Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با بررسیهایی که انجام شد قرار شد پس از نامه‌نگاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، برای نقاط پرخطر آبی استان یک ناجی غریق یا یک قایق در نظر بگیریم تا حداقل از این طریق آمار مرگ و میر در سواحل استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: قطعا ما به تنهایی قادر به انجام این کار نیستیم و تهیه یک قایق، یک ست غواصی و حق الزحمه ناجیان غریق بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر وسایلی را که در جریان سیل ۹۸ به خوزستان اهدا شد و اکنون در انبارها بدون استفاده مانده به صورت امانت در اختیار ما قرار دهند بی‌شک آمار غرقی استان کاهش خواهد یافت. این موضوع مستلزم توافق بین هلال احمر، ستاد مدیریت بحران استانداری و اداره کل ورزش استان است.

رییس هیات نجات غریق خوزستان در خصوص آمار جان‌باختگان در تورهای تفریحی و گردشگری استان گفت: بهتر است که همراه این تورها یک نجات غریق باشد اما چون مجوز تورهای گردشگری از سوی سازمان گردشگری داده می‌شود متاسفانه این موارد در نظر گرفته نمی‌شود و بعضا شاهد آمار مرگ و میر بسیار بدی هستیم.

وی به اهمیت رشته نجات غریق و غواصی اشاره و اظهار کرد: باید سطح علمی ناجیان غریق و غواصان ارتقا یابد، به همین دلیل به موضوع آموزش به عنوان اصلی‌ترین برنامه هیات پرداختیم. هر ساله اطلاعات و تکنیک‌های جدیدی در زمینه ناجیان غریق و غواصی وارد کشور می‌شود، لذا ارتقای سطح آمادگی جسمی و روحی ورزشکاران در اولویت کار ما  قرار دارد.

توسعه بخش غواصی در دستور کار هیات 

ابدالی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز بسیاری از مناطق استان، بر خلاف بسیاری از استان های دیگر تنها مجوز فعالیت در رشته غواصی را داریم لذا بخش مهمی از اهدافمان در سال جاری به توسعه این رشته در استان اختصاص دارد.

وی از راه‌اندازی باشگاه غواصی برای اولین بار درخوزستان خبر داد و گفت: وجود ظرفیت های مناسب و منابع آبی فراوان در استان نیاز به فعالیت یک باشگاه غواصی را پر رنگ‌تر می‌کند.

ابدالی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای توسعه بخش غواصی، تعامل با نیروهای نظامی است و بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی دریایی مستقر در خرمشهر و ماهشهر در جهت رشد و گسترش این رشته گام برداریم و زمینه لازم برای حضور علاقه‌مندان در این رشته غواصی فراهم شود.      

رییس هیات نجات غریق استان در ادامه به برگزاری کلاس‌های آموزش غواصی در استان اشاره کرد و گفت: پیش از این به دلیل عدم فعالیت در بخش غواصی بسیاری از علاقه مندان به این رشته برای گذراندن دوره‌های آموزشی باید به دیگر استان‌های کشور می‌رفتند که این موضوع باعث ناراحتی آنها بود لذا بنا داریم در سال جاری دوره‌های آموزش غواصی یک، ۲ و سه ستاره را برگزار کنیم.

وی برگزاری مسابقات نجات غریق، استعدادیابی و ساماندهی سواحل را از دیگر برنامه های هیات استان در سال جاری معرفی کرد و گفت: با توجه به تعطیلی استخرها و شیوع کرونا در استان، بسیاری از مردم به سمت رودخانه‌ها روی آورده‌اند به همین دلیل شاهد افزایش آمار مرگ و میر در استان هستیم.

هیچ گونه فعالیتی در استخرها نداریم

ابدالی در خصوص فعالیت استخرهای استان در این ایام گفت: با توجه به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا استخرهای بسیاری از مناطق کشور بازگشایی شده اما در خوزستان به دلیل اینکه اکثر شهرها در وضعیت قرمز هستند، هیچگونه فعالیتی در این زمینه نداریم و در این راستا افراد خیلی زیادی متضرر شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سیستم مدیریت قبلی الزامی بودن پرداخت حق بیمه منجیان غریق و مربیان لحاظ نشده است چه بسا اگر این افراد بیمه بودند می‌توانستند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند لذا اگر با استخرداران سخت‌گیرانه‌تر برخورد می‌شد اکنون این مشکل را نداشتیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ ناجی غریق سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند اگرچه آمار غیرسازمانی به یک هزار نفر می رسد که بنا داریم در سال جاری این تعداد را ساماندهی کنیم.

برچسب‌ها فدراسیون نجات غریق اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق اهواز فدراسیون نجات غریق اهواز سال جاری نجات غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب

در حالی که استفاده از روش‌های ازن‌زنی برای تصفیه آب کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند، استفاده از سامانه‌های نانو حباب، کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد و عدم نیاز به خطوط انتقال ازن را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استفاده از فناوری نانوحباب ازن توسط یکی از شرکت‌های فناور در تصفیه‌خانه‌ آب ساوه، سوالاتی پیرامون اهمیت نانوحباب ازن در تصفیه آب مطرح شد و همچنین جایگزینی کلر با نانوحباب ازن در جامعه علمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

به نقل از ستاد نانو معمولا در تصفیه فاضلاب نیاز به استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده و گندزدا است و کلر یکی از رایج‌ترین مواد برای گندزایی در تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب است. با این حال گزینه‌ دیگری یعنی ازن وجود دارد.

مطالعه‌ای در سال ۱۹۷۰ نشان داد که کلر با مواد آلی واکنش می‌دهد و محصولات جانبی ضدعفونی(DBPs) ایجاد کند که می‌توانند بر سلامت عمومی و زندگی آبزیان منطقه تأثیر منفی بگذارند. همچنین فاضلاب شهری حاوی کلر، در صورت ورود به آب‌ دریاچه‌ها و رودخانه‌ها منجر به کشتن ماهی‌ها می‌شود. از این رو آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا "ازن" را به عنوان فناوری ضد عفونی جایگزین معرفی کرد؛ چرا که معتقد است ضد عفونی آب کلید جلوگیری از گسترش بیماری در مصرف‌کنندگان و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست است.

تفاوت‌های ازن و کلر به این شرح است:

۱) ازن در تصفیه آب بیش از ۳۰۰۰ برابر سریع‌تر از کلر عمل می‌کند.

۲) بر خلاف کلر، ازن هیچ محصول جانبی مضری در آب باقی نمی‌گذارد، ازن در صورت عدم استفاده به سرعت به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود.

۳) تصفیه آب با کلر اثرات شیمیایی طولانی مدت بر جای می‌گذارد و بر محیط زیست نیز تاثیرات منفی دارد. در حالی که در مورد اُزن اینطور نیست.

۴) ازن قوی‌ترین و سریع‌ترین، ضدعفونی‌کننده و اکسیدکننده تجاری موجود برای تصفیه آب است. کپک، و اکثر آلاینده‌های آلی و معدنی به سادگی با ازن از بین می‌روند.

۵) ازن در دوزهای مناسب می‌تواند تمام پاتوژن‌های منتقل‌شوند از طریق آب را حذف کند، در حالی که کلر نمی‌تواند چنین اثربخشی داشته باشد.

۶) ازن در محل تولید می‌شود و نیازی به ذخیره‌سازی ندارد.

۷) هیچ‌گاه شاهد غلظت بیش از حد ازن استفاده نشده در آب نیستیم، وقتی ازن بیش از دوز مورد نظر در آب وارد شود، مقدار ازن استفاده نشده از آب خارج می‌شود و دوباره به اکسیژن باز تبدیل می‌شود.

۸) ازن بدون طعم و بوی نامطبوع شیمیایی می‌تواند به طور قابل توجهی سطوح مواد شیمیایی خطرناک مانند کلر و محصولات جانبی آن را کاهش دهد.

۹) ازن حل شده در آب باعث تحریک پوست، بینی یا گوش نشده و خشکی پوست را به دنبال ندارد.

۱۰) اثربخشی ازن را می‌توان با یک ORP متر ساده اندازه‌گیری کرد.

۱۱) ازن کمتر از کلر موجود در آب خورنده است.

روش‌های مرسوم ازن‌ زنی که معمولا متکی به اجکتور و دیفیوزر هستند، کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند. این درحالی است که فناوری‌نانوحباب می‌تواند مانع از این هدر رفت شده و همچنین اثربخشی ازن را در تصفیه آب افزایش دهد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سامانه‌های نانو ازن می‌توان به کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد، عدم نیاز به خطوط انتقال ازن و دیفیوزر، عدم نیاز به مخازن ازن‌زنی، عدم نیاز به تخریب‌کننده ازن و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری تا ۵۰ درصد اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است