Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:52:49 GMT

ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۰۴۷

ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است

بهگزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرشید طهماسبی که در نشست حقوق بین‌الملل و ورزش  حضور یافته بود، در خصوص برگزاری گفت: این طرح با عنوان دیپلماسی ورزش برگزار  و قصد داریم این پروژه را در زیرمقیاس‌های کوچکتر تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: یکی از این زیرمقیاس‌ها، حقوق بین‌الملل است که با وجود مشکلات و حاشیه‌های  اخیر به ویژه  در بحث قراردادها ،چالش‌هایی  در حوزه بین‌الملل به وجود آورده و نیازمند نگاه ویژه‌ای  است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص این پیش نیازها ،به  حمایت‌های قانونی  از سوی قوه قانون‌گذار در حوزه بین‌الملل  اشاره کرد و در بخشی دیگر از سخنانش تخصیص بودجه از سوی دولت در خصوص این طرح را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه همه افراد ذینفع در نشست حقوق بین‌الملل و ورزش  حضور داشتند توضیحاتی را در خصوص نخستین نشست ارائه کرد و گفت: نشست  نخست محرمانه  و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، وکلای ورزش در حوزه فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و  سازمان‌های بین‌المللی برگزارشد که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

او با اعلام این خبر که این نشست با کمک موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران برگزارشد با مثبت خواندن  نتایج  این تعامل افزود: این موسسات علاوه براینکه  ارتباط، همکاری، هم افزایی  و نفوذ خوبی دارند می توانند بستر مناسب را برای معرفی  این ایده در محافل اجتماعی، سیاسی و دولتی فراهم کنند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان  با تاکید بر تداوم این جلسات از برگزاری چنین نشست هایی با اصحاب رسانه خبر داد  و گفت: پس از دستیابی به نتیجه در نهایت با شخص رئیس جمهور دیدار و مبحث دیپلماسی ورزشی را طرح  و دستاوردها را تبیین خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه می‌خواهیم واژه دیپلماسی ورزشی را وارد ادبیات دولتمردان ایران کنیم اظهار داشت: از این مقوله به عنوان موضوعی مهم اما  فراموش شده است که برای تحقق  آن باید مرحله به مرحله به پیش رفت تا این مهم نهادینه شود.

طهماسبی به پیشنهادات نمایندگان مجلس از جمله آقای میرتاج‌الدینی درحوزه دیپلماسی ورزشی اشاره کرد که قرار است این موضوع در مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش تاکید کرد: از پیشنهادات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان حقوقی ورزشی و وکلا ی حاضر  اظهارنظرها و ایده‌های بهره گرفته خواهد شد تا انشالله در حوزه دیپلماسی ورزشی به نتایج خوبی دست پیداکنیم.

کد خبر 4948974

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان دیپلماسی ورزشی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فیفا تیم ملی فوتبال ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس والیبال کشتی آزاد علیرضا بیرانوند دیپلماسی ورزشی دیپلماسی ورزش وزارت ورزش بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر لایق نگاه ویژه فوتبال ایران است

دریافت 88 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سعید دقیقی پس از پیروزی برابر پیکان اظهار کرد: حضور در این جایگاه کار ساده ای نیست و ای کاش فوتبال ایران به طور ویژه به تیم شمس آذر نگاه می کرد.

کد خبر 6093645

دیگر خبرها

  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • شمس آذر لایق نگاه ویژه فوتبال ایران است
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است