Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:21:15 GMT

ضربه مهلک کرونا بر صنعت طیور/مازاد تولید را صادر کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۰۶۱

ضربه مهلک کرونا بر صنعت طیور/مازاد تولید را صادر کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خیریه یکشنبه شب در نشستی با موضوع تأثیر ویروس کرونا بر صنعت دام و طیور خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تولیدات صنعت دام و طیور استان ۷۰ درصد مازاد بر مصرف داخل است و از این جهت می‌تواند به استان‌های دیگر و عراق و افغانستان نیز صادر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: طبق خواست ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت صنایع مرغ مادر و طیور در اواخر سال ۹۸ مجبور شدند به جای ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی متداول بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریه با اشاره به اینکه این تصمیم به واسطه تنظیم بازار برای ایام نوروز و ماه رمضان صورت گرفت، ادامه‌داد: برعکس پیش‌بینی‌ها به واسطه شیوع کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، عروسی‌ها، تعزیه‌ها و … مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ و صنایع لبنی به شدت کاهش یافت.

گوشت مرغ را زیر قیمت تمام شده عرضه کردیم

وی گفت: این کاهش مصرف به علت شیوع کرونا در کنار افزایش تولید گوشت مرغ و جوجه‌ریزی زیاد موجب زیان‌دهی بسیار فراوان صنعت طیور شد و مرغدار هر کیلو گوشت را سه هزار تومان زیر قیمت تمام شده در بازار به فروش می‌رساند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: حتی در مراحلی مجبور به حذف ۲۰ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به تخم مرغ خوراکی و در نهایت تحویل به سردخانه شدیم ولی باز هم منجر به تنظیم بازار نشد.

خیریه بیان‌کرد: در کنار همه این ضررها ما با افزایش ۳۱ درصدی دستمزد پرسنل، افزایش کرایه حمل و نقل و افزایش هزینه تولید بابت استفاده از اقلام بهداشتی به واسطه پیشگیری از شیوع کرونا در محیط کار رو به رو شدیم.

ضرر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی صنعت طیور از کرونا

وی ادامه‌داد: طبق بسیاری از بررسی‌ها صنایع دام و طیور به علت شیوع کرونا در ماه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان کردند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: با همه این ضررها در ابتدای امر صنایع دام و طیور از جمله مشاغل آسیب دیده مستقیم از شیوع کرونا قرار نگرفته بود در این حالی که این صنعت بیشترین آسیب را متحمل شد.

خیریه اظهار کرد: یک اقدام بسیار مثبت در حوزه صنایع دام و طیور در استان تسهیل صادرات تولیدات این صنعت به افغانستان بود در حالی که در گذشته در زمینه صادرات با محدودیت‌هایی رو به رو بودیم.

وی با اشاره به مشکل تأمین نهاده‌ها در صنعت دام و طیور یادآور شد: در ایام کرونا خیلی از کشتی‌های حامل نهادها در بنادر لنگر انداخته بودند ولی ترخیص نمی‌شدند که این امر نیز مشکلاتی برای ما به وجود آورد.

کد خبر 4949756

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین خیریه اتاق بازرگانی بیرجند بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام آتش سوزی جنگل ها گرگان بیرجند یاسوج زلزله صنایع دستی شیوع کرونا دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی