Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-قاضی منطقه‌ای شهر دالاس در ایالت تگزاس و همچنین قاضی شهر سیاتل ایالت واشنگتن به طور موقت استفاده گاز اشک‌آور و سلاح‌های غیرکشنده علیه معترضان مسالمت‌جوی آمریکایی را منع کردند.

 مقامات شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا با ممنوعیت ۹۰ روزه استفاده از گاز اشک‌آور و سایر سلاح‌های کمتر کشنده علیه معترضان مسالمت‌جو موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه محلی شهر دالاس وابسته به شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گزارش داد «سام لیندسی» قاضی منطقه‌ای آمریکا حکم توافقی در این خصوص را تایید کرد. بر اساس آن، پلیس موافقت کرده از بمب‌های دودزا، گلوله‌های فلفلی و سایر مواد شیمیایی علیه معترضان مسالمت‌جوی آمریکایی استفاده نکند. همچنین قرار شده که دیگر از گلوله‌های لاستیکی یا سایر انواع گلوله‌های غیرکشنده علیه معترضان استفاده نشود.

این حکم تا ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) به قوت خود باقی خواهد ماند، مگر آنکه توسط قاضی تمدید، اصلاح یا لغو شود. «تازیا ویلیامز» و «وینسنت دویل» دو شهروندی هستند که در دو اعتراض مجزا در شهر دالاس بر اثر برخورد گلوله لاستیکی مجروح شده و از پلیس این شهر شکایت کرده‌اند.

دویل از ناحیه گونه چپ زخمی شده و همچنین بخشی از بینایی چشم چپش را از دست داده است. ویلیامز هم بعد از ضربه شدید، در حالی که خونریزی داشت، دست‌بند زده و به حال خود رها شد.

بنابر دادخواست تنظیم شده در ارتباط با خشونت پلیس علیه معترضان مسالمت‌جو، افراد زیادی به شدت بر اثر برخورد گلوله‌های مختلف دچار جراحت شده‌اند که «براندون ساینز» ۲۶ ساله یکی از آنهاست که چشم چپش را برای همیشه از دست داد و زن جوان دیگری که در بازگشت از فروشگاه به خانه بود از ناحیه پیشانی هدف گلوله قرار گرفت.

همچنین به گزارش روزنامه «پرس هرالد»، یک قاضی آمریکایی روز جمعه به پلیس شهر سیاتل ایالت واشنگتن دستور داد به طور موقت استفاده از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و انواع گلوله‌های غیرکشنده را برای متفرق کردن تجمعات صلح‌آمیز متوقف کند. اقدامی که بسیاری آن را پیروزی برای گروه‌هایی می‌دانند که برخورد پلیس با اعتراضات مردمی در آمریکا را در روزهای اخیر افراطی و خشن خوانده‌اند.

در روزهای گذشته، نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و سایر انواع زور برای متفرق کردن جمعیت معترضان ضد نژادپرستی استفاده کرده‌اند. با این دستور، استفاده از چنین ابزارها و روش‌هایی علیه معترضان به مدت دو هفته در این شهر متوقف خواهد شد.

پس از انتشار ویدئویی که قتل «جورج فلوید» در اثر رفتار خشونت‌آمیز یک افسر پلیس سفیدپوست را نشان می‌داد شهرهای بزرگ آمریکا به صحنه یکپارچه اعتراض تبدیل شد و در بسیاری از شهرها اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم با دخالت و حمله پلیس به خشونت کشیده شد.

رفتار واشنگتن با معترضان ضد نژادپرستی مورد توجه جامعه بین‌المللی و نهادهای مدنی قرار گرفته و برخی از آن‌ها معتقدند اقدامات پلیس آمریکا علیه معترضان مصداق نقض حقوق بشر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، در روزهای گذشته درگیری‌های متعدد خشونت‌آمیز بین پلیس و معترضان آمریکایی در پی اعتراضات به قتل «جورج فلوید» ایجاد شده است. شیوه برخورد پلیس و استفاده از روش‌های خشن برای مدیریت  ناآرامی‌ها با محکومیت مواجه شده و عده‌ای از گروه‌ها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا نظام دادگستری آمریکا آمادگی رسیدگی به این اتهامات را دارد یا خیر.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار نشستی فوری برای بررسی خشونت پلیس و سرکوب اعتراضات در آمریکا شد.

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل روز جمعه به «پی‌آرآی» گفت: متاسفانه در حال حاضر الگویی از تخلفات به دست پلیس در مقابله با اعترضات را شاهد هستیم.

کارشناسان هشدار می‌دهند اگر به مسئله خشونت پلیس آمریکا پرداخته نشود، این ناهنجاری می‌تواند به مسئله‌ای بزرگتر تبدیل شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: علیه معترضان مسالمت گاز اشک آور شهر دالاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد

به نقل از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبر‌های رسانه‌ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی