Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دولت وفاق ملی (غرب) لیبی تأکید کرد که از هر گونه طرحی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور به شرط احترام به حاکمیت ملی و غیرنظامی بودن قدرت، استقبال خواهد کرد.
به گزارش آریا، در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای بررسی راهکار سیاسی بحران لیبی همچنان ادامه دارد، دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» اعلام کرد که از هر طرحی برای حل این بحران به شرط احترام به حاکمیت ملی و غیرنظامی بودن قدرت، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی گفت که از طرح‌های مربوط به پایان دادن بحران سیاسی و اتحاد موسسات دولت لیبی استقبال خواهند کرد به شرط آنکه این طرح‌ها حاکمیت لیبی، غیرنظامی بودن قدرت و تسلیم شدن ارتش در برابر قدرت مدنی تضمین شود.
وی با اشاره تلویحی به ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی افزود که جنایتکاران جنگی که چشم طمع به قدرت با استفاده از سلاح را دارند، جایی در لیبی ندارند.
طبق گزارش شبکه الجزیره، این مسئول دولت غرب لیبی خطاب به جوانان انقلاب 17 فوریه 2011 که به سرنگونی رژیم «معمر قذافی» منجر شد، تأکید کرد که با چالش تاریخی مبنی بر ضرورت انضباط و مشارکت مثبت در ساختن دولت به دور از افراطی‌گری و هرج‌ومرج مواجه هستند.
وی افزود که هر گونه کوتاهی برای حفظ امنیت پایتخت و دفاع از غیرنظامی بودن دولت و دموکراسی آن، به ایجاد هرج‌ومرج منجر و تضعیف توان دولت برای انجام وظایف خود منجر خواهد شد.
سفر رئیس پارلمان شرق لیبی به الجزائر
از سوی دیگر «عقیله صالح» رئیس پارلمان طُبرق(شرق لیبی) که حفتر نیز وابسته به آن است، در سفری به الجزائر با «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
تبون در این دیدار بر آمادگی کشورش برای کمک به گروه‌های لیبیایی به منظور دستیابی به راه‌حل سیاسی تأکید کرد.
وی همچنین موضع ثابت الجزائر مبنی بر گفت‌وگو بین گروه‌های لیبیایی به منظور دستیابی به راهکار سیاسی به عنوان تنها راه تضمین حاکمیت دولت لیبی و وحدت آن به دور از دخالت‌های نظامی بیگانگان را مورد تأکید قرار داد.
لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.
حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و اخیرا نیز شکست‌های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقبال لیبی غیرنظامی بودن دولت وفاق ملی شرق لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس

ایسنا/مازندران مدیر روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، شرط حضور اصحاب رسانه برای بازی مهم تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران درهفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را منوط به همراه داشتن کارت مکمل اعلام کرد.

رضا وریجی‌ درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: حضور اصحاب رسانه در پوشش رسانه‌ای دیدار نساجی مازندران و پرسپولیس تهران تنها با همراه داشتن ID کارت رسمی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و کارت‌های مکمل با هماهنگی روابط عمومی سازمان لیگ برای این دیدار امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه این دیدار برای هر دو تیم و حضور پررنگ اصحاب رسانه، به منظور کیفی سازی و نظم بیشتر، کارت‌های مکمل با هماهنگی روابط عمومی سازمان لیگ برای این دیدار صادر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی هیات فوتبال مازندران تصریح کرد: کارت‌های مکمل این دیدار به تنهایی اعتبار نخواهد داشت و خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران گرامی فقط در صورت در اختیار داشتن ID کارت رسمی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سازمان لیگ، مجاز به حضور در ورزشگاه و استفاده از کارت‌های مکمل خواهند بود.

وریجی اضافه کرد: عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران جهت دریافت کارت مکمل باید روز دوشنبه از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به ساختمان شهرداری منطقه یک قائمشهر (واقع در جلوی درب ورودی ورزشگاه شهید وطنی) مراجعه و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن ۰۹۱۱۵۶۵۰۹۱۵ تماس بگیرند.

وی‌ با قدردانی از همراهی خبرنگاران و عکاسان گرامی و اصحاب رسانه درزمان برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور، مجددا تاکید کرد: با توجه به قوانین و مقررات موجود، همکاران محترم که ID کارت رسمی و کارت‌های مکمل این دیدار را در اختیار ندارند، از حضور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر جداً خودداری کنند.

تیم نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸:۱۵ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان تیم رده دومی پرسپولیس تهران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • پایه و اساس و ریشه قدرت امروز کشور، معلمان و اساتید هستند
  • حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است
  • رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش : هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • هوشمندی سیاسی جلوه دیگری از قدرت میدانی مقاومت است
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس