Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی استان گفت: 6 بازارچه مرزی یا دائمی استان باید ماهانه در اختیار حوزه‌های مختلف صنایع دستی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس در نشست با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان، اظهار کرد: 500 نفر در روستای عزیز آباد کار صنایع دستی انجام می‌دهند و قابلیت تبدیل شدن به روستای ملی را دارد، همچنین 6 بازارچه مرزی یا دائمی استان باید ماهانه در اختیار حوزه‌های مختلف صنایع دستی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیاز است اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان انجمنی مختص هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای دستی تشکیل دهد که خواسته‌های این حوزه در این انجمن جمع‌بندی و پیگیری شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع و ظرفیت صنایع دستی در گلستان، اتاق بازرگانی می‌تواند کمیسیون فرعی برای صنایع دستی ایجاد کند و بانک‌ها و ادارات هم اگر قرار است هدیه‌ای به کارکنان یا مهمانان خود بدهند از تولیدات صنایع دستی استان استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماه آینده به گلستان سفر خواهد کرد و هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‌توانند خواسته‌های خود را در حضور وزیر مطرح کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه خرید اینترنتی در گلستان دو برابر شده، گفت: این اتفاق خبر خوشی برای هنرمندان صنایع دستی است و باید تلاش کنیم که آن را گسترش دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور