Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@08:43:41 GMT

حمایت از کسب و کارها با استمهال وام‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۱۱۳۳

حمایت از کسب و کارها با استمهال وام‌های بانکی

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه مسئولان سه قوه بر وجود مشکلات معیشتی مردم اذعان دارند، گفت: متاسفانه شیوع کرونا مشکلات بیشتری را در زمینه درآمدی در کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش فروش و قیمت نفت و همچنین کاهش درآمدی بخش خصوصی برای پرداخت مالیات بعد از شرایط پسا کرونا در زمینه تامین درآمدهای کشور تاثیرگذار بوده و موجب کسری بودجه در سال جاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های نهفته‌ای در کشور وجود دارد که باید فعال شوند، اظهار کرد: در صورت شناسایی مراکز و اشخاص دارای فرار مالیاتی و دریافت مالیات بخش مهمی از کسری بودجه تامین می‌شود.

جبران بخشی از کسری با واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: دولت می‌تواند با پرداخت یارانه و استمهال وام‌های بانکی و پرداخت وام با کارمزد پایین به صورت قرض‌الحسنه از کسب و کارهای خرد که باعث می‌شود، دغدغه معیشتی طبقه متوسط به پایین کمتر شود، حمایت کند.

وی تصریح کرد: همچنین به موازات آن کارخانه‌ها و صنایع بزرگ با بیش از هزار نفر نیروی کار که به دلیل مشکلات بانکی در آستانه ورشکستگی قرار دارند هم باید با انجام استمهال کوتاه مدت وام‌هایشان مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند روی پای خود بایستند. البته نباید تا سه سال و زمانی که به قدرت در زمینه تولید و فروش برسند، مالیاتی پرداخت کنند.

زاهدی ضمن تاکید بر فروش برخی املاک و تملک دارایی‌های مازاد دولت براساس قانون برای تامین کسری بودجه گفت: دولت برای کاهش هزینه‌های خود می‌تواند پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را به خصوص در بخش زیرساختی شهرها با شرایط مناسب و بدور از رانت به بخش خصوصی واگذار کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اقتصاد بخش خصوصی کسب و کار مجلس مجلس یازدهم محمدمهدی زاهدی نماینده وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده