Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:47:04 GMT

طرحی برای حل مشکلات در دست دارم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۸۱۸

طرحی برای حل مشکلات در دست دارم

فدایی با اشاره به اشکالات موجود در سیستم ادارای و تصریح به اینکه انتقادات بنده به این معنا نیست که من مسئول این نابسامانی ها هستم زیرا این نارسایی ها سابقه طولانی دارد؛ گفت: طرحی برای حل مشکلات در دست دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد جواد فدایی یکشنبه (25 خرداد) در جلسه شورای اداری استان کرمان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) گفت: اولین موضوع جلسه، بیماری کرونا ویروس است که هنوز هم یکی از مسائل اصلی ما در استان است که این بیماری کماکان در استان کرمان و در کشور و دنیا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان افزود: همانطور که می دانید در دو هفته اخیر آمار مبتلایان به این بیماری در استان افزایش پیدا کرده و بعضاً بالای 200 نفر تست مثبت داشتیم که این آمار بالا نشانه ورود به یک پیک نیست زیرا بخش عمده ای از این مبتلایان، بیماران سرپایی هستند و بستری نمی شوند بلکه آنچه مهم است بیمارانی هستند که بستری می شوند و در تعداد بیماران بستری آمار کمی داریم و این افزایش آمار مبتلایان به دلیل بیماریابی، افزایش تست هایی است که انجام می شود و هم اینکه این افراد بیشتر از نزدیکان بیماران هستند و عمده آن ها نیاز به بستری ندارند و با توصیه هایی که به آن ها می شود تحت کنترل هستند.

 

 

وی افزود: به هر حال امکان دارد به یک پیک وارد شویم و برای اینکه وارد پیک نشویم باید ضوابط و پروتکل های بهداشتی که دانشگاه علوم پزشکی منتشر کردند، رعایت شوند؛ در یک تا دو جلسه اخیر که در ستاد استانی مقابله با کرونا داشتیم این بحث مطرح شد که برای جلوگیری از رسیدن به پیک و یا برای اینکه شدت پیک را کاهش دهیم، نمی توانیم روش هایی که در ابتدای اپیدمی از جمله تعطیلی بازار و اصناف، کنترل ورودی ها و کاهش نیروی اداری داشتیم را دنبال کنیم زیرا نتیجه نمی دهد و عملی و به نفع جامعه نیست.

 

 

فدایی خاطر نشان کرد: در روزهای اول سعی کردیم با این روش ها پیک را عقب بیندازیم و به شکلی عمل بکنیم که مراجعین به بیمارستان ها و افراد بستری شده از ظرفیت بیمارستان ها کمتر شود که موفق بودیم اما اکنون کنترل بیماری به این بستگی دارد که دستورالعمل ها را به خوبی رعایت کنیم.

 

 

وی ادامه داد: قرار شد که دستورالعمل های جدید را برای برخورد با متخلفان تدوین کنیم و گروه هایی برای کنترل و بازرسی تعیین کردیم و به مدیران دستگاه های اجرایی تأکید دارم که به این موارد توجه داشته باشند؛ اولاً این پروتکل ها در سایت ها وجود دارد و در صورت لزوم دانشگاه علوم پزشکی مجدداً برای دستگاه های اجرایی این پروتکل ها را می فرستند.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: از نظر ما مدیر دستگاه اجرایی مسئول اجرای این ضوابط بهداشتی است بنابراین باید مدیران همکاری کرده تا هم کارکنان و هم مراجعین این ضوابط را رعایت کنند که بتوانیم بیماری را کنترل کنیم لذا قطعاً با دستگاه ها و کارمندان و همچنین با اصنافی که ضوابط را رعایت نکنند برخورد می شود و برای اینکه این کنترل را ادامه دهیم تنها راه همین است؛ لذا از مدیران خواستارم همکاری کنند تا این رعایت ها را داشته باشند.

 

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تصمیمات ستاد استانی از مصوبات ملی جلوتر بوده و در دو جلسه قبل که تصمیم به کنترل گرفتیم در جلسه اخیر ستاد ملی هم همین تصمیم گرفته و قرار شد ضوابطی برای اعمال کنترل و نظارت تنظیم و ابلاغ کنند؛ گفت: باید در دستگاه های اجرایی از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کرد و حتی الامکان از سیستم های ویدئو کنفرانس و تلفن برای انجام امور اداری استفاده کرد تا این ترددها باعث گسترش بیماری نشود.

 

 

استاندار کرمان افزود: یک موضوع دیگر بحث نماز جماعت در ادارات است که باید تصمیم گیری شود که اگر ادارات امکان برگزاری آن با رعایت ضوابط بهداشتی را دارند، این کار باید صورت بگیرد؛ موضوع دیگر بحث تکریم و بزرگداشت شهدای کارمند در سال جاری است که شهید مرتضوی از استان کرمان، شهید شاخص کارمند در کشور معرفی شده و لازم است برای بزرگداشت این شهید با همکاری مدیران و بسیج کارمندی برنامه هایی اجرا شود.

 

 

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی که به عهده شورای اداری استان است، اصلاح سیستم اداری و کارایی و چابک شدن سیستم اداری است و  باید اشکالاتی که در سیستم اداری وجود دارد را رفع کنیم، گفت: بنده در ابتدای شروع کار در استانداری اعلام کردم که یکی از کارهایی که باید انجام شود، کارا و چابک شدن سیستم اداری است که توضیح دادم ابزار کار ما برای توسعه و حل مشکلات مردم، سیستم اداری است و باید مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم تا سیستم اداری کارا شود.

 

 

فدایی در ادامه اظهار داشت: بعضاً برخی رسانه ها می گویند استاندار که خود مسئول سیستم اداری است چگونه از این سیستم انتقاد می کند؟ به نوعی تعبیر می شد که کسی که خود مسئول این نابسامانی است، چگونه منتقد شده است؟ من تصور می کنم این ارزیابی غیرمنصانه است زیرا نارسایی که در سیستم اداری وجود دارد مربوط به این روزها نیست بلکه سابقه طولانی از سالیان گذشته دارد و منحصر به استان کرمان هم نیست و در کل کشور وجود دارد که از آن تعبیر به بروکراسی اداری می شود.

 

 

وی با افزودن اینکه من برخی اوقات اشکالات را بیان می کنم، انتقاد نیست بلکه آسیب شناسی است و اگر بخواهیم سیستم اداری را اصلاح کنیم، باید اشکالات را بشناسیم و آسیب ها را بدانیم؛ خاطر نشان کرد: اگر من بحثی را مطرح می کنم درست نیست در مطبوعات و نشریات این برداشت را کنند که انتقاد داشته؛ بنابراین از رسانه ها این انتظار را داریم که تعبیر های این چنینی نداشته باشند بلکه آن اهدافی که دنبال می کنیم، کمک کنند که این سیستم اصلاح شود و یک مشکل دیگر این است که در فضای مجازی و رسانه ها، افراد منطقی پاسخی به برخی افراد که مغرضانه این مطالب را می نویسند، نمی دهند که این موجب تشویش اذهان می شود.

 

 

فدایی با بیان اینکه باید مباحث را به خوبی مطرح کنیم، در ادامه بیان کرد: برای اصلاح سیستم اداری به کمک مردم، کارشناسان و صاحب نظران نیاز داریم و در صورتی که مباحث به خوبی مطرح نشود، این بحث ها را به جلسات غیرعلنی می بریم که اگر به جلسات غیرعلنی کشیده شود مردم نیز در جریان اقدامات قرار نمی گیرند.

 

 

وی در ادامه به دو مورد نمونه از عدم کارایی سیستم اداری اشاره کرد و گفت: یک مورد تاریخچه مراجعات یک متقاضی برای گرفتن مجوز سرمایه گذاری است که از سال 91 مراجعه کرده و بعد از چند سال در سال 97، و بعد از دستور بنده مشکل وی حل شد.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه رتبه کشور ما در دنیا از لحاظ سرمایه گذاری رتبه 124 است و به همین دلیل برخی از ایرانی ها در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند، ادامه داد: یکی از دلایل آن می تواند عدم کارشناسی درست باشد یا اینکه این موضوعات را جدی نمی گیریم که اصلاً از اشکالات سیستم اداری ما است و سیستم اداری، سیستم مشکل داری است که از سال های قبل این مسئله وجود داشته و ما می توانیم و باید در استان خود مشکل را حل کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه این مسائل را شخصاً پیگیری کردم، ادامه داد: مورد دیگر پیگیری صورت جلسه مربوط به همکاری دو دستگاه در زمینه اشتغال اقشار محروم است که بعد از 14 مرتبه پیگیری در 99 روز به جایی نرسیدیم؛ حدود 700 نمونه از این پیگیری ها را دارم که برخی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده و حتی مواردی داریم که بعد از 20 پیگیری هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

 

فدایی ادامه داد: در دو مورد ذکر شده نام ادارات و افراد حذف شده که در جلسات بعدی اعلام می کنم؛ به نظر شما آیا این سیستم اداری می تواند مشکلات مردم و اشتغال و توسعه را حل کند؟ نه؛ اما این سیستم می تواند قابل اصلاح باشد.

 

وی بیان کرد: می توانیم سیستم اداری را اصلاح کنیم، اگر که همه کمک و همکاری کنید و بنده طرحی برای حل مشکلات در دست دارم که امیدوارم بتوانیم اجرایی کنیم و از مدیران خواهش دارم که راه حل های مورد نظر خود را ارائه بدهند تا سیستم اداری درست و اصلاح شود.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای اداری استانداری سیستم اداری استاندار کرمان استان کرمان دستگاه ها حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند

نشست شورای اداری استان بوشهر عصر با حضور استاندار بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری و مدیران استان بوشهر در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

استاندار بوشهر در این نشست با تاکید بر لزوم تحقق عملی شعار سال اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیران استان باید برای تحقق شعار سال هدفگذاری کنند.

احمد محمدی زاده با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری افزود: معلمان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه هستند و تکریم این عزیزان وظیفه تک تک مسئولان است.

وی همچنین با گرامیداشت روز کارگر خاطر نشان کرد: کارگران موتور محرکه اقتصاد و تولید هستند و در تحقق شعار سال نقشی غیر قابل انکار دارند.

 در این آیین، یاسمن حیدری به عنوان مشاور امور جوانان استاندار، اسما لک نماینده استاندار و مدیر راهبردی استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس، حجت الاسلام محمدرضا عاشوری مشاور استاندار در امور روحانیت و مرتضی بحرانی نیز به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر منصوب و معارفه شدند.

در ابتدای نشست شورای اداری استان بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ضمن تکریم معلم دوران ابتدایی خود، بر لزوم حمایت و پشتیبانی عملی از معلمان و آموزگاران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند