Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آرزو صیاد افزود: برای عضویت در شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران، فقط اهدای حجم بسیار ناچیزی از خون در حد چند سی سی کافی است.

وی اهدای سلولهای بنیادی را باعث نجات جان بسیاری از هموطنان برشمرد و اظهار داشت: با اهدای چند سی سی خون می توان عضو این شبکه شد و جان بسیاری از مبتلایان به بیماری های صعب العلاج نظیر سرطان ها، نقص ایمنی، بیماری های متابولیکی  و غیره را نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیاد خاطرنشان کرد: اخذ نمونه خون از داوطلبان اهدای سلول های بنیادی در مراکز پذیره نویسی سراسر کشور انجام می شود و بر روی نمونه مذکور به صورت رایگان آزمایشات تخصصی تعیین نوع HLA انجام  و نتایج در شبکه ملی ایران ثبت می شود.

به گفته وی، شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران تحت نظارت مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت قرار دارد که اخیرا گام های موثری در راستای سامان دهی، توسعه و ارتقای مراکز پذیره نویسی کشور برداشته شده، همچنین اقدامات موثری برای استانداردسازی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت کلیه مراکز پذیره نویسی کشور صورت گرفته است.

این متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد ۱۶ مرکز پذیره نویسی در سراسر کشور خبر داد که ۱۳ مرکز در حوزه سلول های بنیادی خونساز افراد بزرگسال و سه مرکز در زمینه اهدای خون بندناف فعالیت می کنند.

صیاد از فعالیت ۱۸ مرکز پیوند سلولهای بنیادی خونساز در کشور خبر داد و اهدای داوطلبانه سلول های بنیادی را اقدامی خداپسندانه برای نجات جان بیماران نیازمند برشمرد.

به گفته وی، واردات سلول های بنیادی حدود ۲۰ تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه در بردارد که برای خانواده بیماران بسیار سنگین و کمرشکن است. بنابراین ترویج فرهنگ اهدای سلول های بنیادی در جامعه باعث نجات جان بسیاری از بیماران نیازمند می شود.

دبیر شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره نویسی اهدا سلول های بنیادی خونساز غیرخویشاوند و بانک های خون بندناف، اظهار داشت: مراکز پذیره نویسی در سطح کشور آماده پذیرش داوطلبان اهدا هستند و هموطنان عزیز می توانند با پیوستن به شبکه مذکور و اهدای سلول های بنیادی خود گامی در راستای نجات جان بیماران نیازمند بردارند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فهرست این مراکز می توانند به سامانه شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران به نشانی insc.Behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیماری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سلول های بنیادی خونساز اهدای سلول های بنیادی مراکز پذیره نویسی نجات جان شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه