Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:39:59 GMT

کاهش افت آب در سفره‌های زیرزمینی شیروان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۴۶۸

کاهش افت آب در سفره‌های زیرزمینی شیروان

اسحاق خسروپناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین کسری مخازن سالانه آب های زیرزمینی این شهرستان، ۲۱.۹ میلیون مترمکعب است.

وی گستره دشت شیروان-فاروج را هزار و ۳۶۰ کیلومترمربع دانست و گفت: این دشت از لحاظ آب و هوایی در منطقه خشک و در حوزه آبریز اترک قرار دارد.

خسروپناه میانگین بارش سالانه در دشت شیروان- فاروج را ۲۶۲ میلی متر عنوان کرد و گفت: از سال ۶۶ این دشت، ممنوعه اعلام شده بدین معنا که حفر چاه جدید کشاورزی در آن داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: تخلیه منابع آبی زیرزمینی از طریق چاه های مجاز این شهرستان ۵۱ درصد، چشمه ها ۳۱ درصد، قنات۱۱ درصد و چاه غیرمجاز ۷ درصد است.

خسروپناه افزود ۴۱ درصد آب مصرفی این شهرستان از منابع زیرزمینی و ۵۹ درصد از منابع سطحی تامین می شود.

وی گفت: ۸۱ درصد آب این شهرستان در بخش کشاورزی، ۵.۴ درصد صنعت و ۱۳.۶ درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

شهرستان شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سفره آب زیرزمینی اراضی کشاورزی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سفره آب زیرزمینی اراضی کشاورزی شیروان شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سفره آب زیرزمینی اراضی کشاورزی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد