Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الله بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهارداشت: تاکنون اسناد خرید ۲۳ هزار و ۷۰۹ تن گندم به بانک ارسال وثبت شده که برای این مهم باید حدود ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که ۲۶ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و واریز حدود ۳۳ میلیارد تومان دیگر نیز به حساب کشاورزان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در مجموع با آغاز برداشت گندم از ابتدای خردادماه تاکنون ۳۲ هزار و ۸۷۶ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده که سهم پلدختر، کوهدشت و رومشکان به ترتیب بیش از ۱۱ هزار، ۱۵ هزار و حدود ۳ هزار تن می‌باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان  با بیان اینکه ۲۸ تن گندم خریداری شده در استان دوروم و مابقی معمولی بوده تصریح کرد: سهم خرید تضمینی گندم ازکشاورزان خرم آباد بیش ازیکهزار و ۸۰۰، دورود ۱۴۳ و ازنا بیش ازیکهزار و ۸۰۰ تن بوده است.

بیرانوند با پیش بینی خرید ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزارتن گندم در لرستان گفت: خرید تضمینی این محصول امسال نسبت به مدت مشابه امسال ۳۴ درصد رشد داشته و محصول تولیدی نیز کیفیت مطلوبی نیز دارد.

امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان لرستان ایجاد، نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز شده است.

خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می‌شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غله و خدمات بازرگانی گندمکاران پرداخت تسهیلات میلیارد تومان خرید تضمینی تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم