Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@23:30:20 GMT

حمایت از ۱۱ هزار و ۱۰۰ صنف خسارت‌دیده کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۸۷۹

حمایت از ۱۱ هزار و ۱۰۰ صنف خسارت‌دیده کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا،  حسن نوری دوشنبه ۲۶ خرداد اظهار کرد: در این مرحله، کارگاه‌های خسارت‌دیده از کرونا که کد تامین‌اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت‌های دولت می‌شوند.

وی گفت: براساس شیوه‌نامه ابلاغی، رقم تسهیلات ۶۰ میلیون، ۱۲۰ میلیون و ۱۶۰ میلیون ریال است،   کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده‌اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شدند به ازای هر نفر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری ادامه داد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و با دوره بازپرداخت با احتساب زمان تنفس ۲۴ ماهه، پرداخت می‌شود و سهم استان از این تسهیلات، پرداخت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: رانندگان مسافری درون‌شهری و برون‌شهری که بیشتر آنان خویش‌فرما هستند هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله‌ای است و متقاضیان مشمول، مستقیم به بانک معرفی می‌شوند، اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دو مرحله‌ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

نوری درباره سهم خراسان شمالی از دریافت این حمایت‌ها گفت: در این استان عمده اشتغال مردم، کشاورزی بوده و این بخش هم فاقد کارگاهی و بیمه شده و تامین اجتماعی است از این رو این فعالان نمی‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: حمایت دولت، مشمول کسب و کارهایی است که دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: سهم استان از دریافت این اعتبارات تسهیلاتی، نیم درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته و یک درصد از کل مشمولان، را شامل می‌شود.

نوری گفت: این تسهیلات به ازای شمار کارگران بیمه شده، پرداخت می‌شود و در این استان، تعداد واحدهای کارگری خویش فرمایی و کارفرمایی و که دارای کارگر بالا باشد، کم است به دیگر سخن، کارگاه‌ها، عمدتا کوچک و متوسط است و بر این اساس سهم ریالی استان از این حمایت‌ها پایین است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: با ارسال پیامک، به کسب و کارهای خسارت‌دیده، اطلاع‌رسانی شده است توصیه می‌شود که متقاضیان دریافت این تسهیلات، برای ثبت‌نام در سامانه، سرعت عمل داشته باشند.

وی افزود: آن دسته از بنگاه‌هایی که پیامک وزارت کار را دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند و پرونده آنان به بانک عامل ارسال شده، می‌توانند به بانکی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بخشی تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه‌هایی است که تحمیل شده است.

۱۳ رسته آسیب دیده کرونا شناسایی شده است که هتل داران، رستوران‌ها، مهدهای کودک، باشگاه‌های ورزشی، واحدهای تولید پوشاک و گلخانه‌های تولید گل از جمله آنان است.

از روز شنبه تا ظهر یکشنبه (بیست و پنجم خرداد ۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز، ۱۰۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

کد خبر 521784 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان شمالی کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مدیرکل تعاون میلیون ریال بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵ دقیقه شبکه خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی هوشناسی باران در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان اندیمشک بوده است،   افزود: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این بارش‌ها دریافت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تردد در مسیر‌های استان در حال انجام می‌باشد و تمامی محور‌های استان باز می‌باشد.

 

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی