Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه آزاد بر ضرورت رعایت اخلاق در امتحانات مجازی دانشجویان تاکید کرد و گفت: سامانه‌ای طراحی شده است که دانشجویان می توانند با ثبت نام در آن محل برگزار امتحان پایان ترم خود را تعیین کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی اسلامی در جلسه ۳۴۱ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر ضرورت هماهنگی در حوزه آموزش عالی در شرایط شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به ایام امتحانات شاهد این هستیم که شیوه‌های مختلف برای برگزاری امتحانات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر رعایت اخلاق آموزشی در برگزاری امتحانات به صورت مجازی تأکید کرد و گفت: از ۱۳ اسفند ۹۸ آموزش مجازی در دانشگاه آزاد آغاز شد و در طی دو ماه نزدیک به یک میلیون و ۹۷۴ هزار کلاس آنلاین اصلی برگزار شده است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: از این تعداد کلاس آنلاین دانشجویان باید ۳۳ میلیون بار حضور آنلاین داشته باشند که ۱۸ میلیون بار در کلاس آنلاین حضور داشتند و تعدای نیز به صورت آفلاین مراجعه داشتند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند امتحان پایان ترم خود را در شهر و محل زندگی خود بدهند، افزود: همچنین در شهرهای قرمز امتحانات به صورت مجازی است.

دکتر طهرانچی از طراحی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات دانشجویان دانشگاه آزاد برای برگزاری امتحانات در محل زندگی خود خبر داد و گفت: این طرح مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان سخنان خود بر لزوم ایجاد ضمانت‌های لازم برای برگزاری آزمون امن به صورت مجازی و هماهنگی بین دستگاه‌های آموزش عالی کشور تأکید کرد و گفت: زمینه‌های لازم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی فراهم شود چرا که در برخی شهرهای مرزی امکان اتصال اینترنت وجود ندارد.

در ادامه جلسه دکتر سید حسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با اشاره به شکل گرفتن مسائل فرهنگی مثبت در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دوران کرونا گفت: همبستگی و همدلی که در این دوران شکل گرفت، بی‌نظیر بود و حتی شاید بتوان گفت از دوران جنگ تحمیلی ایثارگری بیشتری انجام شد.

دکتر امامی رضوی با اشاره به کمک خیرین در تهیه غذا، دارو، ماسک، کمک‌های نقدی و همچنین درخواست برای پیوستن به کادر درمان، گفت: هزینه درمان کرونا در بیمارستان‌ها رایگان است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی این هزینه‌ها را تأمین می‌کند.

در ادامه جلسه دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اپیدمی جدیدی که با ظهور ویروس کرونا در سطح جهان به راه افتاده است، تاکید کرد: در برخی از مطالعات اپیدمیولوژی، میزان آلودگی در جامعه ما بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی بوده است که طبق بررسی‌ها اگر میزان انتقال به همین روال به صورت کم‌علامت یا بی‌علامت باشد، باعث افزایش ایمنی جمعی می‌شود.

وی افزود: در وزارت بهداشت قرارگاه آموزش مجازی ایجاد کردیم که هر هفته حداقل یک جلسه کلیدی در آن برگزار می‌شود و تمام دانشگاه‌ها به صورت آبشاری از معاون آموزشی دانشگاه تا دانشکده‌ها و گروه‌ها در این قرارگاه هستند.

دکتر حقدوست با تأکید بر اینکه نگاه ما به آموزش مجازی، به عنوان آموزش مکمل است، گفت: باید تغییر ایجاد شده ناشی از کرونا ویروس را به فرصت تبدیل کنیم که امیدواریم نقص‌هایی که در آموزش حضوری است با شرایط پیش آمده پوشش داده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد لزوم اصلاح آیین‌نامه‌ها گفت: به سرعت در حال بازنگری در آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی هستیم تا موانع را از سر راه برداریم تا از این فرصت برای به روز کردن سیستم آموزشی استفاده شود.

همچنین دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه با همراهی و همدلی ستاد ملی کرونا و دانشگاه‌ها و معاونین بهداشتی توانستیم این بحران را در دانشگاه‌ها مهار کنیم، افزود: برخی از دانشگاه‌ها بازگشایی شده و در حال حاضر هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما در برخی استان‌ها به دلیل شرایط خاص، هنوز بازگشایی نشده‌اند.

دکتر لاری در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونا اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا نتوانست فعالیت‌های فرهنگی را متوقف کند ودانشجویان پیش از این هم استقبال خوبی از فعالیت‌های مجازی داشتند و کرونا باعث شد تا متوجه شویم این فضا تا چه اندازه می تواند مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰۰ دانشجو به پویش دانشجو که توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم راه‌اندازی شد، پیوسته‌اند، گفت: در حال حاضر یک بانک اطلاعاتی از ۸۵۰۰ دانشجو داریم که از این تعداد ۵۵۰۰ مورد از دانشگاه علوم پزشکی بودند و در ۴ بخش درمان، پیشگیری، تاب‌آوری و مستندسازی وزارت بهداشت را یاری دادند.

دکتر لاری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در وزارت بهداشت، گفت: مهم‌ترین آن‌ها جشنواره بین‌المللی کاریکاتور است که بهترین کاریکاتوریست‌ها از ۸۸ کشور جهان، اثرات خود را ارسال کردند و مراسم اختتامیه آن به زودی در پیام‌رسان آی گپ برگزار می‌شود.

وی جشنواره "عهد جانانه" را به عنوان یکی دیگر از جشنواره‌های برگزار شده توسط این معاونت، نام برد و افزود: این جشنواره مربوط به خاطرات کادر درمان بوده و تشابه زیادی به جشنواره دفاع مقدس و فداکاری‌های رزمندگان آن دوره دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر لاری در پایان گفت: جشنواره‌های تیتر ۱۲، سیمرغ و جشنواره‌های قرآنی هم همچنان در حال انجام است و نکته جالب اینکه مخاطبان جشنواره قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان بیشتر از قبل شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رييس دانشگاه آزاد اسلامي وزارت بهداشت امتحانات مجازی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری امتحانات صورت مجازی وزارت بهداشت برای برگزاری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد