Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال در مناطق گرمسیری شاهد افت برداشت گندم و جو هستیم و این میزان افت در مناطق معتدل کمتر بوده اما در مناطق سردسیری شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: هر ساله از یک خردادماه برداشت گندم و جو در لرستان آغاز و این فرایند تا مردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، چگنی و خرم‌آباد آغاز شده است، افزود: تا به امروز 32 هزار تن محصول در سامانه خرید محصول از کشاورز ثبت شده است‌.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: میزان محصول ثبت‌شده در سامانه خرید معمولاً چند روزی عقب‌تر از میزان خریداری شده است بنابراین براساس آخرین آمارها تا به امروز حدود 50 هزار تن گندم برداشت شده است.

صالحیان با اشاره به اینکه امسال در مناطق گرمسیری استان شاهد افت تولید گندم بودیم، تصریح کرد: این افت به علت نبودن به موقع بارندگی‌ها در فصل بهار است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در پلدختر و کوهدشت به ترتیب 17 و 60 هزار تن محصول برداشت شد اما امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان به 15 و 50 هزار تن می‌رسد.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این میزان افت در مناطق معتدل نیز با شدت کمتری وجود دارد اما مناطق سردسیری استان امسال وضعیت خوبی دارند.

صالحیان در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از 320 هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود.

 لازم به ذکر است که میزان در سال گذشته 300 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم لرستان جو کشاورزی گندم لرستان جو کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان