Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) امروز دوشنبه گزارش داد، شمار کلی تسلیحات هسته‌ای در جهان با اقدامات روسیه و ایالات متحده رو به کاهش است اما سایر قدرت‌های هسته‌ای همچنان به مدرن‌سازی زرادخانه خودشان ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیپری با صدور بیانیه‌ای در رابطه با گزارش سالانه جدیدش درباره خلع سلاح اعلام کرد: کاهش در تعداد کل تسلیحات هسته‌ای در جهان در سال ۲۰۱۹ عمدتا به دلیل برچیدن تسلیحات هسته‌ای فرسوده از سوی روسیه و آمریکاست که روی هم همچنان بیش از ۹۰ درصد از تسلیحات هسته‌ای جهان را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌رغم کاهش کلی در تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در سال ۲۰۱۹، تمام دولت‌های صاحب تسلیحات هسته‌ای به مدرن‌سازی زرادخانه هسته‌ای خودشان ادامه می‌دهند.

موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم همچنین اعلام کرد، با وجود اینکه زرادخانه‌های دیگر قدرت‌های هسته‌ای به طور چشمگیری از روسیه و آمریکا کوچکتر هستند، همگی آن‌ها تولید یا استقرار سامانه‌های انتقال تسلیحات هسته‌ای جدید را آغاز کرده یا تمایل خودشان به انجام این کار را اعلام کرده‌اند.

براساس این گزارش، چین به عنوان مثال در "میانه مدرن‌سازی چشمگیر زرادخانه هسته‌ای خود" قرار دارد که شامل تولید یک نوع به اصطلاح سه‌گانه هسته‌ای برای اولین بار می‌شود که از موشک‌های جدید مستقر در زمین و دریا و هواپیمای قادر به حمل کلاهک هسته‌ای تشکیل می‌شود.

در این بیانیه تاکید شد: هند و پاکستان به تدریج در حال افزایش میزان و تنوع نیروهای هسته‌ای خودشان هستند، در حالی که کره‌شمالی همچنان برنامه‌ هسته‌ای ارتش خودش را به عنوان عامل اصلی استراتژی امنیت ملی در اولویت قرار می‌دهد.

مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) اعلام کرد، ۹ قدرت هسته‌ای تا اوایل ۲۰۲۰ شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، کره‌شمالی و رژیم صهیونیستی روی هم حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ سلاح هسته‌ای در اختیار داشتند که نسبت به سال ماقبل با ۱۳ هزار و ۸۶۵ مورد سلاح هسته‌ای، کاهش نشان می‌دهد. این کاهش‌ها در وهله اول به دلیل کاهش تعداد کلاهک‌ها طبق توافق هسته‌ای "استارت جدید" میان روسیه و آمریکاست که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در آغاز سال جدید میلادی دوباره تمدید نشود.

طبق این گزارش سالانه، روسیه با داشتن ۶۷۳۵ کلاهک دارنده بزرگترین میزان از این نوع تسلیحات است که از آن تعداد، ۱۵۷۰ مورد، مستقر هستند. به دنبال آن، آمریکا با ۵۸۰۰ کلاهک و ۱۷۵۰ کلاهک مستقر شده قرار دارد. انگلیس (مجموعا ۲۵۰ کلاهک و ۱۲۰ کلاهک مستقر شده) و فرانسه (۲۹۰ کلاهک و ۲۸۰ کلاهک مستقر شده) گمان می‌رود دو قدرت دیگری باشند که کلاهک‌های هسته‌ای مستقر کرده‌اند.

چین (با مجموعا ۳۲۰ کلاهک)، هند (مجموعا ۱۵۰ کلاهک)، پاکستان (مجموعا ۱۶۰ کلاهک)، کره‌شمالی (۳۰-۴۰ کلاهک) و رژیم صهیونیستی (مجموعا ۹۰ کلاهک) هم در لیست سیپری قرار دارند.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیپری تسلیحات هسته ای تسلیحات هسته ای هسته ای هسته ای مدرن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان