Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اعلام تشکیل پرونده تخلفاتی ۹۷ میلیون دلاری برای ۴۱ شرکت فعال در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، گفت: پرونده‌های مذکور در ارتباط با عدم اجرای تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز تشکیل و توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجتبی سجادی با تاکید بر ضرورت نظارت بر دریافت‎کنندگان ارز رسمی افزود: در سال‌های اخیر ارز رسمی غالباً به منظور واردات کالاهای اساسی و مهم به شرکت‌ها تخصیص یافته است که تخلف در این خصوص آثار مستقیمی بر معیشت شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه شرکتهای موصوف به منظور واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بیش از نود و هفت میلیون دلار ارز رسمی از بانک دریافت نموده اند، افزود: این میزان تخلف صرفاً در خصوص محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده و حاصل بررسی‌های مستمر کارشناسان این سازمان می‌باشد.

سجادی ضمن تاکید بر استمرار نظارت سازمان حمایت در ارتباط با عملکرد دریافت کنندگان ارز رسمی بیان کرد: در ماه‌های گذشته دستگاه‌های مختلف نظارتی اهتمام جدی در برخورد با متخلفین ارزی داشته اند که سازمان حمایت نیز در حیطه اختیارات خود با تمام توان و ظرفیت نسبت به نظارت و تشکیل پرونده در این خصوص اقدام نموده است.

وی اضافه کرد: با تعامل صورت گرفته میان سازمان حمایت و بانک مرکزی اقدامات مؤثری در راستای شناسایی شرکت‌های دریافت کننده ارز صورت پذیرفته است که با همکاری شعب تعزیرات حکومتی در صدور آرا، شاهد استرداد این مبالغ به بیت المال خواهیم بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات کشاورزی مواد غذایی معیشت تعزیرات حکومتی ارز رسمی سازمان حمایت ارز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر مهمور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک اداره صمت و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند