Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۵۰ درصد افزایش یافت. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، عملکرد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی را در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های تجاری عملکردی بسیار قابل قبول و مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 110 هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که از رشد 250 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از تخلیه و بارگیری 22 هزار تن کالا در سال 97 و 268 هزار تن در سال 98 در مجتمع بندری کاسپین خبر داد و عنوان کرد: از دیگر اقدامات بسیار مثبت این مجتمع بندری می‌توان به ارائه خدمات بدون وقفه در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها و ورود کشتی‌ها در ایام کرونا اشاره کرد.

افقی نقش ویژه و قابل توجه مجتمع بندری کاسپین جهت واردات کالاها و اقلام اساسی مردم به داخل کشور آن هم در زمان شیوع ویروس کرونا سخن گفت و تصریح کرد: با تمهیدات خوبی که اندیشیده شده در مدت چند ماه اخیر امسال کالاهای اساسی از مسیر مجتمع بندری کاسپین و بدون کوچکترین خللی وارد کشور شده است.

احداث سازه تخلیه مصالح در ایستگاه راه‌آهن رشت؛ اتصال ریلی بندر کاسپین سرعت ترانزیت کالا را افزایش می‌دهدگیلان| زمینه‌سازی برای عرضه کالای ایرانی در بازارهای خارجی؛ امکانات بندر کاسپین تقویت می‌شود‌‌بندر کاسپین ظرفیت تبدیل شدن به کانون ترانزیت کالاهای استراتژیک به کشورهای عضو اوراسیا را دارد

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی از جمله کالا‌های تخلیه شده در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی که به شکل عمده جزو کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور محسوب می‌شوند را برشمرد و گفت: انواع غلات نظیر ذرت، دانه سویا، گندم و جو، تخته و چوب گرد و روغن خوراکی از جمله این کالاهای تخلیه شده هستند.

وی دام زنده، مواد غذایی، کالا‌های کانتینری شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی کشور و منطقه را از دیگر کالاهای تخلیه شده در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و ابراز داشت: مواد شیمیایی، لاستیک خودرو‌های سورای و سنگین از جمله دیگر اقلامی محسوب می‌شود که در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده‌اند.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه عمده کالا‌های بارگیری شده و صادراتی از مسیر مجتمع بندری کاسپین فرش، مواد غذایی، صنایع‌دستی، خشکبار، ظروف، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی و مشتقات نفتی و مصالح ساختمانی هستند گفت: داشتن پسکرانه عملیاتی و پشتیبان مناسب از مزایای این بندر است.

افقی وجود حوضچه وسیع، زیرساخت‌های مناسب بندری و اتصال به خطوط ریلی سراسری تا یکسال آینده را از دیگر مزایای مجتمع بندری کاسپین دانست و اظهار داشت: نزدیکی به مراکز اقتصادی و جمعیتی مهم کشور و بهره‌مندی از اسکله رو رو در حال احداث در آینده نزدیک نیز از دیگر محسنات ویژه و کاربردی بندر کاسپین محسوب می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین قابلیت پهلوگیری کشتی‌هازی با آبخور بالا را دارا است عنوان کرد: مساحت پسکرانه عملیاتی و پشتیبان 350 هکتار، مساحت حوضچه آرامش 220 هکتار و طراحی 14 پست اسکله در فاز نهایی، دارای دو موج‌شکن به طول 2.6 کیلومتر از ویژگی‌های این بندر به شمار می‌آید.

وی بندر کاسپین را در منطقه آزاد انزلی به عنوان یک بندر نسل سوم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این مجتمع بندری در سال‌های اخیر افتتاح شده است تصریح کرد: نخستین اسکله این بندر به صورت رسمی و با اخذ مصوبه مرز رسمی و مجاز دریایی جهت مبادله کالا، ورود و خروج مسافر و وسایل نقلیه از سال 97 آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری بندر کاسپین تخلیه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)