Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خمینی‌شهر، فصل امتحانات همیشه با استرس و نگرانی‌ها برای دانشجویان همراه بوده؛ اما امسال این نگرانی‌ها با شیوع بیماری کرونا دوچندان شده است. در این بین نقش خانواده‌ها و همکاری آنان با دانشگاه می‌تواند موجب ایجاد فضایی توأم با آرامش ذهن و موفقیت دانشجویان در عبور موفق از شرایط فعلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف گرجی روانشناس، فهیمه نامدارپور مشاور خانواده و بتول امین جعفری جامعه‌شناس و مددکار اجتماعی در وبیناری دوساعته که به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برای دانشجویان و خانواده آنان برگزار شد به تبیین دغدغه‌های فکری این روزهای خانواده‌ها و دانشجویان پرداختند.

گرجی در این وبینار با توجه به رسالت پرورشی دانشگاه در کنار وظایف آموزشی و پژوهشی به‌ضرورت وجود داشتن حس خوب و احساس خوب بودن پرداخت و گفت: «رضایتمندی از وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی و توانایی ایجاد و نهادینه کردن آن در درون افراد موجب ایجاد احساس خوب بودن می‌شود.»

وی افزود: «مجموعه رفتارهای ما در خدمت حس خوب بودن ماست و برای دستیابی به آن لازم است که توجه خود را از خاطرات و نگرانی‌های منفی گذشته تغییر داده و قصه زندگی خود به سوی تجارب مثبت زندگی بازتعریف کنیم.»

گرجی نگرانی خانواده‌ها و دانشجویان از شیوع بیماری کرونا را امری مسلم و پذیرفته شده دانست و گفت: «با این وجود شیوع این بیماری فرصت‌های مناسب و تجربه‌های مفیدی را نیز به ما داد که لازم است در زندگی همه جنبه‌های مثبت، منفی و خنثی یک رویداد تهدید‌آمیز را ببینیم و نسبت به آن واقع‌گرا باشیم.»

فهیمه نامدارپور نیز در این وبینار به نقش خانواده در ایجاد کارآمدی پرداخت و بیان کرد: «زندگی با بحران روبه‌روست و وجود بحران‌ها در مقاطع مختلف زندگی گریز‌ناپذیر است؛ اما آنچه اهمیت دارد نحوه مدیریت اینگونه بحران‌ها در خانواده است.»

وی لزوم کسب مهارت‌های روحی و روانی و نیز توانایی‌های حرفه‌ای را در زندگی برای ایجاد کارآمدی در خانواده یادآور شد و گفت: «باید در خزانه رفتاری هر خانواده مجموعه‌ای از مهارت‌های روانی در کنار مهارت‌های حرفه‌ای وجود داشته باشد تا هم آستانه تحمل خود را بالا ببریم و تاب‌آوری بیشتری در شرایط بحران داشته باشیم و هم تعادل خود را حفظ کرده و عملکرد مطلوبی از خود نشان دهیم.»

استاد دانشگاه و مشاور خانواده افزود: «زندگی هم سخت و هم آسان است و این دو همواره در کنار هم قرار دارند؛ بنابراین اگر فکر کنیم که همیشه اوضاع باید خوب باشد، با ناکامی روبه‌رو می‌شویم.»

خانواده موفق با تعامل با دانشگاه قابلیت‌های خود را کشف می‌کند

بتول امین‌جعفری هم با برشمردن ویژگی‌های یک خانواده موفق گفت: «خانواده‌ای موفق است که از طریق دانشجو بتواند تعامل خوب و سازنده‌ای را با دانشگاه ایجاد و قابلیت‌های خود را کشف کند.»

وی افزود: «وظیفه استادان و افرادی که امر آموزش بر عهده آنان قرار دارد این است که به خانواده‌ها و دانشجویان کمک کنند که قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را شناسایی کنند و منتظر کمک از بیرون نمانند.»

این استاد دانشگاه و مددکار اجتماعی به رسالت دانشگاه در خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به‌ویژه دانشجویان و خانواده‌های آنان توجه کرد و گفت: «موفقیت دانشجویان در امتحانات در گرو ایجاد تعامل مفید و سازنده بین خانواده و دانشگاه است.»

انتهای پیام/

167 / 167 دانشگاه آزاد خمینی شهر امتحانات دانشجویی شیوع کرونا اساترس دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد خمینی شهر امتحانات دانشجویی شیوع کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی