Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:56:46 GMT

۱۶ هزار بوشهری در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۱۹۳

۱۶ هزار بوشهری در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

سید علی هاشمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، معرفی نویسندگان فاخر، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومان (ع) از اوایل اسفند آغاز و به دنبال استقبال علاقه‌مندان تا پایان تیرماه تمدید شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره ۱۲ کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شده‌است و علاقه‌مندان برای دریافت منابع و شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند به سایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samakpl.ir  مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهارداشت: شرایط ارائه خدمت در کتابخانه‌های استان بوشهر متناسب با شرایط فراگیری بیماری کرونا فراهم شده‌است و منتظر مجوز ستاد ملی کرونا برای از سرگیری فعالیت هستیم.

هاشمی بیان کرد: در زمان حاضر همه تمهیدات سلامت طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت شامل نصب حائل پلاستیکی، استقرار مواد ضدعفونی کننده، استفاده از شیلد، دستکش و ماسک برای کتابخانه‌ها انجام و شرایطی فراهم شده‌است تا کتاب‌های برگشتی از سوی اعضا در قفسه‌هایی که خارج از فضای اصلی کتابخانه‌ها قرار گرفته‌اند به مدت ۷ تا ۱۰ روز نگهداری و پس از ضدعفونی به قفسه‌های اصلی مخزن برگردانده شود.

وی ادامه داد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در جامعه ارائه خدمت کتابخانه‌ها نیز با رویه‌ای متفاوت خواهد بود، طوریکه در مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌ها، بخش کودک و نشریات تعطیل است، بخش مرجع بصورت الکترونیکی، مجازی و تلفنی دائر خواهد بود و مراجعه کنندگان در هنگام حضور در کتابخانه باید از دستکش و ماسک استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: میزهای مطالعه نیز در سالن‌ها با فاصله ایمن از هم استقرار یافته و مخزن نیز به روش قفسه بسته در دسترس قرار می‌گیرد.

هاشمی اعلام کرد: در زمان حاضر ۶۵ کتابخانه عمومی در استان بوشهر فعال است که از این میزان  ۴۳ کتابخانه در شهرستان‌ها و ۲۲ کتابخانه در روستاها قرار دارد و به ۳۲ هزار عضو  فرهیخته و کتابخوان استان بوشهر خدمت رسانی می‌کنند.

 اسفند ماه سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به منظور حفظ سلامت اعضای کتابخانه‌ فعالیت حضوری این مراکز متوقف شد و این مراکز فرهنگی بصورت مجازی خدمات خود را ارائه می دهند.

برچسب‌ها بوشهر طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کتابخوانی بوشهر کتابخوانی کتابخانه ها استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده