Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@03:00:30 GMT

فعالیت خلبان‌هایی که آموزش ندیده‌اند+ سند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۹۳۴۲

فعالیت خلبان‌هایی که آموزش ندیده‌اند+ سند

مقوله آموزش در عرصه خلبانی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی است که باید با دقت صورت گیرد. امری که به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های هواپیمایی در داخل کشور از اجرای کامل آن سرباز زده‌اند و با جان انسان‌های زیادی بدین وسیله بازی کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سوانح هواپیمایی یکی از حوادثی بوده که طی سال‌های اخیر در کشور چندین مرتبه به وقوع پیوسته و علاوه بر ضربات اقتصادی و جانی منجر به از بین رفتن امنیت روانی شهروندان در هنگام استفاده از این خطوط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقوله‌ای به مراتب حساس که سختی‌های آن بر هیچکس پنهان نیست و به‌واسطه همین سختی و حساس بودن نیازمند سخت‌گیری در آموزش‌ها و سلامت تجهیزات است.

لزوم آموزش خلبانان در مراکز مورد تائید سازمان هواپیمایی

برابر الزامات بین‌المللی انکس ۱ پیمان شیکاگو و همچنین مقررات داخلی مصوب هیات دولت و سازمان هواپیمایی، آموزش‌های خلبانی که منجر به صدور گواهینامه می‌شود اعم از تئوری و شبیه ساز و پرواز واقعی باید در مرکزش آموزش مورد تائید سازمان هواپیمایی برگزار شود اما برخی کانال‌ها در فضای مجازی مدعی شدند شرکت قشم ایر به جای برگزاری دوره تئوری نسبت به صدور گواهی آموزش تئوری جعلی توسط مرکز آموزش خود برای آقای ر. ش اقدام کرده است.

ادعای آموزش خلبانان به صورت تجربی

در مجموعه‌های هواپیمایی هنگامی که خلبان‌ها به قصد ارتقا و هدایت هواپیماهای بزرگ‌تر و رده بالاتر انتخاب می‌شوند باید در دوره‌های شبیه‌سازی پرواز شرکت کنند. در همین راستا شرکت قشم ایر مرکزی تاسیس کرده و خلبان‌های خود را در این مرکز آموزش می‌دهد. 

همچنین برخی افراد در شبکه‌های مجازی مدعی شدند در این مجموعه برای اینکه هزینه دوره‌های شبیه‌سازی و دستگاه‌های مربوط به آن پرداخت نشود، خلبان‌ها را به صورت تجربی در موقعیت قرار داده و به آن‌ها آموزش می‌دهند و از ظرفیت خلبان‌های باتجربه‌تر صرفا استفاده می‌کنند. بنا به این گفته‌ها آقای ر. ش از جمله افرادی بود که با این شیوه گواهینامه جعلی دریافت کرد. 

ادعای هدایت هواپیما 150 نفری از سوی فردی بدون مدرک!

برخی افراد در این میان مدعی شدند سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را متوجه شده و پروانه پرواز این شخص را باطل می‌کند در صورتی که این فرد به مدت 3 سال هدایت هواپیما را برعهده داشته و هواپیماهایی با حدود 150 مسافر را، بدون اینکه آموزشی دیده باشد، هدایت می‌کرده است. این فرد به عنوان خلبان اصلی سکاندار پروازها بوده و اسناد این موارد در ذیل موجود است. در سال اخیر این شخص دیگر خلبان کمکی نبوده و به عنوان خلبان اصلی خدمت می کرده است.

ابطال گواهینامه خلبان برای افزایش ایمنی!

در همین خصوص سازمان هواپیمایی کشوری نیز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: تمامی اقدامات نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری با هدف اطمینان از تداوم حمل و نقل هوایی ایمن در کشور است و انجام بازرسی‌ها و ممیزی‌ها و اتخاذ اقدامات اصلاحی مانند محدود کردن اختیارات و یا گواهینامه‌های صادر شده نیز با هدف اطمینان از ایمنی بوده و نباید با هدف تخطئه و یا سرزنش به کار گرفته شود. در صورتی که این اقدامات برای اهداف سرزنش آمیز به صورت عمومی منتشر شوند، به هدف اصلی سازمان خدشه وارد خواهد شد و بنابراین هر نوع استفاده از اخبار و اطلاعات که در تعارض با این هدف باشد از نظر سازمان مردود می‌باشد. لذا خواهشمند است خبر منتشر شده و نامه ممیزی سازمان حذف و اقدامات کارشناسی ایمنی حمل و نقل هوایی ملاک انعکاس‌ها قرار گیرد.

تخطی در مدیریت گذشته

از سوی دیگر روابط عمومی هواپیمایی قشم طی اطلاعیه‌ای به خبرنگار برنا اعلام کرد موضوع نامه فوق‌الذکر مربوط به سال 1396 بوده و مدیریت جدید این شرکت در جهت بررسی و رفع مشکلات موجود و همچنین به روزرسانی و بهسازی کلیه قوانین و دستورالعمل‌های آموزشی به ویژه مورد فوق الذکر دستورات لازم را صادر کرده است.

تعلیق خلبان در سال 96 یا 99؟!

این اطلاعیه و تکذیبیه در حالی منتشر شده که تاریخ نامه سازمان هواپیمایی که به دست خبرگزاری برنا رسیده و صحت و سقم آن بر عهده رسانه نیست، مربوط به خرداد ماه 1399 است. از سوی دیگر برخی اسناد ارائه شده ادعا می کند که این اتفاق مربوط به سال 99 است نه سال 96 که صحت و سقم آن بر عهده مراجع ذیصلاح است. همچنین برخی رسانهها مدعی هستند این شخص به عنوان کارشناس در خصوص سانحه هوایی تهران یاسوج اظهار نظر کرده است.

انتهای پیام: 6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت هیات دولت فضای مجازی قشم شبیه سازی هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری کارشناسی حمل و نقل برنا مشکلات رسانه هواپیما خلبان گواهینامه خلبانی سازمان هواپیمایی خلبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد

ایسنا/لرستان مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد.

نریمان سبحانی‌نیا امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایام شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: خصوصیات شهید مطهری باید برای همه معلمین الگو باشد. شهید مطهری انسانی دانشمند و فقیه بود و به مسائل فکری تسلط کامل داشت، لکن خصوصیت بسیار مهم ایشان این بود که هم تولید فکر می کرد و هم نشر فکر انجام می‌داد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای معلم در کلام معصومین، خاطرنشان کرد؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریا و هر موجود زنده‌ای در فضا و همه اهل آسمان و زمین برای معلمی که نیکی به مردم بیاموزد طلب آمرزش می‌کند.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: رشد و توسعه هر جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد و در راس آن معلم قرار دارد و براساس سند تحول بنیادین باید همه امکانات برای معلم بسیج شود تا بتواند یک دانش‌آموز را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آموزش و پرورش به منزله قلب پیکره جامعه اسلامی است، باید در آن سرمایه‌گذاری مناسبی صورت پذیرد و هرگونه آسیب به آن موجب آسیب رساندن به سایر بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد به مهم‌ترین فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش بروجرد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی معلم علاوه بر کمک‌های مالی صورت گرفته به مدارس، شاهد حضور میدانی همکاران به منظور کمک در عملیات‌های عمرانی بودیم.

سبحانی‌نیا ،تجهیز پروژه خانه معلم شماره۲ و بهره‌برداری از آن در ایام نوروز، فعال سازی پروژه درمانگاه فرهنگیان شماره۲ و پیشرفت ۸۰درصدی آن، کسب رتبه نخست استانی در مجموع فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی، ۷ پروژه زمین چمن مصنوعی در مدارس و افتتاح ۴ مورد از آنها را از مهمترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • قطعا ملخ را اینجوری ندیده اید! (عکس)