Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی روحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی این است که محلاتی که در استان‌ها و شهرهای مختلف دارای آسیب هستند را شناسایی کند، گفت: این محلات جزو محله‌های به شمار می‌رود که معمولاً کسی برای امر تبلیغ در آن حضور نیافته و یا حضور کمرنگی دارد که در همین راستا و بعد از هماهنگی‌های به عمل آمده و مصاحبه‌هایی که در سه مرحله انجام می‌شود، نسبت به جذب این روحانیون اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با یادآوری اینکه بعد از جذب این روحانیون، دوره‌های آموزشی پشت سر گذاشته شده و آنگاه در این محلات مستقر می‌شوند، افزود: تا به امروز ۳۰ دوره آموزشی مجازی برای این روحانیون برگزار شده و همه این دوره‌ها مرتبط با کاری که قرار است در محله‌های مذکور انجام دهند، بوده و هدف اصلی از این کار این است که فرهنگ ناهنجاری که در این محلات موج می‌زند را به یک فرهنگ هنجار تبدیل کرده و شاهد برخورداری از یک محله با معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

روحی با تاکید بر اینکه در نهایت این مبلغان به گونه‌ای عمل خواهند کرد که همه امور محله بر محور امام محله انجام شده و مشکلات نیز با محوریت امام محله و کمک خود اهالی مرتفع شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف امام محله این است که مردم را نسبت به اینکه مشکلات‌شان را با دست خودشان حل کنند، تحریک کرده تا این محله به یک جامعه کوچک اسلامی تبدیل شود.

مسئول پیگیری پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم در هر محله‌ای، امام محله ای را به این شکل داشته باشیم که مشکلات محله را برطرف کرده و فصل‌الخطاب محله قرار گیرد، قادر خواهیم بود با در کنار هم قرار دادن محلات متمدن کوچک، جامعه بزرگ و متمدن اسلامی را شکل دهیم.

روحی با یادآوری اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۳ استان دارای پایگاه فرهنگی اجتماعی بوده و قرار است چهار استان دیگر از این پایگاه‌ها برخوردار شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران از داشتن چنین پایگاه‌هایی محروم هستند و دلیل برخوردار نبودن استانی همچون تهران از این پایگاه‌ها این بوده که با توجه به فعالیت سایر ارگان‌ها در این زمینه، سازمان تبلیغات اسلامی از موازی‌کاری جلوگیری کرده و تلاش می‌شود در محلاتی که در این زمینه ورود پیدا نشده است، اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه قرار است این سه استان نیز در سال ۱۴۰۰ از وجود این پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی برخوردار شوند، تاکید کرد: در عملکرد این پایگاه‌ها به دنبال کمیت نبودیم و اتفاقی که در این زمینه رقم خورده، این است که این محلات سابق بر این جزو محلاتی به شمار می‌رفت که همواره در شرایط خاص و مختلف جامعه، چالش ها از آنجا آغاز می‌شد و به سایر مناطق شهر سرایت می‌کرد که با در دست گرفتن فضای عمومی محلات توسط امام محله، نتایج خوبی به دست آمد.

روحی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ روحانی در قالب این پایگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند که این تعداد تا پایام امسال به ۴۵۰ روحانی افزایش خواهد یافت، بیان کرد: این روحانیون دارای دفترچه‌ای به نام شناسنامه محله هستند که در ابتدای ورود به محله، همه مشخصات محله را که شامل امکانات، ظرفیت‌ها، تهدیدها و موانع است، جمع‌آوری می‌کنند تا از امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرده و آن را در برابر تهدیدها و موانع به کار گیرند.

مسئول پیگیری پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با روی دادن این اتفاقات، شاهد برداشته شدن موانع و تهدیدات هستیم و معتقدیم کاری که در این عرصه انجام می‌شود بیشتر کار تربیتی است تا تبلیغی و مهم‌تر از همه اینکه این روحانیون در محلات مذکور با مردم در حال زندگی کردن هستند و صرفاً برای تبلیغ در این محلات حضور نمی‌یابند.

کد خبر 4949770

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مهدی روحی اقشار آسیب پذیر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام آتش سوزی جنگل ها گرگان بیرجند یاسوج زلزله صنایع دستی سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگی اجتماعی پایگاه ها امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: در برابر فعالیت های رژیم صهیونیستی، این دانشجویان می ایستند و مقابله می کنند و اینکه این اقدام جهانی شده باید آن را بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه روز شوراها روزی برای تبریک نیست بلکه بهانه ای برای این که شان شوراهای شهرها و روستاها یادآوری شوند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی باید در طول سال جاری و ساری باشد. امروز شورای محلات آغاز به کار می کنند و اقدامات متراکم ستاد مشارکت محله ای قابل تقدیر است.

نادعلی افزود: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان