Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج به خبر تغییر تابعیت بانوی شطرنج‌باز ایرانی واکنش نشان داد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به تغییر تابعیت غزل حکیمی‌فرد بانوی شطرنج‌باز ایرانی و رقابت زیر پرچم سوئیس اظهار داشت: حکیمی‌فرد از سال 2016 برای ایران مسابقه نداده و در سال 1395 برای ادامه تحصیل به سوئیس رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تاریخ 2 اسفند 98 از فدراسیون جهانی درخواست تغییر پرچم داده و فیده نیز با این موضوع موافقت کرده و این تغییر پرچم را در تاریخ 20 اردیبهشت 99 به فدراسیون ایران اطلاع داده است.

وی افزود: قانون فدراسیون جهانی می‌گوید که اگر درخواست تغییر پرچم کمتر از دو سال از آخرین رقابت آن شطرنج‌باز برای کشورش باشد، کشور ثانی باید غرامت بپردازد تا آن ورزشکار را در اختیار بگیرد. با توجه به همین قانون و اینکه حکیمی‌فرد بیش از دو سال بود که برای ایران مسابقه نداده بود، پس مشکلی از این بابت برایش وجود نداشت.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با بیان اینکه حکیمی‌فرد رتبه پنجم بین بانوان شطرنج‌باز ایرانی را در اختیار داشته است، ادامه داد: در همه بخش‌ها و حیطه‌های کشور، وظیفه مسئولان است که چنین مسائلی را کالبدشکافی کنند که چرا عده‌ای در تلاش برای رفتن از ایران هستند. البته چنین اتفاقی در کشورهای دیگر دنیا نیز رخ می‌دهد و ورزشکاران زیادی هستند که پرچم خود را تغییر می‌دهند تا برای کشور دیگری رقابت کنند. در ایران نیز ورزشکارانی حضور داشتند که تابعیت کشورمان را پذیرفته بودند. به همین دلیل نباید به این موضوع نگاه سیاسی و امنیتی شود و از طرف دیگر یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد. چند عضو تیم ملی شنای ترکیه اهل روسیه هستند و ورزشکاران زیادی نیز که قطری نیستند، برای این کشور مسابقه می‌دهند. باید این تابو شکسته شود و نگاه امنیتی به این مسئله نباشد.

سمیع‌زاده درباره ثبت‌نام شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: نایب رئیس بانوان در اساسنامه فدراسیون‌ها یک جایگاه رسمی نیست. در واقع در اساسنامه فقط یک نایب رئیس تعریف شده است و رسمیت دارد. بر همین اساس نیز ابلاغ نایب رئیس بانوان توسط رؤسای فدراسیون‌ها امضا می‌شود. با توجه به اینکه پست نایب رئیس بانوان یک پست تشریفاتی است، بنابراین نیاز به استعفا وجود ندارد و در قانون نیامده است که نایب رئیس بانوان در صورت ثبت‌نام در انتخابات ریاست، باید کناره‌گیری و استعفا کند. من این موضوع را از یکی از مسئولان وزارت ورزش استعلام گرفته‌ام و مشکلی نیست.

گواری: حضورم در انتخابات فدراسیون شطرنج با نظر وزارت ورزش نبودمداحی: یک دو تابعیتی در کانادا کارهای شطرنج ایران را انجام می‌دهد/ تجربه بدی از انتخابات قبلی دارم

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج شطرنج باز ایرانی نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج حکیمی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد