Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:17:58 GMT

فرهنگسرای سرو تهران صاحب مدرسه صنایع دستی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۲۵۳

فرهنگسرای سرو تهران صاحب مدرسه صنایع دستی می‌شود

رویا فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مدرسه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال ۱۳۹۹ «جهش تولید» و با هدف حمایت از هنرمندان، ترویج آموزش صنایع دستی استان‌ها و آشنایی شهروندان منطقه ۶ تهران با صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه، نمایشگاه دائمی و موقت، همایش‌های آموزشی تخصصی، آشنایی هنرجویان با بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات از جمله برنامه‌های مدرسه صنایع دستی فرهنگسرای سرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی افزود: ۲۳ کارگاه آموزشی با حضور اساتید به‌نام و طراز اول کشور در این مدرسه دایر می‌شود که کارگاه‌های معرق چوب، قلم‌زنی، خاتم‌کاری، زیورآلات سنتی، مینیاتور و میناکاری از جمله آنهاست.

رئیس فرهنگسرای سرو بیان کرد: هنرجویان پس از حضور در این دوره‌ها و کسب نمره قبولی گواهینامه‌ای معتبر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به صنایع دستی کشور اظهارداشت: امسال به مناسبت هفته صنایع دستی قصد داریم مدرسه صنایع دستی را با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در فرهنگسرای سرو راه‌اندازی کرده تا با تمرکز بیشتری به این موضوع بپردازیم.

فتحی اظهارداشت: ایجاد این محیط آموزشی می‌تواند زمینه‌ساز ذوق، اشتغال، انتقال تجربه و دانش هنرمندان شده و زمینه اشتغال بانوان و کارآفرینان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی را فراهم کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ تهران ابراز امیدواری کرد: این مدرسه تبدیل به محلی برای هم‌افزایی اساتید رشته صنایع دستی و آموزش هنرهای دستی به دانش‌آموزان و سایر علاقه‌مندان در این حوزه شود.

به گفته فتحی، پیش از این نیز دو مدرسه صنایع ‌دستی در فرهنگسرای اشراق در منطقه چهار و بوستان المهدی در منطقه ۹ تهران آغاز به‌ کار کرده است.

سومین مدرسه صنایع دستی تهران با حضور مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اساتید رشته صنایع دستی روز سه‌شنبه(۲۷ خرداد) ساعت ۱۰:۳۰ با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در فرهنگسرای سرو برگزار خواهد شد.

۲۰ تا ۲۷ خردادماه هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری صنایع دستی و گردشگری استان اداره کل میراث فرهنگی مدرسه صنایع دستی فرهنگسرای سرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت