Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@14:17:20 GMT

حقوق معلمان ۶۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۷۲۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در صحن علنی مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش نهادی است که با بیشترین بخش جامع در ارتباط است و مسئولیت آماده کردن نسل نو برای زندگی مستقل را برعهده دارد و مجلس هم به عنوان خانه ملت صالح‌ترین نهاد برای پرداختن به آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و تلاش مجدانه برای گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی را جز اولویت‌های مجلس دانستند. این نقطه آغاز تعاملات دولت و مجلس برای تحقق فرامین رهبر انقلاب است و اولویت دستور کار همه ارکان نظام است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان ارگانی که بیشترین افراد را در بهترین دوران زندگی در اختیار دارد و مسئولیت آمادگی کردن آنها را برای تبدیل به یک شهروند متعهد، مسئول و فعال بر عهده دارد خود را در کنار مجلس مخاطب این پیام مقام معظم رهبری می‌داند.

 

حاجی میرزایی تربیت نسل توانمند که ظرفیت مشارکت فعال در امور کشور را داشته باشند بسیار مهم دانست و گفت: انسان‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که آموخته‌اند، پس چه آموزش و چگونه آموزش دادن بسیار مهم است و فردای جامعه ما اثر آموزش امروز جامعه ما است.

 

وی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است را بسیار مهم و نیاز اساسی جامعه دانست و ادامه داد: این سند توسط جمعی از دانشمندان و استفاده از تجارب تهیه شده و مبانی همه تحولات در آموزش و پرورش است. سخن گفتن از دیگر اسناد مانند ۲۰۳۰ بیهوده است، ما در این سند به دنبال ارتقا از مفهوم آموزش به تربیت هستیم. به دنبال تربیت در بعد اخلاق، عبادی، سیاسی، علمی و فرهنگی هستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش مهمترین مأموریت این وزارتخانه را آماده کردن دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ما در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و زیرنظام‌های مشخصی را تهیه، تصویب و ابلاغ کرده‌ایم. اهداف دوره‌های تحصیلی متناسب همه آن ۶ ساحت باید تعیین شود؛ به همین دلیل سندهای آن تهیه و تصویب شده است.

 

وی با اشاره به تغییر در سیستم آموزش کشور گفت: کتاب‌ها مبتنی با تغییر سیستم آموزشی تدوین شده است، اما زمانی می‌توانیم از اجرای سند تحول سخن بگوئیم که بتوانیم نتایج عینی و ملموس را در جامعه و سطح دانش آموزان نشان دهیم؛ اینکه دانش آموزان و معلمان چه درکی از سند تحول دارند.

 

بنابراین برای شکل گیری گفتمان روی ۲۵ بسته تحولی تاکید کرده ایم که در آن‌ها بر تحول آفرین بودن، ملموس بودن نتایج، قابلیت سنجش و اندازه گیری تاکید کرده ایم. به عنوان مثال هر دانش آموز یک مهارت را باید بعد از دوره متوسطه فرا گرفته باشد، ما در صدد هستیم در جهت تحقق سند پیش برویم.

 

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط آموزش و پرورش با شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونا به یکباره با یک پدیده غیرمنتظره روبرو شدیم که کل مأموریت نظام آموزش و پرورش کشور را تحت تأثیر قرار دارد. به اعتقاد من واکنش سریع، دقیق و فراگیر به این پدیده مسئولیت مهمی بود که متوجه وزارت آموزش و پرورش شد و ما نمی‌توانستیم آموزش را تعطیل کنیم و می‌بایست در این خصوص چاره‌ای می‌اندیشیم. در ظرف یک هفته از طریق تلویزیون و اختصاص ۳ شبکه به این ۲ هزار برنامه آموزشی ارائه شد.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این زمان با مشکلاتی روبرو شدیم، ارتباط تلویزیون یک ارتباط یک طرفه است، ما نمی‌دانستیم که دانش آموزان اطلاعات لازم را دریافت کرده‌اند یا خیر، بنابراین دانش آموزان و مدارس به سمت شبکه‌های ارتباطی خارجی هجوم بردند.وزیر آموزش و پرورش گفت: ما نیازمند این بودیم که مطمئن شویم این کار به درستی در حال انجام است تا بتوانیم مصونیت دانش آموزان را تأمین کنیم و بر کار مسلط باشیم.

 

وی افزود: یک شبکه ای را روی بستر داخلی طراحی کردیم و با استفاده از ظرفیت‌های بومی و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن در فضای مجازی این موضوع را تحقق بخشیدیم. پس از طراحی این شبکه بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از آن فضاهایی که در اختیار ما نبود به این شبکه منتقل شدند و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در «شاد» عضو شدند که تعاملات آنها منحصراً تعاملات آموزشی است و همه موارد دیگر بسته شده و امکان ارتباط دانش آموز با دانش آموز وجود ندارد و منحصراً ارتباط دانش آموز و معلم در رابطه با مطالب درسی مهیا شده است. اتفاق مهمی افتاد اما با عدم دسترسی برخی مناطق مواجه شدیم.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برخی به اینترنت و بعضی هم به گوشی مناسب دسترسی نداشتند، در این موارد ما با استفاده از بسته‌های خود آموز و ارسال هفتگی و دو هفتگی برای دانش آموزان تلاش کردیم آنهایی که تحت پوشش نیستند را پوشش بدهیم. ما اعلام کردیم که مسئول آموزش همه دانش آموزان هستیم، بنابراین هیچ دانش آموزی نباید از قلم بیفتد.

 

حاجی میرزایی در ادامه گفت: در نزدیکی فصل امتحانات یک ماه زمان انتخاب کردیم و به معلمان گفتیم به مدرسه بروند تا اگر دانش آموزان ابهامی دارند آنها را برطرف کنند اما برای سال آینده با پیش بینی‌هایی که صورت گرفت است اگر با شرایط مشابه رو به رو شویم باید آمادگی لازم را داشته باشیم. بنابراین عملاً این اقدامی که ما در سال ۹۸_۹۹ انجام دادیم به عنوان یک مانور و افزایش ظرفیت برای حضور مؤثر در سال آینده تلقی می‌شود. سناریوهای مختلف را بررسی کردیم تا در هر شرایطی بتوانیم از آموزش مراقبت کنیم.

 

وی با بیان اینکه درباره معیشت معلمان به عنوان یکی از اولویت‌هایی که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هم در سند تاکید شده و هم مورد مطالبه نمایندگان محترم مجلس بوده است اتفاقات مهمی در این دوره افتاده است، تصریح کرد: در فاصله بهمن ماه ۹۸ تا خرداد ۹۹ بیش از ۶۵ درصد به حقوق معلمان افزوده شده و افزایشی که در فاصله سال ۹۸ تا خرداد ۹۹ اتفاق افتاده افزایش قابل توجهی است.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: خواهش می‌کنم هر کدام از کسانی که در این مورد سوال داشتند فیش حقوقی او در این سه مقطع را بررسی کنید و ببینید که چه اتفاق مهمی افتاده است. در سال ۹۸ کمترین میزان بدهی معادل ۳ دهم درصد به سال بعد منتقل شد و تمام تلاش ما این بود که همه مطالبات پرداخت شود تا فرهنگی‌ها بتوانند با آرامش خاطر بیشتری فعالیت‌های خود را ادامه بدهند.

 

حاجی میرزایی درباره تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس، آموزشیارن سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی گفت: قانون به ما گفته است که ۵۸ هزار نفر به اضافه ۳۰ هزار نفری که بر اساس استفساریه ای که در روز آخر مجلس دهم به تصویب رسید و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت را تبدیل وضعیت کنیم.

 

وی افزود: یکی از شروط این تعیین وضعیت این است که به میزان ردیف بودجه پیش بینی شده این اقدام انجام شود. ما باید از آموزشیاران آزمون بگیریم که به علت شیوع کرونا آن را به ۲۰ تیرماه منتقل کردیم و تلاش ما این است که ۲۵ هزار نفر از آموزشیاران را حتماً تا شروع سال تحصیلی آینده تبدیل وضعیت کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما برای شروع سال آینده ۱۹۷ هزار معلم کم داریم و بخشی از این کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد و بخشی دیگر هم از طریق ماده ۲۸ تأمین خواهد شد که حدود ۵۶ هزار نفر خواهد بود. بقیه از طریق همین معلمین حق التدریس تأمین می‌شود که متناسب با نیاز از آنها استفاده خواهد شد.

 

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های مهم دستاوردهای آموزش و پرورش گفت: پوشش پیش دبستانی به عنوان یک گام مهم در جهت ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی به خصوص در مناطق دوزبانه از ۳۸ درصد در سال ۹۲ به ۷۴ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

 

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: دختران دانش آموز عشایری ۱۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. مدارس شبانه روزی در مناطق عشایری ۳۶.۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است. پوشش واقعی دوره ابتدایی در ایران ۹۸.۱ درصد است، در حالی که متوسط جهان ۹۴ و منطقه ۸۹.۴ درصد است که این یک گام مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی است.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آموزش را در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور توزیع کرده است و امروز هیچ کس نمی‌تواند بگوید که آموزش در دسترس او نیست و نمی‌تواند آموزش ببیند. نرخ ارتقای دانش آموزان ابتدایی در ایران ۹۷.۷ جهان ۹۱ و منطقه ۸۹.۵ است که این کیفیت عملکرد در ایران را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: نرخ پوشش پیش دبستانی در ایران ۷۴ درصد در جهان ۵۲ و در منطقه ۳۱ درصد است. نرخ ثبت نام دختران به پسران در ایران ۹۸ در جهان ۸۸ و در منطقه ۹۲ درصد است که ناظر به عدالت جنسیتی است و در نرخ تکمیل متوسطه اول ایران ۹۰ درصد و میانگین جهان ۷۵.۶ و میانگین منطقه ۷۴ درصد است.

 

اقتصادآنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا حقوق معلمان وزیر آموزش و پرورش اقتصاد جام نیوز وزیر آموزش و پرورش مقام معظم رهبری حاجی میرزایی دانش آموزان دانش آموز سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عشق به معلم در کلاس حاضر می‌شوند و حتی یک ضرب‌المثل قدیمی در این راستا می‌گوید که «درس معلم گر بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد، طفل گریز پای را». این ضرب‌المثل نشان می‌دهد که مهم‌ترین ابزار یک معلم می‌تواند محبت باشد.

به بهانه روز معلم با یکی از معلمان مریم بیات از شهرستان ملایر در یک مدرسه دورافتاده مصاحبه و گفت‌وگویی داشتیم.

مشروح گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به شرح زیر است؛

آنا: شرح حال خودتان را به مناسب هفته مقام معلم بفرمایید و اینکه چه شد که به شغل معلمی علاقه‌مند شدید؟

بیات: از دانشگاه که فارغ‌التحصیل شدم مشوش بودم و هرجایی و لابلای سطر‌های هرکتابی دنبال خودم می‌گشتم، حتی محیط غنی و آدم‌های جورواجور دانشگاه نتوانستند کمکم کنند بفهمم جای درست کجاست.

چند شغل مختلف را امتحان کردم؛ من جمله فروش بسته‌های آموزشی و حتی نسخه پیچی در یک داروخانه شلوغ مرکز شهر، ولی باز هم چیزی کم بود. مطمئن بودم اینجا جای من نیست. بعد روانشناسی را انتخاب کردم و مدرک آن را نیز گرفتم ولی این هم کم بود.

با تشویق پدر و خواهرم که هر دو فرهنگی هستند در دومین آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم و وارد دنیایی شدم که هر ثانیه‌ش برام ناشناخته بود. آنجا فهمیدم که به مکان درست و خود درست نزدیک می‌شوم. از بچه‌ها حس خوبی می‌گرفتم و همین انرژی من را واداشت تا ادامه دهم.

هر روز همه‌ فکرهایم را پشت در کلاس می‌گذاشتم و با هر سلامی که می‌شنیدم به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شدم. هر روز با هرلبخندی شارژ و با گرفتن دستان کوچکشون همراه می‌شدم. نوشتن هر کلمه‌ای من را به وجد می‌آورد و وقتی آن‌ها حرف‌هایم را می‌فهمیدند در چشمانشان نور را جستجو می‌کردم هر روز می‌جنگیدم تا از غفلت دورشان کنم، تا به آن‌ها بفهمانم دنیا خیلی بزرگ و خدا خیلی مهربان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

به خودم آمدم و دیدم یک‌سال گذشته است و توانستم در اولین سال تدریسم ۲۷ دانش‌آموز کلاس اولی را آموزش بدهم، کاری که هنوز هم خیلی از همکاران با تجربه‌ام جرئت انجامش را ندارند. دیدم آنقدر از این وروجک‌ها درس‌ها گرفتم که دیگر آن آدم سابق نیستم. ظاهراً فقط من به دانش‌آموزانم درس می‌دادم؛ ولی در حقیقت در مسیری باهم پیش می‌رفتیم که هر ثانیه‌اش به یاد موندنی بود.

روز‌هایی که می‌بایست با مشکلات خانوادگی‌شان کنار بیایم، که قبول کنم همه چیز در خانه‌هایشان روی روال نیست، که گاهی مادر تنهایشان گذاشته و گاهی پدر به دام اعتیاد افتاده، باید غصه‌ کفش‌های پاره‌شان را می‌خوردم و گاهی باید از پریده بودن رنگشان گرسنگی‌شان را می‌فهمیدم، گاهی به‌جای مادر باید دست محبت به سرشان می‌کشیدم تا حداقل یک ساعت در کنار من فراموش کنند که فرزند طلاق هستند، یا حتی برای یکی از آن‌ها بند کفش می‌بستم. روز‌هایی که باید همه این مشکلات را گوشه‌ ذهنم انباشته می‌کردم و با هر روشی که از دستم برمی‌آید به آن‌ها بابا و آزاده را یاد می‌دادم، جایی که از کمترین وسایل کمک آموزشی خبری نبود.

روز‌هایی که بیشتر از اینکه به دانش‌آموزانم کمک کند، به من کمک کردند تا رسالتم را در زندگی یعنی ایستادن وسط نادانی‌ها و جنگیدن علیه تاریکی پیدا کنم. سخت بود، سخت‌تر از هر تغییر دیگری، اما نتیجه دلگرمم می‌کرد: روی کاغذ کوچکی نوشته بود خانم عزیزم دوستت دارم.

آنا: یک تعریف از تدریس اثزبخش و اثرگذار بفرمایید؟ شرایط و ویژگی های یک تدریس اثربخش به چه صورتی است و بفرمایید که شما در این خصوص برای ترغیب دانش آموزان به درس از چه روش‌ها و راهکارهایی استفاده می‌کنید؟

ضرورت برنامه‌ریزی یک طرح درس حداقل دو روز پیش از تدریس لازم

بیات: به نظر بنده تدریس اثربخش تدریسی است که با توجه به استعدادها، ظرفیت‌ها و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود و چند روز پیش از تدریس باید شرایط آموزش آن مفهوم در دانش‌آموزان از نظر روحی و ایجاد انتظار رویارویی با یک درس جدید و هم از نظر تامین پیش‌ نیاز‌های لازم ایجاد شود. به‌طور مثال اولین کلمه‌ای که دانش‌آموز فرا می‌گیرد «آب» است، پیش از آن حدود یک هفته با داستان، کاردستی، نقاشی‌های جذاب و ایفای نقش در کلاس زمینه‌ آموزش آن رو فراهم می‌کنیم، بعضی دانش‌آموزان لمسی هستند و با کاردستی درست کردن بهتر ارتباط برقرار می‌کنند، بعضی از آنها سمعی هستند و داستان گویی برای آنها مفید است، بعضی از آنها هم بصری هستند و با نقاشی‌های ساده جذب می‌شوند. به همین منظور برنامه‌ریزی یک طرح درس حداقل دو روز پیش از تدریس لازم به نظر می‌رسد.

باید ذهن دانش‌آموزان برای دریافت مفهوم آماده و ورزیده باشد

به مرور که تجربه کسب می‌کنیم و با گذشت یک یا دوماه از سال تحصیلی، حیات کلاس را خوب درک کرده و با توجه به حالات مختلف بچه‌ها می‌توان موضوعات مختلفی را برای تدریس انتخاب کرد. بهترین زمان برای تدریس هر مفهوم زمانی‌ست که ذهن دانش‌آموزان برای دریافت آن مفهوم آماده و ورزیده باشد.

آنا: همانطور که به تاثیرگذاری نقش معلم بر تربیت دانش‌آموزان آگاه هستید، بفرمایید راهکاری کاربردی برای یک تدریس اثربخش چیست؟

بهترین راه همراه شدن با دانش‌آموز و روحیات است

بیات: به منظور ترغیب دانش‌آموزان برای تدریس، بهترین راه همراه شدن با دانش‌آموز و روحیات وی است. اگر دانش‌آموز برای لحظه‌ای این احساس را داشته باشد که معلم و اهدافش از او جداست، ممکن نیست بتوان کلاس را حتی مدیریت کرد، چه برسد به آن که امور آموزشی و تربیتی محقق شود. همراه شدن با دانش‌آموزان از طریق مشارکت در تمرین‌ها و بازی‌هایشان و مشارکت دادن آنها در امور مدیریت کلاس میسر است. به‌عنوان مثال می‌توان افرادی را بنا به شناخت توانایی‌هایشان مسئول انضباط کلاس، مسئول بررسی تکالیف دانش‌آموزان یا مسئول مراقبت از اموال کلاس قرار داد. این امر علاوه به القای حس مفید و با ارزش بودن و افزایش اعتماد به نفس می‌تواند آنها را به انجام امور درسی علاقمند کند.

دانش‌آموزان انعطاف آموزگار را درک می‌کنند و خود را با آن هماهنگ می‌کنند. به‌طور مثال اگر روزی از کوتاهی آن‌ها در انجام تکالیف چشم‌پوشی کنید مانند یک دوست اشتباهات شما را در خلوت به شخص شما گوشزد خواهد کرد.

در منطقه‌ای که بنده تدریس می‌کنم بخصوص در دوره اول (پایه‌های اول دوم و سوم) به شوق آوردن دانش‌آموزان با هدیه‌هایی به کوچکیِ یک مداد مشکی خیلی رایج است. متاسفانه با دانش‌آموزانی روبرو هستیم که بعضا ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهایشان طرد شده و کلاس و مدرسه را راهی برای ثابت کردن خودشان می‌دانند. دانش‌آموزانی که اگر پدرانشان در دام اعتیاد نباشند قطعاً صدها کیلومتر آنطرف‌تر در دورترین شهرها مشغول به کار هستند.

در این سال‌ها آموخته‌ام با هموار کردن اولین نیازهای کودکانم امنیت، دوست داشته شدن و مفید بودن است. به سادگی می‌توانم آن‌ها را در هر امری با خود همراه کنم. کودکان در سنین دبستان بیشترین تاثیر را از آموزگار خود می‌گیرند و با او همذات پنداری عمیقی دارند.

آنا:  توصیه و رهنمودی اگر به معلمان برای تدریس اثربخش دارید، بفرمایید؟

بیات: برای اینکه جایی در دل دانش‌آموزانتان باز کنید و از آن راه هرطور لازم می‌دانید خمیر وجودشان را شکل دهید کافی‌ست مانند آنها باشید. با خصوصیات‌شان همراه شوید، درکشان کنید و برای ضعفهایشان تدبیری بیاندیشید. کافی‌ست کلاس را از روند قابل انتظار آنها خارج کنید.

برای اینکه جایی در دل دانش‌آموزانتان باز کنید و از آن راه هرطور لازم می‌دانید خمیر وجودشان را شکل دهید کافی‌ست مانند آنها باشید

امسال با توجه به اینکه در پایه اول خدمت می‌کنم تصمیم گرفتم هر روز با روحیات کلاسم پیش بروم. اولین لحظات دیدارمان را به احوالپرسی می‌گذارنیم. سپس کمی با هم حرکات نرمشی انجام می‌دهیم، فعالیتی که هم مشکل خواب‌آلودگی آنها را حل می‌کند و هم برای شروع درس نشاط کافی به آنها تزریق می‌کند. سپس به کمک چند دانش‌آموز که مسئول هستند تکالیف روز قبل را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز یکی از دانش‌آموزان بخشی از آن را روی تابلو نوشته و توضیح می‌دهد، این کار آنها را در مدیریت کلاس مشارکت می‌دهد و وقتی خودشان را بخشی از کلاس بدانند برای بهتر شدن آن قلباً تلاش خواهند کرد.

پس از آن (حدوداً ۱۰ دقیقه‌ی آخر زنگ اول) همه با یکدیگر لقمه‌های سالمی که از منزل همراه داریم را میل می‌کنیم. این کار برای دانش‌آموزانی که اول صبح میلی به خوردن صبحانه ندارند خیلی مفید است؛ مغزشان مواد مغزی لازم را دریافت می‌کند، صبحانه خوردن را تمرین می‌کنند و برای ورود به آموزش آماده می‌شوند. از طرفی با انتخاب لقمه‌های سالم برای صبحانه، آنها شانس بیشتری برای داشتن یک تغذیه سالم در آینده خواهند داشت.

باید توجه داشت که دانش‌آموزان در دوره اول ابتدایی در هر بار بیش از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نمی‌توانند بر موضوعی تمرکز کنند. لذا با مدیریت زمان و با تلطیف تدریس توسط شعر و بازی و ایفای نقش می‌توان تا حد زیادی این توجه را افزایش داد و عمق بخشید.

آنا: نکته پایانی و تکمیلی؟

از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم

بیات: در پایان از همه همکارانم در جای‌جای این میهن سرافراز تمنا می‌کنم از تاثیرشان بر لوح سفید کودکان‌ غافل نباشند. کودکان هر خصلت خوب و بدمان را فرامی‌گیرند، با هر فریادمان از ما دور می‌شوند و با هرلبخندی خود را در آغوش خدا حس می‌کنند. خود را تربیت کنیم و مراقب رفتار خود باشیم و خواهیم دید که آنها به بهترین شکل خود رفتار خواهند کرد.

آموزگاری که با فراغ بال در کلاس حاضر می‌شود حتما تاثیرگذارتر از آموزگاری‌ست که برای تامین معیشت خانواده‌ش مجبور است دو شیفت کار کند

اگر امکان تدریس در مناطق محروم را دارید از آن چشم‌پوشی نکنید. در بعضی نقاط کشورم دانش‌آموزان مستعد و خلاقی منتظر حضور شما در کلاس هستند که از ساده‌ترین امکانات و حقشان در خانه و جامعه محرومند، که منتظر رسیدن یک پیامبر مهربانی برای قلب کوچکشان هستند. دانش‌آموزانی که شاید سالی یکبار به زحمت بتوانند کفش یا لباسی نو بر تن کنند، ولی هنگام تدریس یک گام از شما جلوترند و با جملاتی که ادا می‌کنند شما را شگفت زده می‌کنند. فرزندانی که اگر می‌شد برای هرکدامشان مادر و پدر شویم چه آینده‌های درخشانی که رقم نمی‌زدند!

از مسئولان کشورم به‌خصوص وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم دانش‌آموزان کشورم را بخصوص در مناطق محروم حمایت کنند. حتماً با کمترین هزینه‌ها ولی به شکل اصولی می‌توان بسیاری از آنها را از ورطه‌ اعتیاد و بزه دور کرد و به عنوان آخرین خواسته تقاضا دارم به معیشت جامعه‌ معلمان توجه دوباره شود. آموزگاری که با فراغ بال در کلاس حاضر می‌شود حتما تاثیرگذارتر از آموزگاری‌ست که برای تامین معیشت خانواده‌ش مجبور است دو شیفت کار کند. نمی‌توان از تاثیر روحیات و خلقیات آموزگار بر کلاس درسش غافل شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است