Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: انجام فعالیت های مثمر ثمر در حوزه آلودگی هوا و همکاری با اتحادیه های جنوب شرق آسیا و اتحادیه دانشگاه ها از جمله فعالیت های انجام شده دانشگاه تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران، امروز در نشست با استاندار البرز، با بیان اینکه باید راه صنعت را از طریق مراکز رشد، پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها باز کرد، گفت: استان البرز به لحاظ ظرفیت های علمی یکی از استان های ویژه کشور است و اشتیاق استاندار البرز از ابتدای مسئولیت برای توسعه استان بر مبنای علم و فناوری و بهره‌برداری از ظرفیت های علمی در دانشگاه ها قابل تحسین و تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد آبادی افزود: دانشگاه همواره مهمترین مسوولیت تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته وهیچگاه از ارزش آن کاسته نمی شود اما امروز دانشگاه حوزه فعالیت و اثر بخشی خود را توسعه داده است .

وی ادامه داد: امروز شاهد اهداف کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی در دانشگاه ها هستیم که در گذشته نبود بنابراین دانشگاه‌ها ساختارها و برنامه های جدیدی طراحی کردند که این ساختارها درحوزه اموزش خودش را نشان می دهد.

احمد آبادی گفت: برای اینکه دانشگاه ها را نهادینه کنیم امروز نگاه های جدیدی  در دانشگاه ها شکل می گیرد که حوزه فعالیت اجتماعی و مسوولیت را فراتر از شعار پیش ببرد که  بخشی از  اینها دراموزش ما است.

وی با تشکر از استاندار البرز به دلیل استقبال استفاده از علم و فناوری دربرنامه های استان البرز گفت: اکثر مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی دانش آموختگان دانشگاه ها هستند بنابراین خوب و بد عملکرد دستگاه ها عملکرد خود ما هم حساب می شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همه ما درگیر یک بوروکراسی سنگینی در کشور  ازجمله مشکل اقتصاد درونگرایی غیر رقابتی هستیم که دست و پای ما را درجهت همکاری بسته است در حالی که از نظر توان فردی و دیدگاه همه مدیران کشور دارای افق وسیعی هستند.

وی گفت: بنابراین برای غلبه براین مشکلات یکی از راهها توسعه همکاری ها است بنابر فرمایشات رییس جمهوری مبنی بر ائتلاف ملی برای رفاه مردم باید ائتلاف بین بخش های عظیم کشور شکل گیرد.

احمد آبادی  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه تهران گفت: سند تحول دیجیتال کشور را این دانشگاه نوشته است و با توجه به پتانسیل های اقتصادی استان البرز به لحاظ تعداد و تنوع صنعت باید از این فرصت ها بهره بیشتری برد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در حوزه حوزه گردشگری و باستان شناسی اقدامات موثری در سطح بین الملل داشته است و امروز بزرگترین طرح های مرمت کشور را انجام می دهیم .

احمد آبادی اظهار کرد: انجام فعالیت های مثمر ثمر در حوزه آلودگی هوا و همکاری با اتحادیه های جنوب شرق آسیا و اتحادیه دانشگاه ها از دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اولین دانشگاه کشور که در حوزه پارک علم و فناوری وارد شد دانشگاه تهران است گفت: امروز دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از مراکز کشور دراستان البرز دارای ظرفیت های قابل توجهی در توسعه دانش بوده که به توسعه پارک های علم و فناوری نیز کمک می کند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: نباید از سرمایه گذاری پارک ها در کنار دانشگاه غافل شد و دانشگاه تهران فضاهای لازم را برای این توسعه فراهم می کند یکی از ثروت هایی که داریم مزرعه هایی مجموعه پردیس کشاورزی است که متاسفانه در مسیر توسعه از وسط آن جاده عبور می کند بنابراین برنامه های ویژه برای ارتقای این بخش خواهیم داشت.

دراین نشست تفاهم نامه همکاری بین استانداری البرز و دانشگاه تهران در راستای همکاری های علمی و تحقیقاتی پیرامون توسعه علمی استان، منعقد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران آلودگی هوا دانشگاه فناوری رئیس دانشگاه تهران دانشگاه ها علم و فناوری استان البرز احمد آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد