Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:47:56 GMT

ابطال 170 پروانه چرای افراد متخلف در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۴۷۷

ابطال 170 پروانه چرای افراد متخلف در چهارمحال و بختیاری

کارشناس مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سه سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع استان تحت عملیات شاخ‌شماری قرار گرفته است، گفت: پس از صدور اخطاریه‌های قانونی ۱۷۰ پروانه چرای افراد متخلف ابطال شد.

عزت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در سه سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع استان تحت عملیات شاخ‌شماری قرار گرفته است، گفت: در نتیجه این اقدام و پس از صدور اخطاریه‌های قانونی نوبت اول، دوم و صورت‌جلسه نهایی قریب به ۱۷۰ مورد پروانه چرای افراد متخلف ابطال و همچنین ۲۰۰ مورد دیگر در شرف ابطال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این اداره‌کل هر ساله در قالب پروژه شاخ‌شماری که زیر پروژه طرح مدیریت چرا است اقدام به کنترل پروانه چرا می‌کند، افزود: با پالایش اطلاعات اخذ شده در این طرح از مرتع که شامل وضعیت دامداران، وضعیت دام دامداران، تعداد دام موجود، دام مجاز و همچنین شناسایی دامداران غیرمجاز است، می‌توان به مدیریت مرتع کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه سطح مراتع استان یک میلیون و 93 هزار هکتار است، اضافه کرد: از دیگر اثرات اجرای پروژه شاخ‌شماری می‌توان به تأثیر آن در میزان تولید علوفه در سال‌های بعد، کیفیت علوفه تولیدی، تولیدات دامی و سلامت دام‌ها و همچنین تغییرات درازمدت در ترکیب گونه‌ای مرتع اشاره کرد.

سلیمانی با بیان اینکه چرای دام در سطح مراتع یکی از بارزترین دخالت‌های انسان در اکوسیستم‌های طبیعی است که تعادل موجود بین اجزای زنده و غیرزنده را بر هم زده و موجب تغییرات در محیط می‌شود، عنوان کرد: پروژه مدیریت چرا هر ساله با هدف جلوگیری از بروز تغییرات منفی و سیر قهقرایی در ترکیب پوشش گیاهی و همچنین تشدید فرسایش خاک در اثر کاهش کمی تولیدات گیاهی انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حقیقت مدیریت چرا هنر ایجاد تعادل بین دام، علوفه، زمین، نیروی‌انسانی و منابع مالی است به نحوی که بتوان به صورت بهینه از کلیه منابع بدون آسیب به پوشش گیاهی استفاده کرد، توضیح داد: افزایش جمعیت در چند دهه اخیر و به تبع آن افزایش تعداد دام که در نتیجه افزایش تقاضا برای فرآورده‌های دامی شکل گرفته باعث شده است در کنار سایر تحولات اجتماعی دیگر مثل ملی کردن جنگل‌ها و مراتع در سال 1341 و ضعف و ناتوانی مدیریت دولتی در جایگزینی مدیریت‌های خصوصی، هجوم به‌مراتع تشدید شود.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری منابع طبیعی مراتع پوشش گیاهی منابع طبیعی مراتع چهارمحال و بختیاری پوشش گیاهی چرای دام دامداران انسان مدیریت پروانه چرا شاخ شماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _سه‌شنبه یازده اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱.۱
بروجن: ۱.۲
لردگان: ۰.۶
کوهرنگ: ۷.۵
اردل: ۰.۳
بن :۰.۷
فارسان: ۱.۳
سامان: ۰.۵
شلمزار: ۰.۸
فرخ شهر: ۱.۳
مال خلیفه: ۲.۱
سورشجان: ۰.۸
بلداجی: ۰.۹
ایلبگی: ۰.۳
دوآب صمصامی: ۲.۷
بازفت: ۳
لیرابی: ۱.۵

کد خبر 749541

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد