Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی گفت : کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد .

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی روز یکشنبه درجلسه ویدئو کنفرانس ستاد مدیریت بیماری کرونا،اظهار کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت استان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا افزایشی و رو به هشدار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد .

خادمی  با بیان اینکه پیش بینی می شود روند بیماری طی روزهای آتی رو به افزایش باشد، تصریح کرد: موضوع محدود کردن شهروندان، کسب و کار و رفت و آمدها مانند سابق میسر نیست و باید موضوع زندگی مردم و بیماری کرونا را در کنار هم و با رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم .

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف کنند .

خادمی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری، گفت: استفاده از ماسک در ارتباطات احتمال انتقال بیماری را به کمتر از ۵ درصد کاهش خواهد داد و از طرف دیگر در صورت عدم استفاده از آن، خطر ابتلا را تا ۹۵ درصد افزایش می دهد که ضرورت دارد مردم به این مهم توجه بیشتری داشته باشند .

او با اعلام این نکته که اولین و مهمترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است، افزود: در شرایط کنونی ماسک به عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد تا از وارد آمدن لطمه به دیگران و انتقال بیماری پیشگیری شود .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار از نکات مطرح شده در جلسه امروز بود که ظرف هفته آتی این اقدام عملیاتی خواهد شد .

 خادمی  ادارات و دستگاههای اجرایی را نسبت به استفاده از ماسک توسط کارکنان و ارباب رجوع مکلف کرد وگفت:  دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اقدام کنند .

او در پایان تشکیل کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستانها را خواستار شد و گفت: مهمترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک کرونا در ایران استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است