Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن قاسم زاده متهم ردیف یازدهم پرونده فساد اکبر طبری و بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه است که سال گذشته بنا به دستور بازپرس بازداشت شد.

نقش بیژن قاسم زاده در پرونده‌های مختلف فساد مالی و اقتصادی که در قوه قضاییه رخ داده به چشم می‌خورد و او به عنوان یازدهمین متهم و شریک اکبر طبری در دادگاه شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم زاده که در گذشته بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه کشور بود، دستور فیلتر شدن تلگرام را صادر کرد.

قاسم زاده در سال ۹۰ به عنوان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی مشغول به کار بود، اما پس از یک سال و به دلیل ترفیعی که در قوه قضاییه دریافت کرد از فدراسیون کشتی خارج شد و به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت؛ از جمله احکام جنجالی که قاسم زاده صادر کرد حکمی علیه سوشا مکانی دروازه بان سابق پرسپولیس و دستور بازداشت تتلو بوده است.

علاوه بر بازداشت سوشا مکانی و امیر‌حسین تتلو، قاسم زاده دستور بازداشت حمید بقایی را هم صادر کرد.

بازداشت قاسم زاده به فیلتر‌ تلگرام ارتباط ندارد

۹ مهر سال گذشته بود که خبر بازداشت بیژن قاسم زاده در رسانه‌ها مطرح شد و غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به بازداشت این بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه علت بازداشتش را توضیح داد و گفت:  نباید بازداشت قاسم زاده را به ماجرای فیلتر‌ تلگرام ارتباط داد، او در رابطه با پرونده تعدادی از عناصر که در گذشته در قوه قضاییه بازداشت شده‌اند، دستگیر شده است.

علت اصلی بازداشت قاسم‌زاده هیچ ربطی به فیلترینگ تلگرام نداشت، بلکه در ارتباط با پرونده‌های مفاسد اقتصادی و به خصوص ارتباطش با اکبر طبری بازداشت شد و هم اکنون با قرار تودیع وثیقه آزاد است.

بیژن قاسم زاده در سال ۹۴ و هنگامی که رئیس و دادسرای ورزش دادسرای کارکنان دولت بود، سوشا مکانی را بازداشت کرد و در سال ۹۵ هم در یک پرونده جنجالی دیگر دستور بازداشت امیرحسین تتلو به جرم توهین به خود را صادر کرد، البته بیژن قاسم زاده بازپرس پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی نژاد هم بوده است.

ارتباطات ناصواب با طبری اتهام قاسم زاده

اما معروف‌ترین اقدامی که بیژن قاسم زاده آن را انجام داد، فیلترینگ تلگرام بود موضوعی که برای قاسم زاده اتهام به شمار نمی‌رود و هم اکنون قاسم زاده به علت ارتباطات ناصواب با طبری متهم است.

پرونده اکبر طبری ۲۲ متهم دارد که از میان آن‌ها سه تن قاضی هستند و تاکنون دو جلسه از رسیدگی به این پرونده گذشته و هنوز به موضوع اتهامات قاسم زاده رسیدگی نشده است و باید منتظر ماند و دید که در کیفرخواست از کدام روابط غیرقانونی اکبر طبری و بیژن قاسم زاده پرده‌برداری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: دادسرای فرهنگ و رسانه بیژن قاسم زاده قاسم زاده اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیت‌های او پس از انقلاب است.

طوفان‌پناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.

علی‌اکبر طوفان‌پناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.

این بازیگر در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقش‌آفرینی کرد.

همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901817

دیگر خبرها

  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز