Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان “ترنم الهی” به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  ستاد اقامه نماز، حامد صالحی -مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور- با اعلام جزئیات این خبر عنوان کرد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از زمینه‌های موثر انتقال مفاهیم دینی به نسل نو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد اقامه نماز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با همکاری دستگاه‌های مرتبط به منظور کشف و شکوفایی استعدادها و سوق دادن فعالیت‌های آنان به آثار هنری نمازی و نیز افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به معارف نورانی نماز، سومین جشنواره سرود نماز دانش آموزی با عنوان ” ترنم الهی ” برگزار  می‌کند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد : هدف از برگزاری این جشنواره بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر و رسانه (شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های برخط) در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز، تشویق و ترغیب فعالین عرضه هنر (هنرمندان و مربیان) به تولید آثار نمازی، معرفی و ترویج سرود های فاخر نمازی در بین عموم مردم، انتقال مفاهیم اسلامی و دینی به نسل نوجوان با استفاده از ابزار هنر و سرود است.

وی در خصوص شیوه اجرا این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در چند مرحله با ارسال آثار به صورت مجازی از طریق درگاه‌های (سایت و شبکه‌های اجتماعی) جشنواره و اجرای گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی به صورت حضوری در صورت رخت بستن ویروس کرونا از کشور و یا اجرا به صورت زنده، ویدئو کنفرانس در حضور هیات داوران انجام خواهد شد.

صالحی با اشاره به برخی محورهای این جشنواره یادآور شد: سومین جشنواره سراسری سرود نماز با محور های نماز (جایگاه، ضرورت، آثار)، عبادت، مقدمات عبادت، ذکر و تسبیح خداوند، افعال نماز (اذان، قنوت رکوع و سجود) و نیایش و ستایش آماده دریافت اثر از سراسر کشور خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور در خصوص مهلت ثبت نام در جشنواره گفت: علاقمندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱۰ از طریق ارسال نام گروه خود به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۹۹۸۶۳ نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم شرکت در جشنواره اقدام  کنند.

وی در پایان گفت: گروه‌های ثبت نام کننده باید با رعایت اصول بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به تهیه آثار خود اقدام کرده و از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ تا ۱۳۹۹/۵/۱۰ فیلم ضبط شده را به دبیرخانه جشنواره از درگاه‌های اعلام شده در سایت www.namaz.ir  ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جشنواره سرود نماز ستاد اقامه نماز سرود نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا

آقای واحد سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: یک گروه سرود در بخش آزاد به سرپرستی زهرا شفیعی با سرود خوشا غریاز دهکرد و گروه کانونی به سرپرستی پریسا اردشیری با سرود عهد و پیمان به جشنواره سرود نغمه‌های روشن فردا راه یافتند.

وی افزود: این دو گروه سرود در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

برگزاری اختتامیه جشنواره سرود بسیج در چهارمحال و بختیاری

واحد اضافه کرد: این دو گروه با ۱۴گروه دیگر تابستان امسال به رقابت خواهند پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا