Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در نشست خبری خود حداقل و حداکثر افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصلی آینده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی زینی‌وند در نشست خبری صبح امروز خود که در ساختمان شماره ۲ آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به تعامل شوراهای آموزش‌ و پرورش با دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها گفت: در تعامل با دیگر دستگاه‌ها تلاش کردیم اثربخشی بیشتر و ارتقای شوراهای آموزش و پرورش را ایجاد کنیم که در این موضوع موفق شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر شوراهای آموزش و پرورش یکی از جدی ترین شوراها در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است، گفت: شوراهای آموزش و پرورش با ۱۳ دستگاه در تعامل هستند اما عدم وجود ضمانت دستگاه‌ها به پاسخگویی یکی از مشکلات ماست که در آخرین جلسه پیشنهاد دادیم ستاد راهبردی شورای آموزش و پرورش با ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شود.

زینی‌وند ادامه داد: در مورد آموزش از راه دور از همه ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی برای آموزش آنلاین در زمان تعطیلی مدارس استفاده کردیم و برنامه‌های مختلف در حوزه مجازی به اجرا درآمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تدوین آئین‌نامه طرح و جذب سمن‌ها  خبر داد و اظهار کرد: این آئین‌نامه در مناطق مرزی در شرف تصویب بوده و در مناطق آزاد نیز در مرحله ابلاغ است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در خصوص شهریه مدارس هم گفت: در الگوی شهریه باید تناسب بین رشته تحصیلی با موضوع تدریس معلم حتما وجود داشته و معلمان و مدرسان باید دوره‌های ضمن خدمت را گذرانده باشند.

وی در مورد میزان شهریه در سال تحصیلی آتی گفت: میزان افزایش شهریه به طور میانگین 23 درصد است و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد مبلغ بیش از 30 درصد به شهریه اضافه کنند و حداقل میزان افزایش هم 15 درصد معین شده است.

زینی‌وند گفت: بالاترین میزان شهریه برای برنامه مصوب آموزشی و فوق برنامه در مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، در مقطع متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان، و در متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان خواهد بود.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: معاون وزیر آموزش و پرورش مجتبی زینی وند مشارکت های مردمی شوراهای آموزش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم