه‌ای در پارلمان (درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق) داریم و در نتیجه دولت در گفتگو‌های خود با واشنگتن باید به مصوبات مجلس نمایندگان پایبند باشد».
هیئت آمریکایی مدیریت جلسات ویژه امنیت و سیاست را بر عهده گرفت، جلساتی که پرونده‌های حساسی را درباره آینده حضور آمریکا در عراق شامل شد، مسئله‌ای که خشم نمایندگان عراقی را به دنبال داشت. حسن سالم هادی، نماینده پارلمان عراق، اشاره کرد گفتگو‌های آمریکا و عراق در واقع تنها فشار آمریکا بر عراق و دیکته کردن خواسته هایش است.
محمد کریم، دیگر نماینده عراقی نیز در این راستا گفت: «مصوبه پارلمان (درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق)، تصمیمی تاریخی است و به امنیت و ثبات عراق مربوط است، به ویژه پس از اقدامات تجاوزگونه بزرگ جنگنده‌های صهیونیستی و آمریکایی که به قربانی شدن فرماندهان بلندپایه عراقی و میهمانان عزیز عراق شد».
همزمان با آغاز گفتگو‌های آمریکایی عراقی، گروه‌های سیاسی و پارلمانی عراقی با صدور بیانیه هایی، بر ضرورت توجه ویژه به اجرای مصوبه پارلمان و آرمان‌های ملت عراق در پایان دادن به حضور آمریکا در این کشور تاکید کردند.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تاکید کرد روند گفتگو‌ها بر سه مسئله یعنی نظر مرجعیت، پارلمان و نیاز عراق تکیه خواهد داشت.
الکاظمی در سخنانی گفت: «هرگز بر سر حاکمیت عراق معامله نخواهیم کرد و چند مسئله بسیار مهم را در نظر خواهیم گرفت، نظر مرجعیت عالیقدر درباره موضوع، نیاز عراق، نظر پارلمان و منافع عراق».
با وجود مواضع عراقی مخالف حضور آمریکا و تاکید بر ضرورت ارائه زمانبندی برای خروج نیرو‌های نظامی از عراق، محافل آمریکایی نزدیک به تیم حاضر در گفتگو‌ها اطلاعاتی را به بیرون درز کردند مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد شمار زیادی از نیرو‌های خود را در عراق باقی نگه دارد؛ مسئله‌ای که مقاصد دولت آمریکا را برای وضع چارچوب قانونی جدید نمایان می‌کند تا پس از آنکه این نیروها، در پی مصوبه پارلمان و تظاهرات میلیونی ملت عراق، مشروعیت خود را از دست دادند، مشروعیت جدیدی برای حضور در عراق بیابند.

هر توافق دولت الکاظمی با واشنگتن باید در پارلمان تصویب شود
یک عضو پارلمان عراق تاکید کرد که هر گونه توافق دولت الکاظمی با واشنگتن باید در پارلمان عراق مورد تایید قرار گیرد.
«محمد کریم» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق بر ضرورت تماس دولت با پارلمان درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد و گفت که توافقنامه‌های دولت باید در پارلمان به تصویب برسد.
«محمد کریم» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: «هر توافقی که دولت منعقد کرده باشد، باید مورد تایید پارلمان قرار گیرد؛ همان اتفاقی که در دهه گذشته میان بغداد و واشنگتن رخ داد و به دنبال آن نیروهای آمریکایی از عراق خارج شدند».
وی افزود: «دولت باید درباره گفت‌وگوها با طرف آمریکایی و قبل از هر توافقنامه جدیدی در تماس با پارلمان و طرف‌های سیاسی باشد».
عضو ائتلاف الفتح گفت: «پارلمان حرف خود را درباره حضور آمریکا در عراق زده است و تصمیم بر اخراج نیروهای خارجی از کشور گرفته است؛ اما واشنگتن سعی در ترسیم نقشه‌ای برای بازگشت به عراق دارد در حالی که بغداد تصمیم اخراج این نیروها را قطعی کرده است».

هشدار درباره تعویق مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی
عضو فراکسیون «بدر» عراق، به دولت و تیم‌ مذاکره‌کننده عراق هشدار داد مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی به پایان‌ گفت‌و‌گوی راهبردی موکول نشود.
«کریم علیوی المحمداوی» نماینده فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق، امروز (جمعه)، به دولت عراق هشدار داد که مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی به پایان گفت‌و‌گوی راهبردی موکول نشود.
به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، نماینده فراکسیون بدر در این خصوص گفت: «تیم مذاکره‌کننده باید موضوع خروج نیروهای آمریکایی را یکسره کند. غیر از این را نمی‌پذیریم زیرا این تصمیم ملت است که در پارلمان عراق [به تصویب رسید]».
المحمداوی ادامه داد: «ما جزء به جزء مذاکرات را زیر نظر داریم و از نزدیک در جریان آن قرار می‌گیریم. از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم که خروج نیروهای آمریکایی را در ابتدای مذاکرات یکسره کند نه اینکه آن را به تعویق بیندازد و در نتیجه با فشارهای آمریکا در آن خلل ایجاد شود. ما به دولت و تیم‌ مذاکره‌کننده هشدار می‌دهیم».


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا مذاکره نیرو های آمریکایی از عراق خروج نیرو های آمریکایی خروج نیروهای آمریکایی حضور آمریکا در عراق نظامیان آمریکایی پارلمان عراق بیانیه مشترک دنبال خرید زمان امور خارجه عراق واشنگتن و بغداد عراق تاکید نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی مصوبه پارلمان آمریکا و عراق طرف آمریکایی مذاکره کننده راهبردی عراق گفتگو ها حضور نظامی حاکمیت ملی گفت وگوها دولت عراق برای خروج عراق گفت بر اساس دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای این رسانه آمریکایی با انتشار این خبر به نقل از کی‌یف پست (Kyiv Post) نوشت: (در مجموع) ارزش خرید این جنگنده ها حدود یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکا است.

بنابراین گزارش، قزاقستان که درصدد به روز رسانی ناوگان نیروی هوایی خود است، اقدام به حراج ۱۱۷ فروند جنگنده بمب افکن های دوران شوروی سابق از جمله میگ-۳۱، میگ-۲۷، میگ-۲۹ و سوخو-۲۴ متعلق به دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ کرده است.

این گزارش حاکی است: هرفروند از جنگنده های منسوخ دوران شوروی سابق که توسط آمریکا خریداری شده به قیمت ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار بوده است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: هرچند قصد آمریکا از این خرید که توسط شرکت های واسط خارجی صورت گرفته، هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود تا جنگنده های خریداری شده توسط آمریکا از قزاقستان به عنوان منبعی برای قطعات یدکی جنگنده های کنونی اوکراین که همچنان درحال انجام ماموریت هستند و یا به عنوان جنگنده های «فریبگر» بر روی زمین در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرند.

بیزینس اینسایدر در ادامه این گزارش نوشت: قزاقستان که پیشتر به صورت رسمی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، بعدها همکاری نزدیک خود را با روسیه به عنوان یکی از متحدان دیرینه (مسکو) حفظ کرد اما از زمان حمله روسیه به اوکراین، قزاقستان هرچه بیشتر به سمت غرب تمایل پیدا کرده است.

بنا بر تحلیل کی‌یف پست، تلاش‌های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای قابلیت‌های نظامی‌اش همزمان با تعامل فزاینده آن با کشورهای غربی، نشانگر دور شدن از روابط تاریخی خود با مسکو است.

قزاقستان معضل بعدی روسیه پس از اوکراین؟

تارنمای خبری بیزینس اینسایدر نوشت: برخی از ناظران داخلی روسیه، توجه مسکو به جریانات قزاقستان در کنار تقابل با اوکراین را خواستار شدند.

در همین ارتباط، ولادیمیر سولوویوف (Vladimir Solovyov) مفسر و تحلیلگر روس هشدار داده است که کشورش باید به این واقعیت که قزاقستان مشکل بعدی روسیه است، توجه کند؛ چراکه به گفته وی این کشور می تواند همان روند نازی [شدن] که در اوکراین رخ داد را در آنجا (قزاقستان) آغاز کند.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی