Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:03:43 GMT

مکان جدید نزدیک ترین ستارگان به زمین رصد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۲۲۳

مکان جدید نزدیک ترین ستارگان به زمین رصد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، کاوشگر فضایی نیوهورایزن ناسا نخستین ابزاری بود که به پلوتو سفر کرد و اکنون این ابزار فضایی با سفر به اعماق فضا تصاویری از آسمان های بیگانه را ثبت کرده است.

این ابزار بیش از ۴ میلیارد مایل از زمین دور شد و تصاویری از ستارگانی گرفته که موقعیت مکانی آنها با زمانیکه از زمین رصد می شوند، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تصاویر نشان می دهد ستارگان نزدیک پلوتو، پروکسیما سنتوری و ولف ۳۵۹ در مقایسه با آنچه ستاره شناسان ثبت کرده اند، در مکان متفاوتی قرار دارند.

به دلیل فاصله میان نیوهورایزنز و زمین، این ابزار توانسته به طور موفقیت آمیز نخستین آزمایش «اختلاف منظر بین ستاره ای» (interstellar parallax experiment) را انجام دهد. این آزمایش نشان می دهد چگونه یک ستاره وقتی از مکانهای مختلف دیده می شود، در برابر پیش زمینه خود حرکت می کند.

آلن استرن محقق ارشد پروژه نیوهورایزنز از انستیتوSwRI می گوید: این ابزار در آسمان های بیگانه جستجو می کند و چشم اندازی که رصد می کند، با آنچه در زمین می بینیم، فرق دارد. این امر به ما کمک کرد تا کاری بی سابقه انجام دهیم و نزدیک ترین ستارگان قابل رصد در آسمان را از نقطه نظری غیر از زمین بررسی کنیم.

محققان از ۲۲ تا ۲۳ آوریل دوربین تلسکوپ نیوهورایزنز را روی نزدیک ترین ستارگان متمرکز کردند که اطراف پروکسیما سنتوری و ولف ۳۵۹ قرار دارند. طی این مدت  ابزار فضایی مذکور حدود ۴.۳میلیارد از زمین فاصله داشت و توانست تاثیر اختلاف منظر بین ستاره ای را رصد کند.

کد خبر 4948940 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ناسا فناوری فضایی کاوشگر ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو فناوری فضایی تحقیقات علمی تولید ایالات متحده آمریکا توییتر صندوق نوآوری و شکوفایی گوگل اینترنت ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد

لیگ ستارگان قطر با قهرمانی تیم لژیونر ایرانی به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امشب (یکشنبه) و در هفته پایانی فصل جاری لیگ فوتبال ستارگان قطر تیم السد دوحه که محمدامین حزباوی را روی نیمکت داشت 4 بر صفر از الریان شکست خورد.

راجر گودس (15)، رودریگو مورنو (50) ،گابریل پریرا (89) و احمد الراوی (3+90) زننده 4 گل الریان بودند.

در دیگر بازی امشب نیز الشمال در غیاب امید ابراهیمی برابر الغرافه با گل دقیقه 3+45 یونس بلهندا یک بر صفر پیروز شد.

برتری شباب الاهلی در خانه العین

در جدول رده‌بندی 12 تیمی لیگ ستارگان قطر تیم السد دوحه با 49 امتیاز صدرنشین شد و به جام قهرمانی رسید. تیم‌های الریان (47 امتیاز) و الغرافه (44 امتیاز) رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. الشمال هم با 25 امتیاز در جایگاه نهم جدول جای گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو