Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@22:54:52 GMT

تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۶۴۰

تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، خواستار تشکیل کمیسیون ویژه "باشگاه تحریمی‌ها" در مجلس یازدهم شده‌اند.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، خواستار تشکیل کمیسیون ویژه "باشگاه تحریمی‌ها" شده‌اند.

طبق پیگیری‌ها بیش از 120 تن از نمایندگان مجلس، طرح تشکیل کمیسیون ویژه "باشگاه تحریمی‌ها" را امضا کرده‌اند که در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 25 خرداد 99) پارلمان نیز جمع‌آوری امضا برای تشکیل این کمیسیون ویژه از سوی تعدادی از نمایندگان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: توضیح روابط عمومی مجلس درباره اشتباه سهوی قالیباف اولویت‌ کمیسیون انرژی از زبان نماینده مجلس

براساس این گزارش، یکی از اهداف تشکیل کمیسیون ویژه "باشگاه تحریمی‌ها"، ارتباط بیشتر جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر روسیه، چین، ونزوئلا و برخی دیگر از کشورهای حوزه آمریکای لاتین که مورد تحریم ایالات متحده آمریکا قرار دارند، جهت مقابله با تحریم‌ها عنوان شده است.

یادآور می‌شود، قرار است طرح تشکیل کمیسیون ویژه "باشگاه تحریمی‌ها" پس از تکمیل شدن امضاها، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و پس از اعلام وصول در صحن مجلس به رأی نمایندگان گذاشته شود، در صورتی که اکثریت نمایندگان با تشکیل این کمیسیون موافقت کنند، با عضویت اعضا، این کمیسیون تشکیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم ونزوئلا روسیه چین ایالات متحده آمریکا تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد