Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه با پلاسما درمانی توانستیم مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا را تا 50 درصد کاهش دهیم از حضور فعال سازمان انتقال خون کشور در تمامی نقاط کشور بر اساس درخواست مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیمان عشقی ظهر امروز در نشست خبری آنلاین که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد درباره آخرین نتایج پلاسما درمانی اظهار کرد: کارآزمایی اول پلاسما درمانی به پایان رسید و گزارش آن امروز در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود، به طور کلی در بیماران مبتلا به کرونا که پلاسما دریافت کردند میزان مرگ و میر 50 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدت اقامت در بیمارستان نیز حدود 30 درصد کاهش یافته است. همچنین میزان اقامت بیمارانی که کار آنها به آی‌سی‌یو استفاده از دستگاه‌های کمک تنفسی کشیده بود بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرد و در بیماران بسیار بدحال که در آی سی یو شرایط ویژه‌ای داشتند میزان مرگ و میر وقتی پلاسما به موقع به آنها رسیده بود 50 درصد کاهش یافته بود.

رئیس سازمان انتقال خون گفت: در استان‌هایی که در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند کارآزمایی بالینی پلاسمادرمانی آغاز شده است و 60 بیمار در این کارآزمایی حضور یافتند.

عشقی در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد اینکه چرا دستگاه‌های انتقال خون سیار در حاشیه شهرها کمتر فعالیت می کنند اظهار کرد: سازمان انتقا خون کشور به صورت فعال در تمامی نقاط کشور بر اساس درخواست مردم فعالیت می کند.

وی افزود: همچنین سعی داریم تا امکانات خود را برای درخواست های بیشتر به روز رسانی کنیم. 

وی بیان کرد: در فضای مجازی برخی به دنبال جوسازی هستند، ما در قبال پلاسمای خون و پلاکت بیماران نه پول می‌دهیم و نه پول می‌گیریم، پلاسمایی که از خون بیماران اضافه می‌آید را به کمپانی‌های جهانی ارائه می‌دهیم و دارو تحویل می‌گیریم و دارو با قیمت ارزان‌تری به دست ما می‌رسد، دور ریختن پلاسما هدر دادن سرمایه کشور است.

 عشقی گفت: شاید منظور منتشر کنندگان پلاسمایی باشد که از افراد پر پادتن گرفته می‌شود باشد، این افراد پادتن ویژه در بدن دارند و تعداد آنها کم است در همه جای دنیا از این افراد برای تولید دارو دعوت می‌شود، داروهایی مانند سرم ضدهاری. ما هزینه رفت و آمد این اهدا کنندگان را پرداخت می‌کنیم به دلیل اینکه این افراد وقت و زمان خود را در اختیار ما می‌گذارند و روی آنها مداخلات درمانی صورت می‌گیرد برخی اسم این کار را پلاسما فروشی می‌گذارند در صورتی که ما فقط هزینه ایاب ذهاب داوطلبان را جبران می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تصریح کرد: برای تولید داروهای مشتق از پلاسما حدود یک میلیون لیتر پلاسما نیاز داریم، که پلاسمای اضافی و پلاسمایی که بخش خصوصی جمع آوری می‌کند جمعا 550 هزار لیتر می‌شود که باز هم نیاز ما رفع نمی‌شود، سازمان جهانی بهداشت درحال تدوین دستورالعملی برای جبران کمبود پلاسما است. اهداکنندگان 24 بار در سال می‌توانند اهدای پلاسما داشته باشند. درحال حاضر سازمان انتقال خون اهدای بدون چشم‌داشت دارد و افتخار می‌کند ماده اولیه را برای بیماران بستری در بیمارستان را تامین کند.

عشقی گفت: پلاسما در کیسه‌های مخصوص مصرف جمع آوری می‌شود و ما هزینه‌ای از دولت و بیمه دریافت نمی‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ناتقال خون در پاسخ به پرسشی درباره اثرگذاری تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها سختی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است اما مردم نگران تامین خون مورد نیاز نباشند این دوره سیاه خواهد گذشت و این دوره لکه ننگی بر سیاست‌های آمریکا است.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: انتقال خون پلاسما وضعیت قرمز سازمان انتقال خون درصد کاهش مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای استان، محدوده هدف بازآفرینی شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا عباس‌زاده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور حائز اهمیت بوده، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم، لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند، افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم.

عباس‌زاده ادامه داد: ستاد بازآفرینی پایدار شهری مأموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده است، اظهار داشت: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص پیدا می‌کند، این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امیدوارم با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد و در ادامه، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

وی یادآور شد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده است که مردم می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت کنند.

عباس‌زاده با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد، گفت: سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهرهای مختلف استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرهای بیرجند و قاین دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضاهای سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده است که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص پیدا کرده است، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده، به‌طوری‌که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

میرمحمد مودی، دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی هم در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر استان با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می‌شود، محلات هدف مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است، افزود: ۷۹ طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون ۶۵ طرح تحویل شده و تعداد هشت طرح در حال انجام بوده و پیشرفت متوسط فیزیکی آن ۹۴ درصد است.

به گزارش ایمنا؛ بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ارائه سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و گزارش عملکرد شهرداری بیرجند و قاین در خصوص عملکرد قیر رایگان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 748632

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان