Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توجه به گروه های مردمی و جریانات مردمی در فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه است، گفت: در برخی مجموعه های ما همانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور کل جریان، مردمی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» در بخش دوم سخنان خود در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 خرداد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف دینی، انقلابی و ارزش های بزرگ نظام خود را متعهد می داند و به طور جدی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های سازمان های اوقاف، حج و زیارت، کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و معاونت های ما در فضاهای دینی و انقلابی یک مسئولیت جدی برای خودشان قایل هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت های این وزارتخانه در حوزه های دینی و ارزشی تاکید کرد: ما با تشکل های مختلف ارتباطات محکمی داریم. تقویت بسیج هنرمندان، حمایت از جشنواره های عمار و دفاع مقدس و راهیان نور و صدها اتفاق دیگر نشان می دهد که این وزارتخانه حمایت از فعالیت های دینی، انقلابی و ارزشی را به عنوان وظیفه دینی، انقلابی و اجتماعی خود می داند.

 

وی تصریح کرد: نمایش تئاتر مرصاد، تئاتر مقاومت، جشنواره روح مقاومت، جایزه سردار سلیمانی و ده ها اتفاق دیگر همه فعالیت های این وزارتخانه در حوزه های دینی و ارزشی را نشان می دهد. ما در حوزه محصولات فاخر در حوزه انقلاب، سینما، دفاع مقدس و مدافعان حرم و پرداختن به حوزه های ارزشی را وظیفه خود می دانیم و خودمان را در این رابطه مدیون می دانیم.

 

وی با اشاره به اینکه جریان مردمی در وزارت ارشاد مورد توجه است، گفت: در برخی مجموعه های ما همانند کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کل جریان، جریان مردمی است البته ما معتقدیم در این رابطه فعالیت هایمان کافی نیست و باید بیشتر به تقویت جریان مردمی بپردازیم.

 

صالحی در رابطه با تعطیلی مساجد در بحث کرونا گفت: بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه جزو گام های نخستی بود که همراه با بحث معیشت مورد توجه قرار گرفت و ما در حال حاضر شاهد حضور مردم در این اماکن هستیم. 

 

صالحی در ادامه با انتقاد از بودجه بخش فرهنگ گفت: در سال 99 سهم امور فرهنگی، تربیت بدنی و گردشگری از کل بودجه کمتر از دو درصد بود و سهم وزارت فرهنگ از این بودجه یعنی بودجه امور فرهنگی، ‌تربیت بدنی و گردشگری هشت دهم درصد بود. سهم وزارت فرهنگ از بودجه عمومی 25 دهم درصد یعنی یک چهارم درصد بود. قطعا این مسایل تاثیر خودش را بر فضایی که مورد انتظار مردم در حوزه فرهنگ است، می گذارد که ما امیدواریم با تعامل دولت و مجلس و مجموعه های فرهنگی شرایط را برای امسال و سال آینده مساعد کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با با بیان اینکه ساختار وزارت ارشاد از سال 70 در ستاد و استان ها کاهش جدی داشته است، گفت: ما جلسات خوبی را با سازمان اداری و استخدامی برگزار کردیم و تاکید داشتیم که با گسترش فضای شهرنشینی نیاز به اینکه ساختار حوزه فرهنگ تقلیل پیدا نکند، امری ضروری است و در این قسمت نیز نیازمند کمک مجلس هستیم.

 

وی با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان گفت: در سال 93، 23 هزار بیمه شونده داشتیم که در سال 98 این تعداد به 54 هزار بیمه شونده رسید که اینها بیمه شوندگان در حوزه فرهنگ، هنر و فعالان قرآنی هستند.  

 

صالحی در مورد برنامه های این وزارتخانه برای سامان دادن به فضای مجازی گفت: کانون این مرکز شورای عالی فضای مجازی است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه تحول فضای مجازی را به این مرکز ارایه کردیم، 18 اقدام را انجام دادیم، امسال نیز 20 اقدام دیگر را انجام دادیم و تلاش ما تولید محتوای سالم در فضای مجازی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت:‌ از شما سپاسگزارم؛ انشاءالله این نقطه شروع گفت و گوهای ما با شماست و از همفکری و همدلی شما در حوزه دینی، فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بهره مند شویم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: صالحی سیدعباس صالحی مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی جریان مردمی هنری مساجد فضای مجازی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری