Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-محمد مهاجری و حسن عفوری فرد ارزیابی خود را از وضعیت فعلی اصولگرایان، شرایط موجود و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کردند.

محمد مهاجری با بیان آنکه به نظر می رسد فضای ملتهبی که بعد از انتخابات مجلس به وجود آمده، نیاز به آرامشی دارد که نه تنها به وجود نیامده بلکه متأسفانه فضا دارد روز به روز پر تنش تر از قبل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت:گمانه زنی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز آن را ملتهب تر خواهد کرد.

وی افزود: انگار چاره‌ای وجود ندارد و خواسته یا ناخواسته این فضا در حال شکل گیری است. روز به روز اسامی جدیدی به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می شوند. به نظرم قبل از اینکه موضوع به سمتی رود که چه کسانی در انتخابات شرکت می کنند، باید موانعی که تابه حال وجود داشته و باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر شده، شناسایی شوند. بنابراین ابتدا باید مشکلاتی که بر سر راه مشارکت در انتخابات وجود دارد، برطرف شود.

این فعال رسانه ای اصولگرا ادامه داد: بعید نمی دانم که بخشی از جناح های سیاسی ما بی علاقه نباشند که حضور و مشارکت مردم در انتخابات به میزان انتخابات اخیر باشد. ولی به هر حال از آنجا که رئیس جمهور نفر دوم نظام تلقی می شود، هر چه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد و فردی که رای می آورد آرای بیشتری داشته باشد، از حیث اعتبار جهانی وضعیت کشور ما بهتر خواهد شد.

 ما اصولگرایان وقتی پیروز می شویم که رقیب جدی در مقابل‌مان وجود نداشته باشد

مهاجری گفت: با انتخابات مجلس یازدهم، بخشی از اعتبار جهانی ما مخدوش شد. بنابراین شاید تاکید بر این مساله بی فایده نباشد که قبل از اینکه بدانیم چه کسانی گزینه انتخابات ریاست جمهوری هستند، به سراغ برطرف ساختن موانع مشارکت مردم رویم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان پایگاه رای بالاتری از جریان رقیب خود دارند، گفت: این گونه نیست. ما اصولگرایان وقتی پیروز می شویم که رقیب جدی در مقابل‌مان وجود نداشته باشد. هنگامی که اصلاح طلبان انگیزه حضور پیدا نمی کنند و پایگاه اجتماعی شان هم انگیزه حضور پای صندوق ندارد، اصولگرایان با حداقلی از رای پیروز انتخابات می شوند و این گونه نیست که بگوییم پایگاه رأی آنها زیاد است، بلکه پیروزی شان منوط به عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات است.

​​

اختلاف میان اصولگرایان کم نیست

مهاجری با اشاره به اینکه آنچه اصولگرایان را آزار می دهد تعدد رهبری در جریان اصولگرایی است، گفت: مشکل اصولگرایان فقدان رهبری واحد نیست، بلکه ادعای رهبری از سوی افراد مختلف است. متأسفانه آقایان حتی همدیگر را قبول ندارند و اختلاف میان آنها کم نیست. از این رو، مشکل اصلی اصولگرایان تعدد و تنوع کسانی است که مدعی رهبری این جریان هستند.

وی افزود: در همین انتخابات مجلس فردی از حزب موتلفه فکر می کرد که می تواند رهبری مجلس را برعهده بگیرد. جبهه پایداری نیز فکر می کرد می تواند رئیس مجلس تعیین کند. جریان احمدی نژاد هم گمان می بُرد، وزرای او می توانند بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزنند. همچنین جریان سنتی اصولگرا ادعاهای دیگری داشت. اما در نهایت «قالیباف»از صندوق بیرون آمد. 

اصلاح طلبان احمدی نژاد را مثل یک «لولو» در برابر اصولگرایان عَلَم می کنند

این فعال اصولگرا گفت: آقای قالیباف به هیچ وجه شاخصی برای یک جریان متفکر اصولگرا نیست. ایشان اصلا ریشه ای در جریان اصولگرایی ندارد. ولی دیدیم که چنین فردی به راحتی توانست ریاست مجلس را تصاحب کند. به این ترتیب می خواهم بگویم مشکل جریان اصولگرا نداشتن رهبری نیست، بلکه زیاد رهبرداشتن است.

او با بیان اینکه خبر ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات شیطنت رسانه های اصلاح طلب است، گفت: اصلاح طلبان خوب می دانند که آقای احمدی نژاد نه پایگاه رأی دارد و نه خودش به این عرصه ورود خواهد کرد. در واقع آنها آقای احمدی نژاد را مثل یک «لولو» در برابر اصولگرایان عَلَم می کنند، برای اینکه هرچه بیشتر میان اصولگرایان اختلاف و تشتت ایجاد کنند. جریان اصلاح طلب حالا که خودش نمی خواهد حضوری جدی در انتخابات داشته باشد، قصد دارد بازی را برهم بزند. برای برهم ریختن فضا چه بهتر از این که نام احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کنند؟ هدف از این اقدام وارد کردن شوک به جریان اصولگرایی است. در حالی که خودشان هم می دانند که آقای احمدی نژاد عمرا تایید صلاحیت نخواهد شد!

جماران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد جریان اصولگرا احمدی نژاد ریاست جمهوری مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبل عجیب به سبک مدافع پیش‌تاخته!

به گزارش "ورزش سه" حسین ابرقویی‌نژاد، مدافع باتجربه تیم خیبر خرم‌آباد که در قلب خط دفاعی این تیم به میدان می‌رود، در دیدار تیمش با دریا بابل در دقایق پایانی نیمه اول روی ارسال بازیکن حریف، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و تیمش با باخت یک بر صفر نیمه اول به رختکن رفت.
در نیمه دوم در حالی که فشار بی‌اندازه‌ای روی شاگردان مهاجری وجود داشت آن‌ها با نتیجه ۲ بر ۲ بازی را دنبال می‌کردند ابرقویی‌نژاد تا محوطه جریمه حریف پیش آمد و با یک جاگیری مناسب گل سوم تیمش را به ثمر رساند و شاگردان مهاجری را از شمالی‌ها پیش انداخت. گرچه این گل کمتر از ۲ دقیقه دوام آورد و بازی دوباره به تساوی کشیده شد، اما گل دقایق پایانی خیبر این تیم را برنده از زمین مسابقه بیرون فرستاد.

به این ترتیب ابرقویی‌نژاد که مهره قابل اعتماد مهاجری در خط دفاعی خیبر به حساب می‌آید در این بازی ۲ گل را به نام خودش ثبت کرد؛ یکی به دروازه خودی، یکی به دروازه حریف!
خیبر خرم‌آباد با این برد سختی که به دست آورد همچنان رکورد صد در صدی برد در بازی‌های خانگی را به نام خود ثبت کرد و با ۷ امتیاز اخلاف نسبت به تیم دوم، در رده نخست جدول رده‌بندی لیگ آزادگان حضور دارد.

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • دبل عجیب به سبک مدافع پیش‌تاخته!
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند