Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون فعالی روز یکشنبه در نشست با سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به توجه دستگاه قضایی به بررسی و رفع مشکلات صنعتگران صنایع دستی افزود: استان کرمان به دلیل برخورداری از قدمت تاریخی، دارای هنرهای سنتی و صنایع دستی فاخر و ارزشمندی است.

وی با بیان به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به دنبال ارتقا سطح کمی و کیفی بخش های آموزش، تولید، ترویج و همچنین احیای صنایع دستی منسوخ شده است، اظهار داشت: ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم بهره و همچنین پیگیری موضوع بیمه آنها از اولویت های کاری این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته تا حدودی مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان از طریق همکاری با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مرتفع شده است و تاکنون ۲۷۹ از هنرمندان صنایع دستی استان در این بیمه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تفاوت این بیمه با صندوق هنرمندان تامین اجتماعی، بهره‌مند نبودن هنرمندان و صنعتگران از دفترچه درمانی است، گفت: هنرمندان می توانند برای دریافت دفترچه درمان از طریق بیمه سلامت اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: این اداره کل آمادگی دارد هنرمندانی که متقاضی ثبت نام در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند را تحت پوشش این نوع بیمه قرار دهد.

فعالی بیان کرد: کارگروهی در معاونت صنایع دستی کشور برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی هنرمندان و صنعتگران تشکیل شده است که امیدواریم به زودی شاهد افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی استان کرمان باشیم.

وی تصریح کرد: صنایع دستی از بخش هایی است که با کمترین میزان سرمایه گذاری در کوتاهترین زمان و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به ایجاد شغل و تولید ثروت کمک زیادی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و اعزام صنعتگران به نمایشگاههای کشوری و برون مرزی یکی از راههای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق صنایع دستی است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید نام گرفته و از طرفی با شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم، در تلاشیم با نظارت جدی و مستمر بر فعالیت کارگاههای تولیدی صنایع دستی و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی، رکود در بازار صنایع دستی را به کمترین میزان برسانیم.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان صنایع دستی استان کرمان کل میراث فرهنگی صنایع دستی تامین اجتماعی صنایع دستی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری