Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@20:45:25 GMT

روبات دوپایی که تعادلش را حفظ می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۲۳۷

روبات دوپایی که تعادلش را حفظ می کند

محققان سوئیسی یک روبات تولید کرده‌اند که با داشتن دو چرخ و دو پا می‌تواند تعادل خود را به خوبی حفظ کند.

 در حالی‌ که روبات‌های دارای پا قادرند حرکاتی با پای خود مانند بالا رفتن از پله انجام دهند، روبات‌های چرخ‌دار سریع‌تر بوده و پیچیدگی کمتری دارند.

محققان سوئیسی یک روبات تولید کرده‌اند که "Ascento" نام دارد و تلفیقی از این دو حالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی هم پا دارد و هم چرخ.

هر کدام از پاهای روبات در پایین خود دارای چرخ است.

تیم مهندسی "مؤسسه فناوری فدرال زوریخ"( ETH) در این پروژه دومین نسخه این روبات را توسعه داده‌اند و نام آن را "Ascento ۲" گذاشته‌اند.

نسخه اولیه این روبات هم سال گذشته رونمایی شده بود.

هنگامی‌ که "Ascento ۲" در سطح زمین شروع به گشتن می‌کند، از دو چرخ خود که از موتور روبات قدرت می‌گیرد، استفاده می‌کند.

وقتی روبات با یک مانع عمودی مانند پله برخورد می‌کند، خم می‌شود تا با پاهای خود بپرد و به جلو حرکت کند.

همچنین روبات می‌تواند پله‌ها را یکی یکی بالا برود.

علاوه بر توانایی پرش، پاهای "Ascento ۲" روبات را قادر می‌سازد حتی در سطح ناهموار هم بایستد.

این ربات‌ها به دلیل قابلیت خم شدن در نقاط پیوند خود، می‌توانند همواره شرایط بدن خود را حفظ کنند و از افتادن آن جلوگیری شود.

از آنجا که "Ascento ۲" می‌تواند از راه دور کنترل شود، قادر است به صورت خودکار اجرایی شود و با استفاده از دوربین و حسگرهای خود نقشه سه‌بعدی محیط اطراف خود را تهیه کند.

چرخ‌های روبات می‌توانند با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و تا ارتفاع ۰.۴ متری بپرند. همچنین ربات می‌تواند با یک مرتبه شارژ، تا یک ساعت و نیم حرکت کند.

ربات "Ascento ۲" این هفته در کنفرانس روباتیک "ICRA ۲۰۲۰" که به صورت آنلاین برگزار شد، رونمایی شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

به نقل از نیواطلس، ماه گذشته، شرکت هوش مصنوعی اوپن‌ای آی دو روبات عجیب معرفی کرد. یکی، روبات تاکننده لباس از شرکت نروژی ۱ X که مهارت‌های چشمگیر لمس نرم را نشان می‌دهد و دیگری روباتی از شرکت فیگر که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌دهد. در ماه جاری نیز شرکت Boston Dynamics با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در روبات جدید اطلس همه را شگفت‌زده کرد. در شرق آسیا نیز شرکت چینی یوبی تک روبات سخنگو با لمس نرم را با نام Walker S رونمایی کرد.

اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک روبات مجهز به هوش مصنوعی معروف به S ۱ را از یک شرکت تابعه نسبتا ناشناخته Stardust Intelligence مستقر در شنژن چین به نام Astribot نشان می‌دهد، همه را انگشت به دهان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این روبات سریع و دقیق است و این بر خلاف همه روبات‌هایی است که تاکنون دیده ایم. به گفته شرکت آستریبات، این روبات انسان نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را در هر بازو تحمل کند. همانطور که ویدیوی این روبات نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌توان یک رومیزی را بدون آنکه کوهی از لیوان تکان بخورند، از زیر آنها بکشد.

اما این روبات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، پوست کندن آرام خیار، چرخاندن پن کیک در ماهیتابه تا نوشتن با خط خوش، همه را به بهترین شکل نسبت به همتایان خود انجام می‌دهد.

همچنین این روبات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # تکنولوژی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!