Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دومین جلسه ستاد راه‌اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد با بیان اینکه اصلی‌ترین خدمات بهزیستی در حوزه اعتیاد کمک به باز توانی فرد و رسیدگی به ابعاد فردی و اجتماعی خانواده وی است گفت: با توجه به اینکه تاکید بر پیشگیری یکی از رویکرد‌های اصلی سازمان بهزیستی به شمار می‌رود لذا مرکز جامع درمان اعتیاد راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه خدمات در مرکز جامع درمان اعتیاد استان سمنان رایگان ارائه می‌شود، افزود: در این مرکز بعد از چهار ماه پاکی و سم‌زدایی فرد، شیوه‌ها و دوره‌های درمان به ترتیب اجرا می‌شود بنابراین مدت پاکی فرد بهبودیافته طولانی‌تر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در این مرکز تاکید بر پرهیز مداری است ابراز داشت: به ترتیب در ماه‌های پنجم و ششم هر هفته سه جلسه ماه‌های هفتم و هشتم هر هفته دو جلسه و ماه‌های نهم و دهم هر هفته یک جلسه و ماه‌های ۱۱ و ۱۲ هر دو هفته یک جلسه در این مراکز برای ادامه درمان برگزار می‌شود.

ایزد پور بابیان اینکه می‌کوشیم تا در این مراکز همه ابعاد تخریب‌شده زندگی فرد در  زمان اعتیاد بازسازی و درمان شود تصریح کرد: الگوی جامع درمان و باز توانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در راستای رفع بخشی از مشکلات پس از بررسی و نیازسنجی افراد دربند اعتیاد فراهم‌شده است.

او بابیان اینکه روند راه‌اندازی و تأسیس جامع درمان اعتیاد به ترتیب اولویت‌های استان سمنان با در نظر گرفتن امکانات باید صورت گیرد افزود: در ادامه این روند رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار مداخلات روانی اجتماعی و توانمندسازی شغلی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی درمان اعتیاد توانمندسازی شغلی ویروس کرونا جامع درمان اعتیاد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حسن عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیران سلامت در این شهرستان گفت: ۳۰ میلیارد از طرف خیران سلامت برای تکمیل پروژه بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه‌اندازی خدمات شیمی درمانی هلال احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و پنج درصد هم از طرف هلال احمر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولیت های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تمکیل این پروژه‌ها، سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند