Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهادخلیل مقدم روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال وبختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال تنها در بخش فضای مجازی برگزار می‌شود. 

وی، از تمدید فرصت شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۳۹ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که ۶ شرکت کننده کودک و نوجوان به مرحله کشوری راه یافتند و ۲۰۲ نفر نیز در مرحله شهرستانی تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این جشنواره در قالب‌های کتابخوان مجازی، چهار گزینه‌ای، داستانک‌نویسی، روزنامه کتاب، نمایش خلاق و نقاشی و در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در استان ۶۶ باب کتابخانه فعال است، افزود: سال‌گذشته ۱۰ هزار و ۳۶۸ برنامه فرهنگی در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های استان  در قالب نشست‌های کتابخوانی برگزار شد.

خلیل مقدم اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کتابخانه‌های عمومی نیز طرح پویش کرونا را شکست می‌دهیم، هر خانه یک کتابخانه اجرا شده است.

وی، به ایجاد کتابخانه‌ در مناطق محروم و حاشیه شهرها و راه‌اندازی کتابخانه عشایری و اختصاص اعتبار ویژه به مناطق آسیب‌پذیر استان به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوانت مصوبات جلسات قبل و برنامه‌های پیش روی این نهاد اشاره کرد.

خلیل مقدم اظهار داشت: ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به اعضای فعال کتابخانه در تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه اقتصاد به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های امسال این نهاد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی رسانه‌ها افزود: امروزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما کمرنگ شده است. 

جعفر مردانی با تاکید بر اینکه زیربنا  اساس پیشرفت هر جامعه کتاب و کتابخوانی است،  افزود: باید به این فرهنگ از سطح پایین ابتدایی جامعه یعنی خانواده نگاه ویژه داشته باشیم.

به گفته وی، گسترش فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت یکی از دلایل کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه است که باید با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد یک فضای مناسب در کتابخانه‌ها برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم.

مردانی به آسیب‌شناسی کمرنگ شدن گرایش به کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ نذر کتاب و همچنین استفاده از ظرفیت کتابهای صوتی می‌تواند در توسعه سرانه کتابخوانی موثر باشد.

بیش از ۴۵ هزار نفر در استان چهارمحال وبختیاری عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرهنگ کتاب و کتابخوانی چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده