Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری وبدا، محدثه معصومی با اشاره به به نامگذاری هفته پایانی خرداد به عنوان هفته جهانی سلامت مردان، افزود: همین تصور نادرست سبب شده تا آنان رعایت اصول بهداشتی را کمتر جدی گرفته و نیز کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند که این امر ضریب آسیب پذیری آنان را در برابر بیماری کووید ۱۹ افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مسوولیت شغلی، خانوادگی و مسائل فرهنگی را بر سلامت مردان تاثیرگذار خواند و گفت: شاغل بودن اکثریت مردان به عنوان نان آور خانواده سبب می شود که تماس های آنان با محیط خارج از خانه بیشتر از سایر افراد خانواده باشد و از نظر ابتلا به ویروس کرونا، بیشتر در معرض خطر باشند.

وی تاکید کرد: مردان برای حفظ سلامت خود در دوران شیوع کرونا، باید بنا را بر آن بگذارند که اطرافیان آنها از فامیل، همسایه، همکار، دوست و آشنا تا پزشک، معلم، مغازه‌دار، راننده و... آلوده هستند چرا که تنها با پذیرش این اصل، حفاظت شخصی و حداکثر اصول بهداشتی و احتیاطات همه جانبه رعایت می شود.
این کارشناس بهداشتی، با بیان اینکه اغلب شغل های در معرض خطر بیماری مردانه هستند، افزود: کارکنان خدمات بهداشتی و درمان، کارکنان کفن و دفن، مسوولان و کارکنان فرودگاه ها و شرکت های هوایی و ریلی و همچنین کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی، مرزبانان، کارکنان جمع آوری زباله، پسماند و یا فاضلاب از جمله کارکنان در معرض مواجهه بیشتر با ویروس کرونا هستند.

معصومی با بیان اینکه عموما مردان مسوول خرید مایحتاج خانواده هستند، گفت: با توجه به این موضوع، مردان در معرض خطر بیشتری هستند بنابراین خرید باید به منظور تامین مواد اصلی مورد نیاز از جمله مواد شوینده، ضدعفونی کننده بهداشتی و دارویی و مواد غذایی صورت بگیرد و تعداد دفعات خرید نیز به حداقل ممکن برسد.

وی به اقدامات پیشگیرانه و کنترلی موثر برای محافظت از کارگران در برابر ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: ابتلای کارگران به ویروس کرونا به نوع کار آنها و خطر مواجهه با آن کار از جمله پتانسیل ارتباط با افراد آلوده و آلودگی محیط کار بستگی دارد، بنابراین کارفرمایان باید راهبردهای کنترل عفونت را با شیوه‌های کار ایمن و وسایل حفاظت فردی اتخاذ کنند تا از ابتلای کارگران به بیماری پیشگیری شود.
کارشناس مسوول سالمندان و میانسالان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: برای جلوگیری از مواجهه شغلی با ویروس کرونا، کارفرمایان ملزم هستند که به کارگران در زمینه اجرای پیشگیری از آلودگی از جمله وسایل حفاظت فردی آموزش دهند و در محیط کار نیز اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ جدی گرفته شود.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز شنبه، ۲۴ خردادماه، ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هشت هزار و ۷۳۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان شمالی بیماری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان شمالی بیماری ویروس کرونا خراسان شمالی بیماری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمدرضا نوروزی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری­ شایع‌ترین بیماری های­ مردان در سنین بالا هست و بسیاری از خانم‌ها در سنین­ ­میانسالی و کهنسالی تجربیاتی از مشکلات ادراری را دارند. وی گفت: بسیاری­ اختلالات باروری و ناباروری به مشکلات اورولوژی مرتبط می‌شود.دکتر نوروزی ادامه داد:­ کشور­ما در چندین حوزه پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است مانند­ناباروری مردان. وی افزود: در زمینه درمان و تحقیق در رابطه با سلول‌های بنیادی پیشرفت داشته ایم. ­کشت سلول‌های بنیادی­ در زمینه درمان ناباروری­ در مورد آقایان و خانم‌ها پیشرفت‌های خوبی­ حاصل شده است.نوروزی افزود: ما همیشه نگران هستیم با توجه به آلودگی‌های محیطی و صوت و غذای فست فود و غیره، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها افزایش یابد. ­وی گفت: برخی از­­بیماری‌های کلیوی جزء شایع‌ترین سرطان‌ها هستند. مانند­ سرطان پروستات مردان و سرطان‌های مثانه. وی اظهار کرد: در کشور­ ما درمان‌ها به سمت درمان‌های کمتر تهاجمی پیش می‌رود، ­ درمان‌هایی که فرد نیاز به اعمال جراحی باز نداشته باشد مانند­ استفاده از لیزر و­  مهندسی بافت.وی در پایان گفت:­ جامعه اورولوژی یک جامعه پویا، فعال و همدل هستش و یکی از بخش‌های خیلی خوب ما بخش اورولوژی و جراحی برای متخصصین خانم هستند که ما در دنیا بیشترین تعداد اورولوژیست خانم را نسبت به جمعیت در کشورمان داریم.بیست و هفتمین همایش اورولوژی ایران از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم