Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در خصوص مجموعه اقدامات دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن و اجاره بها، افزود: قیمت‌های حباب‌دار خرید و فروش خانه به ویژه اجاره بها به دغدغه ملی تبدیل شده است. هم مردمی که مستاجر هستند و هم دولت و شخص رییس‌جمهوری نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر این اساس، رییس‌جمهوری دستور تشکیل کمیته‌ای را دادند و امروز قبل از تشکیل جلسه موضوع کنترل قیمت مسکن را در دستور کار ستاد هماهنگی اقتصادی گذاشتند که به صورت کلان هم بحث شود.

وزیر راه با بیان اینکه رشد قیمت در بازار مسکن رخ داده متاثر از تقاضاهای غیرمصرفی است، گفت: بحث تبدیل پول به سرمایه است که باید تمهیداتی اتخاذ شود تا محیط دیگری برای پول‌هایی که به سمت بازار مسکن می‌آید فراهم شده و مانع تلاطم در بازار مسکن شود. از طرفی سیاست‌های انبساطی در خصوص تولید و عرضه مسکن تسهیل و تصویب شود تا افرادی که فاقد مسکن هستند بتوانند سریعتر صاحب مسکن شوند.

وزیر راه با اعلام اینکه ۳۰ درصد از جمعیت کشور مستاجر هستند، اما در شهر تهران ۴۳ درصد جمعیت مستاجر را داریم، گفت: افزایش اجاره بها به ویژه برای کسانی که دارای حقوق ثابت هستند مشکلاتی ایجاد کرده و شرایط کرونا باعث شده است خیلی از مشاغل، درآمدهای مورد نظر خود را نداشته باشند.

اسلامی ادامه داد: امروز در این جلسه در خصوص نقشه حمایتی دولت از مستاجران و منابعی که بتواند در شریط کرونایی برای حمایت مستاجران اختصاص یابد بحث شد. بر این اساس قرار شد در یک کمیته فنی چهارجانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه این موضوع دنبال شود تا برای این قشر از جامعه تسهیلاتی را در نظر بگیرند و این تسهیلات بر اساس ضوابطی در اختیار مستاجران قرار گیرد که از بحران فعلی عبور کنند. در عین حال اصل راه‌حل ما «خانه دار شدن» مردم است که در این جلسه بر آن تاکید شد.

اسلامی با اشاره به سیاست‌های انقباظی که برای خانه دار شدن مردم در گذشته دنبال شده بود، گفت: در این راستا باید سخت‌گیری در خصوص ارائه تراکم ساخت رفع و شرایط شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی تسهیل شود؛ همچنین اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها به میزانی باشد که سازندگان سریعتر منابع را دریافت کنند و ساخت و سازها را رونق دهند.

وی گفت: کسانی که دارای خانه خالی نیمه تمام و زمین در محدوده شهرها هستند نیز در ازای عرضه واحدها برای فروش، زمین در نقاط مرغوب شهر می‌گیرند تا مجدد وارد تولید مسکن شوند.

اسلامی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های دولتی هر چه سریعتر زمین‌هایی که در حریم شهرها دارند را در اختیار وزارت راه قرار دهند.

وی گفت: در این جلسه همچنین بحث قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان بررسی شد که لازم است ستاد تنطیم بازار و وزارت صمت ورود پیدا کند تا با افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح مواجه نشویم.

وزیر راه ادامه داد: از مالکین می‌خواهیم شرایط را بدتر نکنند. با اتحادیه املاک جلسات مفصلی داشتیم و از مالکان می‌خواهیم اسیر شرایط ملتهب فعلی نشوند و انصاف را رعایت کنند که خداوند به درآمد آنها هم برکت دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مستاجران بازار مسکن بازار مسکن وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها

رییس جمهور اوکراین در اظهارنظری عجیب و غریب مدعی شد که «اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند!

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟