Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم کارهای زیرساختی آغاز شده و در دست اقدام در سیستان و بلوچستان در چارچوب سند توسعه سواحل مکران، گفت: استان به کارگاه بزرگ پروژه های ساختمانی و زیرساختی تبدیل شده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران که با حضور استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی و اعضای این دبیرخانه برگزار شد، گفت: نظارت جدی بر روند پیشبرد طرح ها لازم است و در ادامه خواستار ارائه گزارش پیشرفت طرح های در دست اجرا از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط، برای ارزیابی روند کار و تقویت پیشرفت برنامه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به قابلیت های گردشگری سواحل جنوب از جمله کنارک، پزم، درک، گوردیم، طرح های دریایی و سواحل ارزشمند، به ضرورت اجرای طرح ها منطبق با نقشه ها و سند ابلاغ شده تاکید کرد.

مهندس اسلامی گفت: با اجرای این طرح، شاهد اجرای پروژه ها، حضور سرمایه گذاران و ایجاد شهرهای فاخر گردشگری در منطقه خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تیس، شهر فاخر و ممتاز گردشگری در سواحل مکران خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از مزیت واحدهای مسکونی در شهر جدید تیس اولویت با مردم بومی می باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تسریع در تهیه طرح توسعه جامع چابهار، ذیل سند توسعه سواحل مکران بسیار حائز اهمیت است.

مهندس اسلامی با تاکید بر شتاب دهی هر چه بیش تر در اجرای طرح های ساماندهی کپرها و حاشیه نشینی گفت: برخی اقدامات از سوی گروه هایی در ترویج مجدد کپرها نشان دهنده این است که گویی دست هایی در کار است که نقش بازدارندگی در توسعه چابهار ایجاد کند، لذا اقدام جدی تر از سوی بنیاد مسکن در انجام تعهدات ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی به ارائه طرح ها و پیشنهادهایی برای اصلاح اعتبارات طرح های توانمندسازی و اجتماع محور از محل وجوه اداره شده تاکید کرد و گفت: توسعه باید اجتماع محور باشد، بنابراین پروژه های اجتماع محور در اولویت خواهند بود و این گونه طرح ها باید تسهیل و مورد توجه باشند و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

وی‌با تاکید بر اینکه برنامه و نقشه های توسعه سواحل مکران ابلاغ شده است، بیان داشت: دستورالعمل شهرک سازی نیز در اسرع وقت باید ابلاغ شود و کلیه دستگاه ها موظف و مکلف به رعایت چارچوب دستورالعمل ها به ویژه در احداث شهرک های مختلف مسکونی و صنفی هستند.

مهندس اسلامی به نظارت بر رعایت حریم دریا و سواحل تاکید کرد و گفت: واگذاری ها باید فاصله قانونی از سواحل را رعایت کنند و جز تاسیساتی که باید کنار آب باشند، نباید اقدامی در جهت محدودیت دسترسی مردم به سواحل صورت گیرد؛ چرا که ساحل باید عمومی و در اختیار عموم مردم باشد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه ابتدا باید در فکر و ذهن انسان اتفاق بیافتد، گفت: در طرح توسعه سواحل مکران، ابعاد توسعه به درستی تبیین نشده و لذا بخشی از مردم هنوز ادراک روشنی نسبت به موضوع توسعه سواحل مکران ندارند و لازم است ضمن تعریف ابعاد طرح، هر چه بیش تر به مشارکت مردم در فرایند توسعه سواحل توجه شود.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، نیک شهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختارهای موجود، توان پیشبرد طرح های توسعه را ندارند، خواستار تدبیر لازم و ایجاد سازوکار متناسب با اهداف تعریف شده گردید.

سعیدی با بیان اینکه غالب سدهای استان در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند و حجم سیلاب ها و رواناب ناشی از بارش های فصلی در این منطقه بیش از سایر نقاط استان است، گفت: در این منطقه شاخص برخورداری از آب شرب بهداشتی و دسترسی به شبکه های آب بسیار پایین تر از شاخص میانگین کشور و استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی وزیر راه و شهرسازی توسعه سواحل مکران سیستان و بلوچستان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که با حضور معاون وزیر کار و جمعی از کارگران استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ادامه پیگیری های بیمه کارگری در استان کردستان،۳۰۰ نفر به سهمیه کارگران ساختمانی استان اضافه شده است که امیدواریم این تعداد در آینده افزایش یابد.

وی کارگران را بازوان مهم توسعه کشور ذکر کرد و افزود: موتور تولید و تحرک کشور با تلاش کارگران خدوم به حرکت در می آید که برای تداوم آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم با تبریک روز کار و کارگر گفت: کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند.

نقش کارگران در جهش تولید بی بدیل است

وی با اشاره نقش کارگران در جهش تولید گفت: جهش تولید یعنی ارتقای فرهنگ مردم، ایجاد کارخانجات در مناطق کمتر توسعه یافته، استفاده از تحصیلکردگان، احیای کارخانه‌ها و ... است.

وی افزود: کارگران همیشه جوان نمی‌مانند و زمانی پیر و سالخورده می‌شوند لذا باید زمینه لازم برای حمایت از آنان در این دوران فراهم شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تمام کارگران باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، بیان کرد: در باب اهمیت کسب و کار پیامبر اسلام می فرماید در این دنیا چنان کار کنید که همیشه در این دنیا می‌مانید.

وی افزود: دشمن امروز در میدان دیگر مبارزه با کشور، به دنبال تضعیف اقتصاد ماست‌ که در این راستا باید تمام تلاش خود را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور به کارگیریم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه به همان اندازه امنیت کشور، امنیت معیشت مردم نیز حائز اهمیت است، افزود: استان فرهنگی کردستان باید با توجه به پتانسیل‌های موجود یک استان عام المنفعه و با اقتصاد قوی باشد.

وی با اشاره به توسعه عدالت در جامعه گفت: باید با سعی و کوشش و تولید، تحریم‌ها را در کشور خنثی کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد