Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالحسینیبه دانشجو گفت: به رسانه ملی همان گونه که از نامش پیداست باید نگاهی فرا سیاسی، فراجناحی و فراگروهی داشت. رسانه ملی از سوی نظام ماموریت دارد که نسبت به تنویر افکار عمومی در قبال اخبار و وقایع اقدام نماید.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو عباس اسماعیل گل:  مدتی پیش بود که خبر قطع پخش شبکه الکوثر توسط شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست و همچنین قطع پخش شبکه سحر از روی ماهواره ‌پاک‌ست به دلیل بدهی‌های انباشته سازمان صداوسیما به این شرکت های ماهواره‌ای خبرساز شده بود که با این اتفاق امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا به شبکه الکوثر و  صدها میلیون مخاطب به شبکه سحر اردویی در منطقه شبه‌قاره قطع شده است و طی این مدت نه تنها اخباری مبنی بر تلاش مسؤولان دولتی برای حل مشکل و تامین ارزی این شبکه ها منتشر نشده است بلکه خبرهای ناگواری مبنی بر احتمال قطع سایر شبکه های برون مرزی صداوسیما به خاطر انباشت بدهی های ارزی به شرکت های ماهواره ای به گوش میرسد که با عدم تخصیص نیافتن بودجه ارزی از سوی دولت به رسانه ملی این اتفاق محتمل خواهد بود

به همبن بهانه گفتگویی داشته ایم با سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس رسانه و تحلیلگر مسائل غرب آسیا که در این خصوص تاکید کرد: صدای انقلاب اسلامی و مقاومت از طریق شبکه های برون مرزی به خارج از کشور منتقل می شود و باید به این شبکه ها، نگاهی فراجناحی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا صدرالحسینی با بیان این مطلب افزود: نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفته که صدای انقلاب و مقاومت را توسط سازمان صداوسیما و شبکه های برون مرزی اش به خارج از کشور منتقل کند و اگر این نگاه استراتژیک برای رسانه ملی لحاظ شود، به طور قطع بودجه و اعتبارات مورد نیاز آن نیز تامین و پرداخت می شود.

وی با اشاره به قطع شبکه الکوثر و کانال اردوی شبکه سحر از ماهواره های یوتل ست و پاکست خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیام انقلاب اسلامی و مقاومت توسط این دو رسانه برای مخاطبان فرامرزی تبیین می شد و تاثیر قطع برنامه هایشان بر جبهه رسانه ای مقاومت غیرقابل انکار است.

صدرالحسینی ادامه داد: از سوی دیگر این شبکه ها بسیاری از واقعیات کشورهای تحت پوشش رسانه ای خود را به ایران انتقال می دهند و خبرگزاری های داخلی می توانند از این اطلاعات و داده ها بهره ببرند.

این کارشناس حوزه مقاومت با تاکید بر این که قطع پخش شبکه بین المللی الکوثر و کانال اردوی شبکه سحر از ماهواره ها همراه با آسیب های جدی است، گفت: قطع ناگهانی برنامه های یک رسانه ای حرفه ای باعث از دست رفتن مخاطبانش می شود و جذب دوباره این مخاطبان، چندین برابر بیشتر از جذب اولیه شان زمانبر است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد مسئولان ذیربط باید طوری عمل می کردند که پخش این شبکه ها قطع نمی شد و حاالا هم باید با اقدام عاجل و بدون فوت وقف باید درصدد وصل مجدد آنها بربیایند.

به اعتقاد این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، با توجه به تعدد رسانه ها و ظهور رسانه های نوین، جذب مخاطب در شرایط کنونی برای همه رسانه های منطقه ای به نسبت سال های گذشته بسیار دشوارتر است. به خصوص که باید انرژی زیادی برای بازگرداندن مخاطبان این رسانه ها صرف کرد.

صدرالحسینی تاکید کرد: به رسانه ملی همان گونه که از نامش پیداست باید نگاهی فرا سیاسی، فراجناحی و فراگروهی داشت. رسانه ملی از سوی نظام ماموریت دارد که نسبت به تنویر افکار عمومی در قبال اخبار و وقایع اقدام نماید و با یک نگاه جامع، صحیح ترین و دقیق ترین تحلیل ها را به مخاطبان عرضه کند. این ماموریت با همین اهداف و رسالت ها به شبکه های برون مرزی محول شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنین ماموریتی آنقدر خطیر و بزرگ است که باید در ورای دولت، گروه ها و احزاب باشد. به طور قطع، وجود شبکه های برون مرزی برای نظام جمهوری اسلامی ضرورت داشته که نسبت به ایجاد این شبکه ها اقدام نموده است. از این منظر، جایگاه رسانه ملی، معاونت برون مرزی و شبکه هایش بی بدیل است.

این کارشناس حوزه مقاومت با تاکید بر حفظ شبکه های برون مرزی عنوان کرد: همه مسئولان، سازمان ها و نهادهای مرتبط باید در حفظ شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیما تلاش کنند و به وظایف شان در این خصوص عمل نمایند.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه های برون مرزی شبکه ها رسانه ملی شبکه سحر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود