Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس و هیات رییسه جشن مستقل سینمای مستند ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل شیوع کرونا امسال این جشن برگزار نمی‌شود.

در متن اطلاعیه که در اختیار ایسنا قرار گرفته است،آمده :«تاکنون یازده دوره از جشن سینمای مستند ایران را پشت سر گذاشته‌­ایم و امسال در آخرین سال این سده­ خورشیدی، در تدارک و فراهم ­آوری زمینه‌ها­ی برگزاری دوازدهمــــین دوره­‌ی این جشن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده­ی ما برای برگزاری دوازدهمین جشن، تابستان نود و نه بود. شبی که به مودّت، گردهمایی باشــــکوه خود را برگزار کنیم و بهترین‌ ها و برگزید­گان سینمای مستند را بشناسیم. امّا هم­چنان که می­‌بینید و می­ دانید، فراگیری ویروس کرونا، به ناگزیری جهان و همه­‌ی ما را وادار به توقّف کرد.

اعضاء هیئت رئیسه­‌ی جشن سینمای مستند، به اتّفاق دو هیات مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان و تهیّه­‌کنند­گان و نیز رئیس جشن، در رایزنی­ و هم­ اندیشی با یکدیگر بر این متّفق شدند که تدارک و برگزاری دور دوازدهم، در منافات صریح با وضعیّت موجود قرار دارد. از دایر شدن دبیرخانه، تا شـب برگزاری اختتامیّه. بنابراین هرگونه تلاش برای برپا داشتن مراسمی هم­ چون دوره ‌های پیشین، امکان­ پذیر نخواهد بود. و حتّی به فرض تغییر شرایط فعلی و رفع زودهنگام فراگیری این بیماری، شرایط اجتماعی و نیز روحی ما و جامــعه­­  ما نمی­‌تواند پذیرای برگزاری هیچ جشنی باشد.

ما مستندسازان، همواره هم­نفسان جامعه­ی خود بوده­ایم و هستیم. هم­دلان مردمانیم. جشن ما به روزی و روزگاری برگزار خواهد شد که هنگامه‌­ی جشن و شادمانی برای همـه­ باشد. به دوره‌­ای که امنیّت و آرامش، نصیب تمامی مردمان شود و موج درد­ها و رنج­ های این ­چنینی فروبنشیند.

امّا امید و آرزویمان این است که سال یکــــهزار و سیصد و نود و نه ، سالی که با تعب و رنج آغاز شد، پایانی خوش بیابد و بتوانیم در آستانهی سدهی نو خورشیدی، فراخوان دوازدهمــــــین جشن مستقل سینمای مستند ایران را منتشر کنیم.

حتماً تا آن زمان می­ کوشیم که به واسطه­ی پایــگاه اینترنتی جشن، و نیز در صفحه­های  فضای مجازی با شما در ارتباط بمانیم.

به امید دیدار در دوازدهمین دوره ­ی «­جشن مستقل سینمای مستند ایران» به سال یکـهزار و چـهارصـــد.»

  هیئت رئیسه جشن مستقل سینمای مستند ایران و شهرام درخشان رئیس دوارزدهمین دوره جشن.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس جشن مستقل سینمای مستند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود