Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق شهروندی را شاید بتوان در مصادیق مختلفی جست‌وجو کرد که حتما و قطعا آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم تا رسیدن به ورود به دانشگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین  آنهاست، مسئله‌ای که قانون اساسی بر روی آن صحه گذاشته است و در اصول مختلف قانون اساسی در مورد برقراری عدالت اجتماعی بر آن تاکید کرده و حق آموزش رایگان برای همه شهروندان به رسمت شناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اصل سوم قانون اساسی در بند دوم گفت: در این بند به صراحت اعلام شده که دولت موظف است همه امکانات خود را برای آموزش و پرورش رایگان در تمام سطوح و تسهیل تعلیم آموزش عالی به کار ببرد، همچنین اصل نوزدهم قانون اساسی اظهار داشته که مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند.

نماینده مردم تهران گفت: در اصل سی ام قانون اساسی تاکید بیشتری شده که دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند، اما ما در این شرایط شاهد رشد قارچ گونه مدارس مختلف از جمله مدارس لاکچری و غیر انتفاعی در کشور هستیم.

او افزود: هدف از به وجود آمدن مدارس غیر انتفاعی در ابتدا،  کمک به آموزش و پرورش برای گذر از پیک جمعیتی بود، اما به تدریج آموزش و پرورش از آنچه در قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه تاکید شده بود، دور شد.

خضریان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده درصد قبولی ورود کسانی که در مدارس خاص درس می‌خوانند و به صورت خصوصی آموزش می بینند در دانشگاه‌ها رشد چشمگیری پیدا می‌کند برای مثال رتبه‌های برتر تمامی رشته ها در آزمون سراسری چند سال اخیر فارغ التحصیل مدارس غیر انتفاعی و پولی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از لحاظ مدیریتی و تشکیلاتی در مدارس غیر انتفاهی اتفاق خاصی در حال رخ دادن است، ارتباط مسئولان سابق و فعلی نظام آموزش و پرورش ما در این مدارس مانع از این شده که مردم بتوانند حتی در مورد دریافت نرخ‌های بالا و رشد روز افزون و بی‌قانون آن در آموزش و پرورش صدایشان به جایی برسد.

او افزود: برخی تفکرات و تشکیلات انحرافی از جمله انجمن حجتیه در آموزش و پرورش در حال تشکیلات سازی هستند، لطفا نظارت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس مجلس یازدهم آموزش و پرورش قانون اساسی غیر انتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان