Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری امروز رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور که در ساختمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه با توجه به عدم برگزاری کلاس های پیش دبستانی به دلیل شیوع کرونا در کشور آیا در سنجش تحصیلی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه مشکلی ایجاد نخواهد شد، گفت: سنجش تحصیلی که ما انجام می دهیم به گونه‌ای نیست که اگر حتی فردی پیش دبستانی هم نرفته باشد، مشکلی در آن ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این سنجش نوعی آمادگی تحصیلی دانش آموزان را پیش از ورود به مدرسه و با توجه به سنشان می سنجد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص اینکه آیا لازم نیست برخی از اختلالات خاص کودکی مانند اضطراب جدایی و یا پایه اختلالات دیگر در سنجش بدو ورود به مدرسه سنجیده شود تا در این زمینه ها نیز مداخلات بهنگام تری صورت بگیرد، گفت: سنجش سلامت روانی دانش آموزان به طور کلی توسط آزماینده ها سنجیده می شود و اگر رفتاری را تشخیص بدهند که از هنجار دور است، در هر زمینه‌ای که باشد، اعلام می کنند و یا به مراکز تخصصی ارجاع می دهند.

عظیم‌عراقی درباره زمان اجرای جهش تحصیلی دانش‌آموزان، نیز بیان کرد: ما با جهش تحصیلی مخالف هستیم اما جهش تحصیلی جزو قوانین است زمان آن از ۳۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد. کسانی که می‌خواهند جهش تحصیلی انجام دهند باید در مدارس نوبت گیری کنند و سنجش هوش آنها توسط ما انجام می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار دانش‌آموز خواستار جهش تحصیلی بودند و حدود ۵۰ درصد در آزمون هوش قبول شدند.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به پرسشی درباره خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: در سال ۹۸، طرح خدمات حمایتی اجرا شد. ۱۱ هزار پرونده را بررسی کردیم و ۴ میلیارد تومان شامل عینک، سمعک، خدمات بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروهای مستمر پرداخت شد. در خدمات توانبخشی، استفاده از نیروی انسانی مانند کار درمان و گفتار درمان صورت گرفت که ۳ میلیارد تومان نیز هزینه شد.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص لزوم کمک روانی به خانواده‌هایی که فرزندشان دارای مشکل تشخیص داده می‌شود، گفت: از ۲ سال قبل یک مشاور متخصص در پایگاه‌های سنجش حضور دارند تا خانواده‌ها را کاهش دهند. به عنوان مثال در برخی موارد نوآموز، دیرآموز تشخیص داده می‌شود و این در حالیست نوآموز از نظر رفتاری هیچ مشکلی نداشته است که خانواده متوجه آن شوند و ممکن است اگر کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده شود، خانواده نگران شوند و یا نخواهند بپذیرند.

عظیم عراقی گفت: در بخش هوش در سنجش نوآموزان، ۱۰ درصد ارجاع تخصصی صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: در شنوایی سنجی در پیش‌دبستانی و در بدو ورود به دبستان میزان ارجاع تخصصی ۲.۱ درصد است و در بینایی سنجی نیز ارجاع تخصصی در پیش‌دبستانی ۵.۷ درصد و در بدو ورود به دبستان ۴.۳ درصد است.

کد خبر 4949282 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی جهش تحصیلی وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا قوه قضاییه شهرداری تهران آتش سوزی اکبر طبری وضعیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی آموزش مجازی سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محسن هاشمی نیروی انتظامی آموزش و پرورش استثنایی سازمان آموزش دانش آموزان پیش دبستانی بدو ورود جهش تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت‌: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام محمد قمی دربرگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد با اشاره به افزایش 25 درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته اظهارداشت: حدود 12 هزارو 500 نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

وی افزود : با توجه به اینکه حدود چند میلون نفر از جمعیت کشورمان حدود 200 آیه از آیات مهم و مورد تاکید بزرگان دین را از قران کریم حفظ می‌کنند موضوعی مهم است که این افراد می‌خواهند زندگی خود را با قرآن مانوس کنند و در مسائل اجتماعی سیاسی و ارتباط خود با دیگران از آیات، ترجمه و تفسیر قرآن بهره ببرند و در صحبت ها وزندگی خود نیز به آیات خدا بسنده کنند

قمی درخصوص حفظ نیز خاطر نشان کرد : حفظ ترتیبی توسط علاقه‌مندان بسیاری و با توجه به معنا، ترجمه و تفسیر انجام می‌شود ولی برخی افراد نیز می‌خواهند تازه در این مسیر قدم بگذارند و تشنه و مشتاق بهره گیری از قرآن کریم هستند درهمین راستا با توصیه بزرگان، گروهی آیات و فرازهایی از قرآن که مورد توجه و نیاز جامعه امروز است را برای به کارگیری مفاهیم آن در زندگی خود حفظ می‌کنند.

وی همچنین نکات قابل توجه در این آزمون را حضور نزدیک به 500 نفر با سن بالای 50 سال و 50 نفر زیر 11 سال دانست و تاکید داشت : بیشتر شرکت کنندگان با شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حضور علاقه مندان به حفظ قرآن در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با استقبال خوبی همراه بوده است که نشان از گسترش فضای قرآنی در کشور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:‌ در مجموع هزارو 618 نفر از خراسان رضوی در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند و این داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی نیز که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا در نهایت به داوطلبان واجد شرایط مدرک تخصصی اعطا شود.

وی این آزمون را بزرگترین رویداد قرآنی کشور دانست وتصریح کرد : مرحله اول آن و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و در سه مقطع 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم برگزار می‌شود.

صاحبقرانی تصریح کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی نیز برخوردار شوند.

گفتنی است: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و مشهد در دو حوزه بانوان و آقایان در خواف در حال برگزاری است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد