Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@15:43:04 GMT

اختلافات عمیق کشورهای عربی درباره لیبی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۵۸۱۴

اختلافات عمیق کشورهای عربی درباره لیبی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، القدس العربی در مطلبی با اشاره به اختلاف دیدگاههای کشورهای عربی درباره لیبی آورده است: کشورهای عربی دیدگاه و تصور مشترکی از بحران لیبی و راه برون رفت از بحرانش ندارند.

این رسانه می نویسد: در حالی که برخی کشورهای مانند امارات، مصر و عربستان کاملا جانب خلیفه حفتر را گرفته اند وحمایت مالی و تسلیحاتی از وی برای تسلط بر این کشور به عمل آورند؛ اما در طرف دیگر برخی کشورهای عربی این رویکرد را دنبال نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



القدس العربی آورده است: کشورهایی مانند الجزایر، تونس و مغرب از جانبداری از طرف خاصی خودداری می کنند و فقط با دولت وفاق لیبی به عنوان دولت مورد حمایت سازمان ملل برخورد می کنند و نگاه یکسانی به همه طرفها در لیبی دارند.

این رسانه در ادامه می نویسد: طی هفته های گذشته، برخی اطلاعات از فشار امارات و مصر به آمریکا برای مخالفت با رمطان لعمامره دپیلمات الجزایری به عنوان جانشین غسان سلامه که مارس گذشته استعفا کرده است، حکایت دارد.

القدس العربی گزارش داد: کشورهای عربی درباره طرح مصر در قبال بحران لیبی اختلافات عمیق دارند و در حالی است این طرح با استقبال امارات، عربستان، اردن، بحرین روبرو شده است اما این طرح از سوی الجزایر، تونس و مغرب با مخالفت یا عدم اقبال روبرو شده است به طوری که وزارت خارجه مغرب بر توافق صخیرات اصرار دارد و وزارت خارجه تونس هم بر موضعش در حمایت از ملت لیبی تاکید دارد و وزارت خارجه الجزایر هم اهتمام زیادی به طرح مصر نداشت و آنرا مورد مخالفت قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد

محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، یادآور شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند