Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: حمایت از تولید جز با سوق دادن نقدینگی و منابع مالی بانک‌ها به سمت و سوی مجموعه‌های تولیدی و جز با ایجاد ساز و کار مناسب برای صادرات و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الله فیروزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 25 خرداد 99) گفت: مجلس یازدهم در شرایط حساسی از کشور با اعتماد مردمی که از وعده‌های بی‌پایه مسؤولان خسته شده‌اند و مشکلات معیشتی و اقتصادی نفس آنها را به شماره انداخته و جوانان تحصیل‌کرده‌شان فرصت طلایی زندگی خود را از دست رفته می‌دانند شکل گرفت و با پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 4 سال سرنوشت قانون‌گذاری و نظارت کشور به دست نمایندگان این دوره مجلس سپرده شده و  عملکرد این مجلس نیز در محضر خداوند سبحان و در منظر مردم شریف ایران اسلامی قرار خواهد داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم محکوم به موفق شدن است و همه کسانی که دل در گرو کشور دارند و قلبشان برای کشور می‌تپد باید برای موفقیت مجلس یازدهم تلاش کنند. البته نباید انتظارات عمومی را نسبت به مجلس یازدهم افزایش داد زیرا این مجلس در شرایط سخت و پیچیده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تشکیل شده و هم سطح توقعات مردم از این مجلس زیاد و هم حجم مشکلات جامعه در بسیاری از حوزه‌ها بالاست.

فیروزی خاطرنشان کرد: مجلسی می‌تواند بیرق در رأس امور بودن خویش را افراشته نگه دارد که تکلیف حیاتی خود را بداند مجلس در رساندن کشور به هدف‌های والا سهیم خواهد بود که شاخت صحیحی از شرایط و اولویت‌های کشور داشته باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار داشت: محرومیت به خودی خود متولد نشده و مردم و جغرافیای محرومیت نقش مؤثری در ایجاد محرومیت نداشته‌اند محرومیت زاییده برخی تصمیمات و سلایق در همه دولت‌ها است مدیریت و سوق دادن منابع ناعادلانه کشور از سمت دولت و مجلس به سوی برخی مناطق خاص نه تنها ارزشمند نیست بلکه باعث تبعیض و ایجاد فاصله طبقاتی خواهد بود.

وی افزود : رایزنی‌های خارج از محور عدالت و به عبارتی لابی‌گری‌های منفی برای اقتصاد و بودجه و توزیع ناعادلانه و شاید غیرضروری منابع علاوه بر ایجاد فضای تبعیض و بی‌عدالتی در کشور اختلافات منطقه‌ای و قومیتی و ناامنی را با خود به همراه خواهد داشت.

فیروزی خاطرنشان کرد: وقتی در برخی از شهرها و مناطق کشور با منابع دولتی سرمایه‌گذاری و کارخانه ایجاد می‌شود و بعد همان صنایع قبل خصوصی‌سازی می‌شود اینجاست که اگر دقت نشود نقطه آغاز محرومیت در مناطق دیگر نیز رقم می‌خورد.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: سهم مناطق محروم از این خصوصی‌سازی‌ها چیست؟ وقتی در مناطقی با سرمایه‌گذاری دولتی توسعه ایجاد می‌شود و بعد با خصوصی‌سازی توسعه بیشتر را در آن مناطق شاهد هستیم در مناطق محروم هیچ انگیزه‌ای برای کسب و کار بخش خصوصی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: علیرغم فعالیت‌های ارزشمندی که در 41 سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور صورت گرفته کارهای عقب مانده زیادی همچنان باقی است. امروز ظرفیت‌های اوضاع گردشگری، کشاورزی، دامپروری، معادن، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و فرش ظرفیت‌های بزرگی است که فرصت‌های مهمی را برای ما فراهم ساخته و توجه به آنها هم کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد و هم در تولید و اقتصاد و فضای کسب و کار جهش و رونق ایجاد می‌کند.

فیروزی گفت: اگر بسیاری از موارد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی دقیق و کارشناسی شود روند قانون‌گذاری در مجلس تسهیل می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود فرصت بیشتری برای فعالیت‌های کمیسیون‌ها فراهم شود.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار داشت: حمایت از تولید جز با سوق دادن نقدینگی و منابع مالی بانک‌ها به سمت و سوی مجموعه‌های تولیدی و جز با ایجاد ساز و کار مناسب برای صادرات و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور امکانپذیر نیست.

وی در پایان گفت: صادرات نیاز ضروری کشور و مکمل حوزه تولید است بدون ایجاد ساختار مناسب صادرات تولید جایگاه واقعی خود را نخواهد یافت. لذا من پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس و ایجاد کمیسیون تخصصی تجارت را مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات مجلس شورای اسلامی مجلس تولید صادرات مجلس شورای اسلامی مجلس تولید نفس فسا اقتصاد رهبر معظم انقلاب نماینده مردم فسا در مجلس مجلس یازدهم سوق دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!